Radiohead og Danske Bank reklame
Fra : Nocturno Culto

Dato : 30-01-02 16:59

Så har jeg fået opklaret ligheden mellem den nye Danske Bank reklame og
"Radiohead - Everything In Its Right Place". Det er en sang Danske Bank selv
har fået lavet her i Danmark, og som de selv siger er den inspireret af
Radiohead, men det skulle være nogle andre akkorder og der skulle være stor
forskel i intrumenteringen.

Hmm tjaa, for mig lyder det nu mere som et rip-off, men det må jo åbenbart
være fuldt legalt....

--
Nocturno Culto
http://www.jesspar.dk/

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-01-02 17:06

"Nocturno Culto" <zodiax@jesspar*nospam*.dk> wrote in message
> [...]
> har fået lavet her i Danmark, og som de selv siger er den inspireret af
> Radiohead, men det skulle være nogle andre akkorder og der skulle være

Nogle andre akkorder? Måske de har ændret den lige nok til at lyde ens, men
ikke på papiret...
Stor forskel i instrumenteringen, ja, i Radiohead's nummer kommer der ikke
trommer på. Her har de pålagt nogle (kedelige) trommelyde...
Orglet/keyboardet's lyd er /meget/ identisk. Men det er da sikkert et andet
instrument! :)

> Hmm tjaa, for mig lyder det nu mere som et rip-off, men det må jo åbenbart
> være fuldt legalt....

Tja, Tom Waits vandt nogle millioner fordi firmaet Frito Lay brugte en
person med en stemme meget lid hans, samt at de plagierede et af hans numre.
Jeg er ikke helt sikker på det er fuldstændigt legalt.

Jacob