Suzuki DR 250 - vintercykel
Fra : Carsten Eilersen

Dato : 30-01-02 11:44

Hej NG,

Jeg har kig på en Suzi DR 250 (model 1990, angiveligt med ca. 20.000 km på
klokken) og lurer på at købe den som vintercykel til transport i
Storkøbenhavn.

Er der nogen af jer, der har gode/dårlige erfaringer med denne model?

Hvis nu jeg skulle få de lyster, kan den så overhovedet bruges til egentlig
off-road kørsel, når man er en fuldt udvokset dreng på 90+ kilo drænet og
nøgen morgenvægt ?

Pft for input.

Carsten
(BMW K1200RS i 20 graders vinterhi)

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-01-02 18:08

"Carsten Eilersen" <eilersen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nu jeg skulle få de lyster, kan den så overhovedet bruges til
egentlig
> off-road kørsel, når man er en fuldt udvokset dreng på 90+ kilo drænet og
> nøgen morgenvægt ?

Næh.

Jeg tror den er en rigtig fin vintercykel, forholdsvis lav og med en
godmodig motor der ikke laver ret meget hjulspin. Den kan godt køre lidt
off-road til husbehov, men forvent ikke mirakler: Den er ikke specielt let,
den svulmer ikke af muskler og den har ikke klassens bedste affjedring.

Rittig

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 31-01-02 11:32

Hej Claus,

Tak for input.
Jeg kan høre på dig, at der allerede nu er basis for enten at købe en anden
cykel (du har måske et kvalificeret forslag?) eller måske ofre lidt på
forbedringer.

Mvh.
Carsten

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-01-02 16:52

> Jeg kan høre på dig, at der allerede nu er basis for enten at købe en
anden
> cykel (du har måske et kvalificeret forslag?) eller måske ofre lidt på
> forbedringer.

Nåh, det kommer jo an på hvad den skal bruges til!
Som vintercykel tror jeg faktisk den er rigtig god. En letkørt motor, lav og
komfortabel... Det bliver nok svært at finde noget der er meget bedre.
Som off-roader er den ikke blandt de bedste, men til lidt begynder
"snuse-til-kulturen" noget er den da fin nok. Men hvis du fx. havde været
med på Aalborg Off-Road MC Klub's julefrokost-tur som blev omtalt lidt
herinde, så havde du sandsynligvis været rigtig godt træt af den bagefter.

Forslag? Tjah, DT125R har du nok hørt før, ikke? Eller TT350 eller DR350
måske? Men de er nok ikke så velegnede som vintercykler.

Rittig

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 01-02-02 09:35

> "Carsten Eilersen" <eilersen@image.dk> skrev i en meddelelse

> anden

snip
> Forslag? Tjah, DT125R har du nok hørt før, ikke? Eller TT350 eller DR350
> måske? Men de er nok ikke så velegnede som vintercykler.
>
> Rittig

Jow - de modeller har jeg da også luret på.
DT'eren er da til at finde - TT350 og især DR350 har jeg ikke kunne finde
nogen af.
Jeg holder mig sgu' til DR250'eren som vinterged, der bruger firmabilbenzin
, så kan jeg jo på et eller andet tidspunkt afprøve lidt
husmands-offroad og se om det er noget. Ifald det er noget, kan man jo til
mc-samlingen skaffe sig en mere egnet sumpscooter.

Mvh.
Carsten