Online advokatvagt??
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-02 08:35

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at stille dette spørgsmål, men
findes der ikke en gratis online advokatvagt, hvor man kan stille spørgsmål
vedr. skifteret ?
Eller er der nogen her der kan svare på følgende:
En god ven af mig gik bort for godt 2 uger siden og efterlader sig kone og 2
små børn, hus og bil samt udbetaling fra livsforsikring.
Hvordan stiller man sig i den situation, jeg tænker her på enken, skal hun i
skifteretten eller ej ?
Er der ikke noget der hedder uskiftet bo eller sådan noget ?
I tilfælde af at man skal i skifteretten, skal man så selv foretage sig
noget inden (papirer og lign.) ?
Jeg håber på et brugbart svar da jeg har lovet at hjælpe hende igennem denne
svære tid, men ikke kender ret meget til alm. praksis på området.
På forhånd tak.

Mvh
Per

Fra : Jakob Paikin

Dato : 30-01-02 08:42

On Wed, 30 Jan 2002 08:34:38 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeer@bigfoot.com> wrote:

>Hvordan stiller man sig i den situation, jeg tænker her på enken, skal hun i
>skifteretten eller ej ?

Formentlig, men det bliver muligvis kun for en kort bemærkning.

>Er der ikke noget der hedder uskiftet bo eller sådan noget ?

Jo. Det forudsætter dog, at børnene er fælles og at ingen af parterne
har særbørn (dvs. børn med andre personer). [Særbørnene kan dog give
samtykke, men det kan ikke kræves.]

>I tilfælde af at man skal i skifteretten, skal man så selv foretage sig
>noget inden (papirer og lign.) ?

Det oplyser skifteretten om i indkaldelsen, hvis jeg ikke husker galt.

Desuden vil jeg tro, at skifteretten kan være behjælpelig med
information, hvis du/hun spørger (evt. pr. telefon).

--
Jakob Paikin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-02 08:44

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jo. Det forudsætter dog, at børnene er fælles og at ingen af parterne
> har særbørn (dvs. børn med andre personer). [Særbørnene kan dog give

Det drejer sig om 2 fælles børn

> Det oplyser skifteretten om i indkaldelsen, hvis jeg ikke husker galt.

OK så må hun jo bare vente

> Desuden vil jeg tro, at skifteretten kan være behjælpelig med
> information, hvis du/hun spørger (evt. pr. telefon).

Ja men jeg mener bare at have hørt engang om en online advokat vagt hvor man
kunne stille spørgsmål om sådanne og lign. ting.
Ellers tak for svar.

Mvh
Per

Fra : Heidi

Dato : 30-01-02 12:16

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:3c57a20d$0$14053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at stille dette spørgsmål, men
> findes der ikke en gratis online advokatvagt, hvor man kan stille spørgsmål
> vedr. skifteret ?

Prøv evt. url:http://www.familieadvokaten.dk og vælg Brevkasse - de
skriver godt nok nu, at de får så mange breve at de ikke kan love at
svare alle, men det er måske et forsøg værd.

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Søren

Dato : 31-01-02 02:58

www.netadvokaten.dk

Fra : Allan

Dato : 31-01-02 08:06

Den findes på adressen http://www.netvokat.dk - uden "en" til sidst.
Men jeg vil nu kraftigt anbefale at holde sig til Grønborgs
http://www.familieadvokaten.dk som en anden tidligere anbefalede.
"Netvokat" er mere kommercielt drevet og sværere at finde rundt på.

Allan