CS totalt newbie
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 30-01-02 08:59

Hej alle

Nu fik jeg så endelig købt mig originalen af HL. Installerede programmet, dl
den fulde MOD til CS, startede svinet op, valgte quick start, blev smidt ind
på en eller anden server hvor jeg så stod sammen med 6 andre håbefulde tåber
med hver vores våben, gik til angreb på teoristerne og blev mejet ned, hehe.
Jeg har så lige et par spørgsmål vedr CS som jeg håber I vil hjælpe mig med.

Jeg ved jo godt at jeg komemr ind i et spil der næsten kun består af
proffer, da det jo har eksisteret i et stykke tid men.....

Efter at have rendt rundt med min lille ærtepistol i et stykke tid, fandt
jeg jo ud af at jeg kunne købe mig en større gøp. Jeg købte en eller anden
monsterpistol til 12500$ og så gik det jo lidt bedre, hehe. Men kan man bare
købe løs? Hvis Ja, hvorfor har man så ikke bare alle våben fra starten af?
Hvem skylder jeg pengene?

Når man så dør, kan man så bare padle rundt og følge med i de andre spillere
UDEN at det generer dem?

De snakkede om dem jeg spillede med at en eller andens ping var for høj,
hvor kan man tjekke det?

Jeg var inde på boomtown for at finde en dansk server, der var mange, men
der skete ikke en fis når jeg klikkede på "spil" (og jeg er medlem af
boomtown).

Er der en rigtig god dansk server for newbies som mig hvor jeg kan være med
i spillet mere end 15 sekunder?

Ja, det var vist alt for mig.

Håber på hjælp, og hvis I skulle rende over en eller anden idiot med en stor
gøp der højst sandsyneligt vender forkert og som går under navnet Rabbit så
vis nåde......tak

Venligst,

Rabbit
sofus@post1.tele.dk

Fra : Pizzaman

Dato : 30-01-02 09:58

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ved jo godt at jeg komemr ind i et spil der næsten kun består af
> proffer, da det jo har eksisteret i et stykke tid men.....

Ikke helt.

> [...]
> monsterpistol til 12500$ og så gik det jo lidt bedre, hehe. Men kan man

Ja

Hvis Ja, hvorfor har man så ikke bare alle våben fra starten af?

Så er det ikke noget ved.

> Hvem skylder jeg pengene?

Det er et dumt spørgsmål.

> Når man så dør, kan man så bare padle rundt og følge med i de andre
spillere
> UDEN at det generer dem?

Ja.

> De snakkede om dem jeg spillede med at en eller andens ping var for høj,
> hvor kan man tjekke det?

Tryk TAB (tror jeg nok).

> [...]
> boomtown).
>
> Er der en rigtig god dansk server for newbies som mig hvor jeg kan være

Check alle større danske spillesites + cs dk eller sån noget

Fra : Klaus

Dato : 30-01-02 10:25

Jeg købte en eller anden
monsterpistol til 12500$ og så gik det jo lidt bedre, hehe.
12500$ Nahh..??

Men kan man bare
købe løs?
Du får penge for at befri gidsler (dette sker sjældent mod gode
modstandere). Penge får du også efter hver runde (flest hvis du vinder),
samt penge for at skyde en modstander.

Hvis Ja, hvorfor har man så ikke bare alle våben fra starten af?
Der er en del forskellige våben som man vælger efter banetype samt smag og
behag. Hvis du ikke kender banen eller er i tvivl kan du altid købe en lille
maskinpistol feks. H&K (default knapper "B" for køb derefter "3" "1" +
ammo)(husk det er en god ide at købe hurtigt).

Hvem skylder jeg pengene?
Ingen idet du "selv" har tjent dem.

Når man så dør, kan man så bare padle rundt og følge med i de andre spillere
UDEN at det generer dem?
På visse servere kan du kun følge dine teammates hvor andre servere (de
fleste) tillader at du frit kan flyve rundt og tjekke de andres gemmesteder
samt undersøge banen. Du kan ligeledes frit chatte med andre når du er død
uden dem der stadigvæk er levende kan se dette (default key "Y" for at alle
døde kan læse hvad du skriver. "U" for døde teammates kan læse hvad du
skriver).

De snakkede om dem jeg spillede med at en eller andens ping var for høj,
hvor kan man tjekke det?
Tryk og hold "tab" knappen inde (under ½ tasten) her kan du også se hvor
mange de forskellige har skudt. Jo lavere en ping jo bedere.

Jeg var inde på boomtown for at finde en dansk server, der var mange, men
der skete ikke en fis når jeg klikkede på "spil" (og jeg er medlem af
boomtown).
Du skal downloade en program og selv skrive en masse inden i den. Dette
program skal kører heletiden mens du tjekker serverene.

Er der en rigtig god dansk server for newbies som mig hvor jeg kan være med
i spillet mere end 15 sekunder?
Jeg mener at Boomtown har en Newbie server hvor de forhåbentlig kun er
Newbies (lidt idealistisk tænkt). Ellers hold dig lidt i baggrunden og lad
de andre tåber løbe i døden med det samme. Du kan også vælge at følge ham på
dit hold som har flest kills og færrest death.

Håber på hjælp, og hvis I skulle rende over en eller anden idiot med en stor
gøp der højst sandsyneligt vender forkert og som går under navnet Rabbit så
vis nåde......tak
Vi prøver

Klaus
Kick @$$

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 30-01-02 11:07

takker for jeres svar, jeg går i træning.

Rab

Fra : Devast8or

Dato : 30-01-02 12:41

Well, Klaus fik svaret meget godt på dine spørgsmål, så jeg vil bare lige
tilføje et par ting.

1) Den maskinpistol Klaus nævnte er en MP5 Navy (H&K er bare producenten, og
der er flere H&K våben i spillet, bare for at undgår forvirring :)

2) Skyd korte salver. Øv dig i at trykke en masse gange på fire-knappen
istedet for bare at holde den inde, for du rammer sjældent noget somm helst
efter de første 4-5 skud. Læg mærke til at dit sigte korn udvider sig når du
skyder, jo mere udvidet det er, jo mere upræcist skyder du.

3) Når ikke der er så mange levende tilbage kan det godt betale sig at gå
istedet for at løbe så det er sværere at høre dine fodtrin.

4) Det er forskel på hvor hurtigt du løber alt efter hvilket våben du har i
hånden. Du løber hurtigst med kniven, mens du løbe betydeligt langsommere
med den største maskinkanon du kan finde (Det er den der hedder FN M249
Para)

5) Tag evt. også et kig på www.counter-strike.net (den officielle CS side).
http://www.aghlcs.com/index.php?page=faq kan også være et kig værd. Det er
en FAQ for gruppen alt.games.half-life.counterstrike

Håber det hjælper dig lidt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 30-01-02 14:20

Det gør det i hvert fald, jeg takker og bukker.

Rab

"Devast8or"
<SPAMSPAMSPAMSPAMdevast8or@IDONTLIKESPAM.systembl.BLOODYVIKINGS.dk> wrote in
message news:NYQ58.3279$m6.296217@news000.worldonline.dk...

Fra : Jacob

Dato : 02-02-02 10:56

>Jeg var inde på boomtown for at finde en dansk server, der var mange, men
>der skete ikke en fis når jeg klikkede på "spil" (og jeg er medlem af
>boomtown).

Hvis det er sådan at du ikke vil have programmet BoomTown@Home kørende hele
tiden, kan dette godt undgås...
Gå ind i mappen /cstrike som ligger i dit halflife bibliotet, så åbner du
filen config.cfg med notepad/notesblok, Dette er den fil som bliver loaded
hver gang du joiner en server, I bunden er der nogle linier med:
setinfo "lefthand" "#"
setinfo "vgui_menus" "#"
osv. under dem indsætter du linierne:
setinfo pass det pass som du har valgt på boomtown
setinfo name "det navn som du er registreret med"

Som du kan se så kan man ændre mange ting i denne fil, foroven er der blandt
andet alle genvejstasterne i spillet, den kan man godt ændre på hvis man har
lyst men man skal bare ikke "binde" den samme tast til flere funktioner.
>(husk det er en god ide at købe hurtigt)
Hvis du ikke gidder at købe hele tiden, kan man lave buyscripts, disse gør
at man bare skal trykke på en enkelt tast og så køber man f.eks.: ammo,
colt, armor og granader.
Disse scripts kan man selv lave
du indsætter en linie mellem alle "bind" linierne, hvor der skal stå:

bind "?" "buy;buyammo1;buyammo1;buyammo1;buyequip;menuselect 2;menuselect
3;menuselect 4;slot3"

Den gør det at den køber skud tre gange, derefter køber den armor, en HE
granat, og en flash granat.
Og så skal du selv købe et våben.
Hvis den også skal købe et våben, f.eks colt når du er CT, skal du skrive:

bind "?" "buy;menuselect 4;menuselect
3;buyammo1;buyammo1;buyammo1;buyequip;menuselect 6;menuselect 2;menuselect
4;menuselect 3;slot3"

Men dette er jo noget som man kan lege lidt med...
Når du er færdig skal du huske at skrivebeskytte config.cfg filen for ellers
virker det med pass og name ikke...

God fornøjelse
- Jacob