vfr750 vs zzr600
Fra : Kim K

Dato : 30-01-02 18:07

Jeg har endnu ikke fået en prøvetur på nogen af de ovennævnte men hvad kan i
anbefale?
skal lige nævnes at her tænkes tilbage på årgange som kan købes til max
68000kr
altså for hondaens vedkommende den gamle uden proarm og kawa'en indtil
omkring '94
andre forslag er også velkomne.... er bare ikke rigtig til gsx eller gsf

Har forresten set et sted i dk som oprettede stel, nogen der ved hvem det
er?

Mvh Kim
som forøvrigt har en cbx550 til salg som ingen gider købe...så jeg kan få en
anden mc

Fra : albert

Dato : 30-01-02 20:03

> Har forresten set et sted i dk som oprettede stel, nogen der ved hvem det
> er?

CVP i Horsens !

mvh Albert

Fra : Kim K

Dato : 30-01-02 21:08

> CVP i Horsens !
>
> mvh Albert

hvis nu man fik fat i et forhenværende stel. og oprettede stellet og og fik
andre lækre sager på den, så den overholdt alle lovkrav. Kan man så bare
race løs eller kommer der en regning fra t&s inden man kan det???
evt. nogen der har erfaringer?
mvh Kim

Fra : mc

Dato : 30-01-02 22:15

> [...]
> andre lækre sager på den, så den overholdt alle lovkrav. Kan man så bare
> race løs eller kommer der en regning fra t&s inden man kan det???

Der skal være betalt afg. på stellet, og cyklen skal aligevel en tur omkring
T&S, og godkendes... sidts men ikke mindst så skal du en tur omkring syns
hallen ! stellet skal også være godkendt til opbygning..

CVP har feks. et FZ 750 stel som er godkendt til opbygning og hvor der er
betalt afg. på, afg. følger så stellet, der kunne man feks smide en FZR 1000
motor i ( Genesis ), og købe en billig FZ 750 i tyskland, og overføre alle
plast dele osv. men cyklen skal møllen igennem som beskrevet.

Mvh
Mc

Fra : Armand

Dato : 31-01-02 01:26

Kim K <5th@ofir.dk> skrev i en

> [...]
man så
> bare race løs eller kommer der en regning fra t&s inden man kan det???

"Race løs"?
Hvis det ér til Race, så har T&S intet mad det at gøre; men hvis du
taler om "på gaden", så kræver det at det "forhenværende stel" er med
danske papirer og IKKE fra en totalskade (= afmeldt og kræver
genindregistrering, ligesom stjålne køretøjer der er fundet efter
udbetaling af erstatning!).
F.eks kan* man genopbygge sin (smadrede) motorcykel v.h.a. en indkøbt
tysk model; men man kan ikke bruge stellet fra samme tysker uden at
skulle betale afgift!

*)
I bund og grund må man ikke genopbygge meget mere end en 50% skade; men
hvis skaden ikke er anmeldt er der jo ingen fra T&S der har styr på
hvordan din model så ude den ene hhv den anden måned!!!

Om Subj:
VFR er bundsolid; men også ældre end ZZR'eren til samme pris :-/
ZZR'eren har mig bekendt ingen typefejl; men har ikke det samme bundtræk
som en VFR (er faktisk bedre end for en GPZ 900 R's vedkommende )
Hvis du regner med at skulle servicere selv, er VFR'eren nok lidt mere
besværlig at komme til ventilerne på :-/

--
Armand.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-01-02 21:13

> Jeg har endnu ikke fået en prøvetur på nogen af de ovennævnte men hvad kan
> anbefale?
vfr'eren fra 86 kan ihvertfald løbe zzr'eren kan jeg bekræfte.
jeg har ikk prøvet zzr'eren så den kender jeg ikk. jeg mødte blot en af
slagsen på vejen en
dag og så lavede vi lige en lille sammenligning. som var gik til vfr'eren.
men det er vel blot et spørgsmål om hvor heldig man er med starten.
mvh
bo thomsen

Fra : Kim K

Dato : 30-01-02 21:27

> men det er vel blot et spørgsmål om hvor heldig man er med starten.
> mvh
> bo thomsen

hmm tror jeg ikke da vfr er opgivet til at være hurtigere. men nu tænker jeg
på køreglæde og især holdbarhed af motor.
forhandleren idag påstod forresten at man kan smide en spritny zzr motor i
et stel fra '94..... og det kan man ikke med en vfr uden diverse ændringer
mvh Kim

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-01-02 21:57

> hmm tror jeg ikke da vfr er opgivet til at være hurtigere. men nu tænker
jeg
> på køreglæde og især holdbarhed af motor.
data : vfr 235 km/t, 3,2 0-100, 105 hk
zzr 600 '94 230, 3,8 100 hk.
og såvidt rygterne siger så skulle vfr750f være en af de mest holdbare hvad
ang. motor og transmission. min har da gået omkring 90.000 og kører endnu.

> forhandleren idag påstod forresten at man kan smide en spritny zzr motor i
> et stel fra '94..... og det kan man ikke med en vfr uden diverse ændringer
næ, men hvis du sætter en pris grænse på 68 kilo, så er det vel heller ikke
fordi
du vil bruge 10kilo xtra på en motor? ( + montering osv. )
min vfr har givet mig utrolige mange glæder, men køb en >87 da det er noget
skidt ( imo ) med fælg str. på '86-87. 16" foran og 18" bagpå.
de fleste gode dæk kommer i dag kun på 17" og 3,5 foran, 18" / 4/5" bagpå.
motorne på de gamle vfr'ere lyder markant anderledes end dem fra <'90.
dem >'90 lyder lidt alla en r4 i tomgang, mod dem før 90 er meget v-agtig
dvs.
meget mekanisk støj.
styregenskaberne er ok til ham der vil have det hele sport-touring.
min har været nede så udstødnings røret skrabede i på de små veje
( nej det var ikke fordi jeg styrtede den skrabede på :)
jeg har ikke prøvet så mange cykler under "alle" vejforhold men min vfr
kan godt gi nogle gode slag med styret når der er huller i vejen - med
efterfølgende voblen i cyklen, som holdte op ca. 1-2 sek. efter.
dette er selvfølgelig ved fart over 140.
hvis jeg holder den under 6000 rpm når jeg kører på arbejde ( 14 km )
så kører den ca. 19-21 km/l. og ved fuld hane på motorvejen 11km/l.
tanken rummer ca. 20 l. så ved normal allround kørsel har den brugt ca.
16 l. når jeg fylder den op efter 250km.
den er rimlig pålidelig og kører meget jævnt uden problemer.
chokeren bruger jeg når jeg starter den, men slukker den så snart
jeg har forladt p-pladsen.
jeg har før kørt hver weekend mellem frederikshavn og kbh uden
gener, men i kolonne kørsel uden de mindste acc. kan man godt blive
øm ( men det er sku også kedeligt ) i hænderne.
mvh
bo thomsen - medlem af www.vfr.dk

Fra : peterl

Dato : 31-01-02 10:18