mp3 > musikCD
Fra : Henrik Enslev

Dato : 30-01-02 11:43

Hej kloge
Kan man lave mp3 dovnloadede stykker om til noget (aiaa??) som man kan
brænde på en musik cd og høre det på en cd maskine?
Hvis svaret er ja, så hvordan?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Terje Rydland

Dato : 30-01-02 12:07

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> Kan man lave mp3 dovnloadede stykker om til noget (aiaa??) som man kan
> brænde på en musik cd og høre det på en cd maskine?

iTunes.

Lag en "playlist" av det du vil ha på en cd og klikk på "Brenn CD".

Terje

Fra : Zorilla

Dato : 30-01-02 12:10

"Henrik Enslev" <henslev@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hej kloge
> Kan man lave mp3 dovnloadede stykker om til noget (aiaa??) som man kan
> brænde på en musik cd og høre det på en cd maskine?
> Hvis svaret er ja, så hvordan?

Det letteste er nok at bruge iTunes. Lave en playlist, og så brænde den.

Peter

Fra : Henrik Enslev

Dato : 30-01-02 12:14

in article 3c57d409$0$89080$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Zorilla at
zorilla@bigfoot.com wrote on 30/01/02 12:10:

> "Henrik Enslev" <henslev@mobilixnet.dk> wrote in message
>>
> Det letteste er nok at bruge iTunes. Lave en playlist, og så brænde den.
>
> Peter

Tak for svar, Mac er mægtig, jeg ved det, menøøø jeg glemte vist lige at
nævne, at jeg har en halvgammel fætter ppc 6500 med sys. 8.6, og der er vist
ikke nogen itunes til den. Jeg har toast 4.1 og en ekstern scsi brænder

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Terje Rydland

Dato : 30-01-02 12:44

> [...]

> ikke nogen itunes til den. Jeg har toast 4.1 og en ekstern scsi brænder

Det skal bare være å be Toast lage en Audio CD og så legge mp3-sporene
inn på denne CDen. Toast skal da konvertere mp3 til AIFF og brenne
lydCDen direkte.
NB: Det er noen mp3-kodinger Toast ikke kan konvertere.

Terje

Fra : walther

Dato : 30-01-02 13:49

Der findes et program der hedder "MPecker Drop Decoder" som du kaster
mp3 filerne op på, så laver den filerne til dig.

mvh,
walther

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-01-02 15:59

walther wrote:

> Der findes et program der hedder "MPecker Drop Decoder" som du kaster
> mp3 filerne op på, så laver den filerne til dig.

Eller Macast MP3 converter - freeware her.
http://www.macast.com/download.shtml
Lav en mappe hvor smider de MP3 filer du vil konvertere - smid filerne på ikonet
Macast MP3 komverter
-fjern MP3 filerne fra mappen - og du er klar til at brænde. Check evt. mappen
størrelse - for at se om det hele kan være på en CD.

VH
Villy E.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-02 16:00

Hej Terje

Hvilken version ar Toast bruger du til det? - Der er ingen af hverken ver. 3.5+
eller 4.+, der kan det direkte.....

Terje Rydland wrote:

> [...]
> lydCDen direkte.
> NB: Det er noen mp3-kodinger Toast ikke kan konvertere.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Enslev

Dato : 30-01-02 22:23

in article 3C580A6C.5BB01035@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 30/01/02 16:00:

> Hej Terje
>
> Hvilken version ar Toast bruger du til det? - Der er ingen af hverken ver.
> 3.5+
> eller 4.+, der kan det direkte.....

Jeg har netop prøvet tricket toast 4.1.2 og den gør det sørme: mp3 dragdrop
og vupti auii på harddisken

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Terje Rydland

Dato : 31-01-02 21:45

> Hej Terje
>
> Hvilken version ar Toast bruger du til det? - Der er ingen af hverken ver.
> 3.5+ eller 4.+, der kan det direkte.....

Nå bruker jeg 5.1, men jeg har gjort dette med 4.x tidligere. Det må ha
vært en versjon av 4.x for det er såpass lenge siden. Det var som sagt
ikke alle mp3-er den klarte.

Terje

Fra : Jesper Ø

Dato : 30-01-02 17:07

in article 1f6tpya.vifg6s12wnupyN%terjery@idi.ntnu.no, Terje Rydland at
terjery@idi.ntnu.no wrote on 30/01/02 12:43:

> [...]
> lydCDen direkte.
> NB: Det er noen mp3-kodinger Toast ikke kan konvertere.

SoundApp kan klare det hele og den understøtter drag & drop, så du kan efter
at have indstillet SoundApp tage og hælde alle dine MP3'ere på den med en
møggreb, så klare den resten
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-02 15:55

Hej Henrik

- Så skal du have fat i et program som fx. Amadeus II, den kan konvertere og
lave AUFF filer. Du skal også have fat i CarbonLib 1.04, som du kan hente på
ftp://ftp.apple.com under 'macintosh' -> 'Dansk'.

Svjh. kan både 'Coaster' og 'Audion' også konvertere og gemme i AIFF. Coaster
er freeware, mens Audion kun kan konvertere og gemme, hvis du køber den, ellers
virker den kun som afspiller. Begge kan findes på www.versiontracker.com

Men når du laver mp3 om til AIFF, skal du være kalr over, at du også kal have
god diskplads. Fx. fylder en CD med 45 min. musik ca. 500mb.

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-01-02 16:56

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> jeg har en halvgammel fætter ppc 6500 med sys. 8.6, og der er vist ikke
> nogen itunes til den

Muligvis hvis du bruger dette patch:

http://www.macupdate.com/info.php/id/5401

--