At være fri fra loven
Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 14:18

Ja, hvad vil det sige at være fri fra Loven?

Jeg har fundet denne lille prædiken på nettet:
http://home.c2i.net/DeGamleStier/prekener/frihetenikri.html

hvorfra jeg citerer følgende:

"I Rom. 7 ser vi at det ikke var loven som døde, men mannen. Ved det
ble kvinnen fri. Derfor sier apostlen: - Derfor, mine brødre, døde
også I fra loven ved Kristi kropp. Du døde fra loven ved å drukne i
Kristi soneoffer. Som kvinnen ble fri fra ektemannen, så ble du fri
fra din plagsomme ektemann. Din syndekropp er druknet i Kristi kropp
og gått inn i en oppstanden Frelser. I Jesu Kristi død ender ditt
gamle brysomme liv i synden. Du er død for synden. Den er druknet i
forglemmelsens hav. Du eksisterer ikke lenger for Gud som et fallent
menneske. Du er strøket som sådan i Guds protokoll."

Læs selv hele prædikenen.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk