At falde i Ånden
Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 15:08

Læs også denne artikel om det at falde i Ånden

Jeg citerer et lille stykke:
"Vi tar for oss alle skriftstedene i Bibelen som underviser om det å falle i
ånden.

Som du ser, så var det fort gjort . . . for det finnes nemlig ikke et eneste
skriftsted i Bibelen som underviser om det å falle i ånden. Det finnes ingen
eksempler på at noen falt i ånden i Bibelen. Jesus og apostlene underviser
heller ikke om det å falle i ånden. Les apostlenes gjerninger, og finn alle
sammenhenger der de nyfrelste ble lagt hendene på, slik at de fikk Den Hellige
Ånd.
-Falt noen av dem?
Det går selvfølgelig an å argumentere med at selv om det ikke står nedtegnet i
Bibelen, så kan det godt hende at slikt skjedde uansett.
-Det blir i så fall å åpne opp for at nesten hva som helst faktisk kan ha
skjedd,-slik som at Tarzan for eksempel gikk tørrskodd over Atlanterhavet.
-Jo,-for bibelen sier ikke at han IKKE gjorde det . . .
Faktum er at Bibelen ikke nevner det å falle i ånden i det hele tatt, -enten vi
liker det eller ikke! "

Læs resten af artiklen her:
http://ganainm.homestead.com/_ksi0701961495763339/ganainm/files/artikkel/09.html

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 30-01-02 16:14

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> Læs også denne artikel om det at falde i Ånden

> Faktum er at Bibelen ikke nevner det å falle i ånden i det hele
> [...]

Matt.17:6 Og se, det lød en røst ut fra skyen, som sa: Dette er min Sønn,
den elskede! I ham har jeg velbehag: Hør ham! Da disiplene hørte dette, falt
de ned på sitt ansikt, fylt av frykt. Og Jesus gikk bort og rørte ved dem og
sa: Stå opp og frykt ikke!

Ap.Gj.9:5 Han falt til jorden, og han hørte en røst som sa til ham: Saul,
Saul, hvorfor forfølger du meg?

2.Krøn.5:13,14 ...da ble huset, Herrens hus , fyllt av en sky. Og på grunn
av skyen kunne prestene ikke bli stående og gjøre tjeneste. For Herrens
herlighet fylte Guds hus.

Du siger at falde i Ånden ikke står omtalt i Bibelen og så henviser du til
web-side med Bibelske skriftsteder der siger dig imod ved at omtale
fænomenet at "falde i Ånden"???

Sig mig engang? er du imod at man falder i Ånden eller er du for at Gud
lader os falde i Åndens magt?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 16:28

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Du siger at falde i Ånden ikke står omtalt i Bibelen og så henviser du til
> web-side med Bibelske skriftsteder der siger dig imod ved at omtale

Ingen af de af dig nævnte skriftsteder siger den citerede artikel imod, idet
ingen af de nævnte skriftsteder beskriver det fænomen der opleves på disse
seancer hos Trosbevægelsen og lignende møder. Der er jo ingen antydning af i
disse skriftsteder at de laller gryntende og kaglende rundt på gulvet!

Fra : Erik Larsen

Dato : 30-01-02 21:48

> [...]
> seancer hos Trosbevægelsen og lignende møder. Der er jo ingen antydning af
> disse skriftsteder at de laller gryntende og kaglende rundt på gulvet!

Jeg læste de skriftsteder på en hjemmeside du henviser
til?http://ganainm.homestead.com/_ksi0701961495763339/ganainm/files/artikkel
/09.html

Tungetale, Helbredelser, tegn, kraftige gerninger og at falde i Ånden er
ikke Trosbevægelsen patent. Jeg havde knap nok fået Helligånden før jeg
blev væltede for første gang og der var bestemt ingen fra trosbevægelsen
tilstede på dette tidlige tidspunkt.

Ingen havde fortalt mig at Helligåndens tilstedeværelse kunne være så stærk
at man besvimer af det (eller hvad der sker) og ingen hviste at
Trosbevægelsen skulle dukke op nogle år senere i et helt andet land end det
land hvor jeg mødte Gud.

Men svar mig;- er det Gud eller satan der fylder mennesker med Helligånden,
for så som du raser mod alt hvad der er Åndeligt er jeg i tvivl om hvad du
tror på???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 22:02

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Men svar mig;- er det Gud eller satan der fylder mennesker med
> Helligånden, for så som du raser mod alt hvad der er Åndeligt er
> jeg i tvivl om hvad du tror på???

Gud fylder mennesker med Helligånden, - og Satan bedrager ved at
efterligne Gud og fylde mennesker med noget der skulle ligne
Helligånden!

Prøv ånderne om de er af Gud, står der. Og der står også at Satan vil
udføre store mirakler og undergerninger, - så vi skal ikke lade os
vælte over ende bare fordi en står og bræger, grynter eller kagler. Vi
skal prøve deres forkyndelse med Skriften for at se om de er sendt af
Gud eller ej. En stor portion sund skepsis er altid på sin plads, især
når det der præsenteres til forveksling ligner det der foregår i alle
hånde hedenske religioner.

Fra : Erik Larsen

Dato : 31-01-02 01:03

> [...]
>
> Gud fylder mennesker med Helligånden, - og Satan bedrager ved at
> efterligne Gud og fylde mennesker med noget der skulle ligne

Og så er alle Åndelige helbredelser, tungetale, under og tegn satans bedrag,
For jeg har aldrig hørt dig sige andet når vi omtaler Helligåndens gerning.
Oh-Boy Oh-Boy (sorry no smily)

Sig mig en gang Andreas, når du ser side 9 pigen i Ekstrabladet, skriger du
så også " Det er satans værk ", eller er det kun Guds Ånd du er efter??

> [...]
> Gud eller ej. En stor portion sund skepsis er altid på sin plads, især
> når det der præsenteres til forveksling ligner det der foregår i alle

Det er jo lige meget hvad for en Åndelig oplevelse tungetale, helbredelse
eller som her at falde i Helligåndens kraft, jeg eller andre deler på
dk.livssyn.kristendom, så er du der øjeblikligt med bemærkningen " det er
satans ånd ".

Hvor du har dine brægen, grynten eller kaglen fra ved jeg ikke, jeg har
aldrig hørt nogen brægen, grynten eller kaglen. Desuden vil jeg gætte at du
ikke selv taler i Nye tunger med Gud, fordi du har lært fra barnsben at den
slags åndsfænomener ikke er fra Gud, men fra satan?

Ærlig talt Andreas, er det ikke kedeligt at skulle fra sige sig alle Guds
Åndelige Gaver og frastøde Helligånden, bare fordi du tror alle ting er
satans værk?

Erik L

Stat op Sakæus; din kamel er lappet du skal til Jerusalem efter rundstykker.

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-02 08:06

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Og så er alle Åndelige helbredelser, tungetale, under og tegn
> satans bedrag, For jeg har aldrig hørt dig sige andet når vi
> omtaler Helligåndens gerning.

Det er jo det sædvanlige med dig, du læser ikke det man skriver til
dig!

Skyldes det at du vælter rundt på gulvet og grynter?

Fra : Erik Larsen

Dato : 31-01-02 15:47

> [...]
> dig!
>
> Skyldes det at du vælter rundt på gulvet og grynter?

Citat fra forige indslag;

[...]

Citat slut;

Den er vist besvaret?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-02 17:07

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvor du har dine brægen, grynten eller kaglen fra ved jeg ikke,

Fra dit forsvar af den falske og ubibelske tungetale!

> jeg har aldrig hørt nogen brægen, grynten eller kaglen.

Det har jeg i såkaldte karismatiske menighedsforsamlinger.

> Desuden vil jeg gætte at du ikke selv taler i Nye tunger
> med Gud, fordi du har lært fra barnsben at den slags
> åndsfænomener ikke er fra Gud, men fra satan?

Igen læser du ikke hvad man skriver til dig, eller også glemmer du det
lige med det samme. Men hvad der er endnu mere sandsynligt: du
fordrejer og forvandsker bevidst det man skriver. Jeg har aldrig
påstået at tungetale ikke er fra Gud, men jeg har påstået at noget af
det der falskeligt bliver kaldt for tungetale ikke er fra Gud.

Jeg har ikke sagt at Helligåndens kraftige ikke er fra Gud, men jeg
har sagt at det ikke er alt der udgiver sig for at være Helligåndens
værk, der vitterligt er Helligåndens værk.

Men du er sikkert ikke i stand til at se og forstå forskellen, - så
lev du bare videre med din kaglen og grynten!

EOD idet jeg endnu engang må konstatere at du ikke kan drøfte en sag
seriøst og sagligt! Gad vide om det ville hjælpe hvis jeg sagde øf øf
til dig! - Nej, jeg tror det ærligt talt ikke.

Fra : Live4Him

Dato : 31-01-02 17:19

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> Men du er sikkert ikke i stand til at se og forstå forskellen, - så
> lev du bare videre med din kaglen og grynten!

Du er meget uforskammet og nedladende, Andreas. Du træder ikke alene på
Erik, men på alle andre kristne for hvem tungetale er en dejlig daglig måde
at kommunikere med Gud på. Du træder på noget som er helligt og rent for
mange kristne.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-02 17:43

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> Du er meget uforskammet og nedladende, Andreas.

Næh, det er jeg såmænd ikke. Og slet ikke mere end Erik er det over
for mig.

> Du træder ikke alene på Erik,

Men det er helt i orden at Erik træder på mig, - er det dét du mener?

Og det er også helt i orden at kalde det jeg står for, for at være
lovtrældom og forkyndelse af frelse ved gerninger, upåagtet at jeg
klart og tydeligt har gjort rede for mit syn desangående?

Men den slags plejer du jo ikke at ville svare på? Du fortsætter blot
ufortrødent med til stadighed for at slynge den slags påstande ud!

Men læs endnu engang news:a341kv$k9o$1@egon.worldonline.dk og kom
gerne med din bemærkning eller kommentar hertil.

> men på alle andre kristne for hvem tungetale er en dejlig
> daglig måde at kommunikere med Gud på. Du træder på
> noget som er helligt og rent for mange kristne.

Jeg har prøvet at forklare den gode mand Erik, at det ikke er alt der
udgiver sig for at være fra Gud, der også nødvendigvis vil være fra
Gud.

Vi er blevet stærk advaret mod falsnerier og efterligninger. Jeg taler
heller imod sand og ægte tungetale, sådan som den bliver fremstillet
for os i Bibelen, men jeg taler imod den specielle og ubibelske form
for tungetale der forekommer i enkelte kredse.

Fra : Erik Larsen

Dato : 31-01-02 19:01

> [...]
>
> Fra dit forsvar af den falske og ubibelske tungetale!

> Det har jeg i såkaldte karismatiske menighedsforsamlinger.

Jeg kommer ikke i karasmatiske forsamlimger eller i fældeskirkelige
forsamlinger.

> [...]
> påstået at tungetale ikke er fra Gud, men jeg har påstået at noget af
> det der falskeligt bliver kaldt for tungetale ikke er fra Gud.

Mener du min tungetale ikke er fra GUd??

> Jeg har ikke sagt at Helligåndens kraftige ikke er fra Gud, men jeg
> har sagt at det ikke er alt der udgiver sig for at være Helligåndens
> værk, der vitterligt er Helligåndens værk.

Og så skal vi være bange for Guds Helligeånd, fordi du mener satan optræder
alle steder i Guds navn?

> Men du er sikkert ikke i stand til at se og forstå forskellen,

Ja det kan jeg, endda meget let!

>- så
> lev du bare videre med din kaglen og grynten!

IGEN jeg har aldrig været er sted med din kaglen og grynten

> EOD idet jeg endnu engang må konstatere at du ikke kan drøfte en sag
> seriøst og sagligt! Gad vide om det ville hjælpe hvis jeg sagde øf øf
> til dig! - Nej, jeg tror det ærligt talt ikke.

Vi er meget forskellig, Jeg prøver at komme til Gud, hvor frygt for den
falske Helligånd holder dig væk.

Igen jeg har ikke hørt ØF-ØF uden fra dig, hvor har du fået dette ØF-ØF
fra???

Erik L

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 31-01-02 17:14

> [...]
> -Jo,-for bibelen sier ikke at han IKKE gjorde det . . .
> Faktum er at Bibelen ikke nevner det å falle i ånden i det hele

Nåe, Paulus blev da væltet omkuld, da han blev omvendt, men det var måske
ikke
i Helligåndens kraft han faldt. Nu står der jo godt nok ikke om han faldt
forlæns
eller baglæns. Bibelen taler mange steder om, at mennesker faldt forover
under
Guds kraft, så med end sund åndelig bedømmelse, mener jeg der er belæg for
at falde
under Helligåndens kraft. Jeg synes egentlig det er ret nemt at vurdere om
Guds
kraft har berørt en person, eller det er suggesion. Hvis Helligånden har
udvirket
Guds kraft i et menneske, vil den pågældende næppe nogensinde være den samme
igen.

mvh
Ernst

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-02 18:16

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> Hvis Helligånden har udvirket Guds kraft i et menneske,
> vil den pågældende næppe nogensinde være den samme

Du har tydeligvis ikke læst artiklen, for så ville du ikke udtale dig
som du gjorde.

Men her er der et nyt link til artiklen, da den tidligere åbenbart
ikke længere fungere:
http://ganainm.homestead.com/files/artikkel/00.html

klik på: "Gå til Kapittel 1:"

klik på: " Å falle i ånden"

Når du har læst artiklen, har vi noget at forholde os til.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 01-02-02 00:55

> "Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Du har tydeligvis ikke læst artiklen, for så ville du ikke udtale dig
> som du gjorde.

Jo jeg har læst artiklen, derfor skrev jeg også lidt om hvad Bibelen
beretter om folk der falder under Guds kraft, men det har du jo meget
behændigt
klippet fra her i dit svar.

Artiklen er en decideret anti-tros- bevægelses menighed. Det lægges der
heller ikke skjul på. Når du anvender en så negativ artikel til belysning af
det at falde under Guds kraft/Ånden, må der jo nødvendigvis lidt modvægt
til.
I artiklen står der bl.a. * -Falt noen av dem?* Jeg skrev:
> [...]
forlæns
eller baglæns. Bibelen taler mange steder om, at mennesker faldt forover
Det er måske løgn det der står om Paulus. Det er måske også løgn alle de
andre steder i Bibelen folk er faldet under Guds kraft. Er Guds kraft ikke
lige virksom i dag?
Hvis det er måden folk falder på, du opponerer imod, kunne jeg forstå det.
Jeg nævnte *suggesion.* netop fordi jeg har set mange blive skubbet omkuld,
andre for at det skal se "ud af noget", o.s.v. Den slags tager jeg klart
afstand fra.
Jeg har i alle mulige kirkelige sammenhænge set folk falde under forbøn,
hvor det uden tvivl var Helligåndens kraft.
Verden er ikke sort hvid, heller ikke den kristne. Bibelen taler om at blive
midt på Vejen der fører til frelse, så der er altså to grøfter man kan falde
i, tænk lidt på det.

Jesus er den samme igår, idag og til evig tid.
mvh.Ernst

Fra : Erik Larsen

Dato : 31-01-02 19:04

> [...]

> udvirket
> Guds kraft i et menneske, vil den pågældende næppe nogensinde være den

Da Andreas ikke har Helligåndens dåb, kan han ikke forstå det Åndelige. (Det
tager en´, til at forstå en´.)

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-01-02 19:40

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Da Andreas ikke har Helligåndens dåb, kan han
> ikke forstå det Åndelige. (Det tager en´, til at
> forstå en´.)

Du udtaler dig om noget du ikke ved det mindste om!

Fra : Erik Larsen

Dato : 31-01-02 22:49

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Du udtaler dig om noget du ikke ved det mindste om!

Rent logik Andreas, det er endda nemt at finde ud af!

Erik L