Stjålet Nokia 8310?
Fra : N. Hansen

Dato : 30-01-02 11:01

Jeg har været så uheldig at få stjålet min Nokia 8310 under en fest i min
lejlighed, hvor den lå fremme. Udover det selvfølgelig er pisse ærgeligt,
så var der heller ikke noget SIM-kort i den. Så jeg kan ikke ringe og
melde den stjålet til et teleselskab. Hvad gør man?

Skal man ringe til Politiet og melde serienummeret stjålet? Nogen der ved
om en indbo-forsikring dækker det evt.?

N. Hansen

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 30-01-02 11:18

Du skal melde den stjålet til politiet. Den vil efterfølgende dukke op på en
skærm et eller andet sted hvis nogen skulle være så dumme at sætte deres
simkort med navneregistrering i telefonen. Man finder faktisk adskillige
telefoner igen på denne måde.

mvh

Niels Henrik

Fra : N. Hansen

Dato : 30-01-02 12:07

> Du skal melde den stjålet til politiet. Den vil efterfølgende dukke op
> på en skærm et eller andet sted hvis nogen skulle være så dumme at

Det ser ud til at Politiet ikke har fået betalt for www.politi.dk, skal
man blot ringe til sin lokale station? Jeg hørte engang noget om at det
skulle gå igennem politiet i Kbh.? Altså rigspolitiet?

N. Hansen

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-01-02 12:56

Jeg fik min Nokia 6210 stjålet ud af min jakkelomme i skolen. (Ikast) og
meldte det til politiet i Herning. De finder nok aldrig telefonen, men jeg
fik det dækket af forsikringsselskabet..

Rasmus Lauritsen

Fra : Rhythm

Dato : 30-01-02 14:14

> [...]
> man blot ringe til sin lokale station? Jeg hørte engang noget om at det
> skulle gå igennem politiet i Kbh.? Altså rigspolitiet?

Politiets hjemmeside åbner ellers fint her hos mig.

Rhythm

Fra : Helle

Dato : 30-01-02 15:51

Min datter fik sin Nokia 3210 til en fest og jeg meldte det bare til den
lokale politistation, hvor jeg blev spurgt efter IMEI-nummeret, det noterede
de og de kan så hvis der er en som sætter sit eget sim kort i som før
omtalt, se det og med rimelig nøjagtighed se hvor den befinder sig eller
hvem der har den.

/Helle

Fra : Helle

Dato : 30-01-02 16:13

Upps....hun fik den selvfølgelig stjålet til en fest....

/Helle

Fra : Fischer

Dato : 30-01-02 17:04

> [...]
> skærm et eller andet sted hvis nogen skulle være så dumme at sætte deres
> simkort med navneregistrering i telefonen. Man finder faktisk adskillige

Det er korrekt, at man kan melde mobilen stjålet og få den spærret på
mobilnettet. Desværre er den ikke altid spærret på alle net, så muligvis kan
tyven godt bruge telefonen alligevel.

Det er også korrekt, at hvis nogen sætter et SIM-kort i en stjålen telefon
og forsøger at komme på mobilnettet, så bliver dette forsøg registreret.

MEN:
Hvis der er tale om et ikke-registreret taletidskort, så kan dette ikke
umiddelbart spores.
Politiet kunne godt spore de fleste, hvis de kunne få lov til at få
samtale-oplysninger på det pågældende kort. Men det har politiet i øvrigt
slet ikke ressourcer til.

På nogle mobiltelefoner kan man desuden ændre IMEI-nummeret, så en spærring
bliver værdiløs.

Og som en biting kan en spærring blive ret problematisk hvis telefonen
skulle dukke op igen. Der er mange der har haft en ubrugelig mobiltelefon
(evt. en priode) fordi de ikke kunne få spærringen ophævet igen.

*Fischer

Fra : Holmes

Dato : 31-01-02 12:34

> På nogle mobiltelefoner kan man desuden ændre IMEI-nummeret, så en
spærring
> bliver værdiløs.

For nu ikke at sige de fleste

Fra : Shaft

Dato : 01-02-02 21:39

Gør politiet overhovedet noget ved det???
altså hvis tyven bruger sit simkort i mobilen og politiet ser det gør de så
noget ved det???

og er det rigtigt at man bare kan lige den i fryseren os så kan politiet ik
spore den eller er det en af de der røver historier???

ps. mai ven fik sin 3210 stålet for et halvt år siden og han har aldrig hørt
noget fra politiet