Viden Om ...
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-01-02 20:59

Så nævnte udsendelse i går aftes. Den sympatiske studievært fortalte at
man _nu_ kan sætte en pc (blærbar var det) sammen med en Mac (tiBook,
der klart løb med billedet) blot med et kabel.
Men hun kom ikke med nogen forklaring på den 'problemløse'
sammenkobling.
Vi har jo vidst i årevis, at det kunne lade sig gøre med MacLAN m.v., så
hvad er det revolutionerende i denne 'nyhed'?

Er det noget med nye faciliteter i MacOS X og WIN XP? Det var jo sådan
set dem, der var temaet for udsendelsen.

Herligt for en gangs skyld at se, at Mac ikke bare blev negligeret
fuldstændigt.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-01-02 21:24

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Er det noget med nye faciliteter i MacOS X og WIN XP? Det var jo sådan
> set dem, der var temaet for udsendelsen.

smb klienten i Mac OS X (så ikke udsendelse, da jeg er ganmmel håndbold
spiller og derfor så den ultimative håndboldkamp: Rusland-Sverige)

<icq:131382336>

Fra : Mikael Kern

Dato : 31-01-02 00:21

> [...]
> der klart løb med billedet) blot med et kabel.
> Men hun kom ikke med nogen forklaring på den 'problemløse'

Så vidt jeg hørte det, sagde hun, at hun satte de 2 blærbare sammen med et
almindeligt kabel, som hun løftede op fra kulissen og derefter lod
forsvinde igen. Og efter at have vist noget grafik på Winfidåsen kunne det
samme ses på Mac´en. Hermed havde hun bevist (!) at det kan lade sig
gøre.....

Vi skreg af grin!

mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-02-02 08:40

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> Vi skreg af grin!

Hvad fanden havde du forestillet dig? At hun skulle lave en detaljeret
gennemgang af TCP/IP opsætning og udrede hvilke hjælpeprogrammer der
kunne gøre hvad og hvilke problemer det kunne medføre.

Viden om er et populær-program og informationen om at Mac til PC kobling
kan lade sig gøre er faktisk en temmelig vigtigt pointe.

Og hvis studieværten er hende Anja Philip, så ikke et ondt ord om hende
- hun er bare dejlig!

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-02-02 09:50

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> Hvad fanden havde du forestillet dig? At hun skulle lave en detaljeret
> gennemgang af TCP/IP opsætning og udrede hvilke hjælpeprogrammer der
> kunne gøre hvad og hvilke problemer det kunne medføre.

Jeg kunne i hvert fald se en netværksdisk på TiBook'ens skrivebord. I
øvrigt er det slet ikke så bøvlet at logge på en wintel-maskine når man
kører OS X. Man skal (vist) vælge 'connect to server' (æble+k) og
indtaste "smb://servernavn/evt. mappe" i feltet 'address'.

> Viden om er et populær-program og informationen om at Mac til PC kobling
> kan lade sig gøre er faktisk en temmelig vigtigt pointe.

Ja - og tilmed var TiBook'en _så_ meget flottere end IBM'en (?) ;)

> Og hvis studieværten er hende Anja Philip, så ikke et ondt ord om hende
> - hun er bare dejlig!

Jep! ;)

--
mojn, Jesper

Fra : Mikael Kern

Dato : 03-02-02 23:52

> Hvad fanden havde du forestillet dig? At hun skulle lave en
> detaljeret.........

Jeg havde fandeme forestillet mig, at redaktionen havde brugt ordet
"netværk"
- og ikke ordet "bevis".

Selvom man er dejlig, kan man godt sige skråstreg gøre noget knapsåsmart.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 05-02-02 14:11

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> Selvom man er dejlig, kan man godt sige skråstreg gøre noget knapsåsmart.

Nix, ikke Anja Philip - afgjort ikke!

Fra : Eliasen

Dato : 31-01-02 09:16

> Herligt for en gangs skyld at se, at Mac ikke bare blev negligeret
> fuldstændigt.

FYI - Udsendelsen genudsendes i aften (torsdag 31-01-2002) kl. 23.30 på DR2!
--
/ Eliasen - Ta' til genmaile på eliasen_remove@mail1.stofanet.dk