Automatiseret up- og downloading til MacSO~
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 30-01-02 13:32

For nogen tid siden var der i denne nyhedsgruppe en diskussion om
automatiseret up- og downloading i MacSOUP. Der foresloges her at bruge
AppleScript, men jeg har fundet en lettere løsning.

Download QuicKeys X fra www.cesoft.com. Det drejer sig om en demo, der
kan gøres permanent ved at betale det fyrstelige beløb af $30.

Installerer programmet, og gå ind i QuicKeys editoren. Gå her ind i
Create->Users Actions->Type Keystroke.

I feltet »Keystroke« indstastes cmd-K.

Gå igen ind i Create->Users Actions->Type Keystroke. Der er nu dannet et

Vælg fanebladet »Triggers«. Og her vil det være praktisk at MacSOUP er
kørende. Fra pop-up menuen med navnet »Add Application« vælg da
»MacSOUP«. Fra den oversigt, der kommer op til højre eller venstre,
indskriv da »10«, hvis der skal sendes og modtages hvert 10. minut.

Betydeligt lettere end AppleScript, ikke sandt?

PS. Det /er/ testet - denne artikel er sendt på dén måde .

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 30-01-02 14:00

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> [...]
> AppleScript, men jeg har fundet en lettere løsning.

> Betydeligt lettere end AppleScript, ikke sandt?

Da kun hvis man selv skal til at bøvle med at skrive scriptet. Hvis det
bare er et spørgsmål om at klikke en gang på det, kan det da være det
samme.

--
"Jørgen Winther har ikke indsigt i kræft. Han er en charlatan indenfor
kræftsygdomme. Og hans populistiske overbudspolitik modarbejder

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-01-02 16:18

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Betydeligt lettere end AppleScript, ikke sandt?

nej, egentlig ikke.

<icq:131382336>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 31-01-02 12:20

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Betydeligt lettere end AppleScript, ikke sandt?

Hmm, syntes nu at AppleScript lyder lettere end $30. Lidt lisom når min
mor finder en rigtig billig jakke og udbryder "Ihhhh hvor er den pæææn"

--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 31-01-02 13:02

> Hmm, syntes nu at AppleScript lyder lettere end $30. Lidt lisom når min
> mor finder en rigtig billig jakke og udbryder "Ihhhh hvor er den pæææn"

Jeg kan alligevel ikke undvære QuicKeys. Alene i MacSOUP har jeg skam
sat F9-F12 op til LinieStart, VenstreOrd, HøjreOrd, LinieSlut, lige som
jeg har givet alle hyppigt benyttede programmer/dokumenter en
keyboard-shortcut.