Tabeller i Word
Fra : Majbritt Hansen

Dato : 30-01-02 10:43

Hej

Jeg skal lave en tabel i Word, hvor de to første rækker skal være
overskrifter, som automatisk skal gå igen på side 2, selvom at man laver et
sideskift midt på side 1, hvordan gør jeg det?

Majbritt

Fra : Mads

Dato : 30-01-02 11:21

"Majbritt Hansen" <info@mbweb.dk> wrote in message
> [...]
et
> sideskift midt på side 1, hvordan gør jeg det?

Følgende skulle virke i Word2000.

Marker de to rækker der skal være overskrifter. Vælg Tables->Heading Row
Repeat.
Sæt cursoren i første celle i den række der skal være den første ikke
overskrift række på side 2, via Format->Paragraph marker at der skal være
sideskift før.

Mvh Mads

Fra : Majbritt Hansen

Dato : 31-01-02 09:58

tak

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-02 12:02

"Majbritt Hansen" <info@mbweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> sideskift midt på side 1, hvordan gør jeg det?

Hvis vi forudsætter, at hele siden er en tabel, hvor du altså vil have en
kopi på side 2, med samme kolonneoverskrifter, indsætter du dine
overskrifter og markerer dem.
Dernæst vælger du menuen Tabel og punktet Overskrifter (word97) Gentag
kolonneoverskrifter (word xp) - kan du se, at det havde været rart at vide,
hvilken word du bruger. I 2000 hedder det nok noget helt tredje.

Men nu vil en ny tabel på side 2 tage de 2 øverste rækker med fra side 1.

Hvis de 2 rækker i øvrigt ikke har nogen særlig sammenhæng med det der
kommer nedenunder, kunne det være praktisk at sætte dem ind for sig selv i
et sidehoved, hvorved de altid vil blive gentaget på efterfølgende sider.

Kurt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-01-02 15:01

Gentag
> kolonneoverskrifter (word xp) - kan du se, at det havde været rart at
vide,
> hvilken word du bruger. I 2000 hedder det nok noget helt tredje.

Nej undtagelsesvis hedder det det samme i XP og 2000.

Jan