iCab Preview 2.7.1 på dansk
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 29-01-02 23:45

Så er også de danske udgaver af iCab Preview 2.7.1 til såvel klassisk
Mac OS (68K & PPC) som Mac OS X klar til download på

<http://homepage.mac.com/mothsoft/>

Den hurtige opdatering skyldes bl.a. et par grimme fejl i det nye
Hotlist-vindue, se mere i "Fejlrettelser".

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-01-02 07:30

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://homepage.mac.com/mothsoft/>
>
> Den hurtige opdatering skyldes bl.a. et par grimme fejl i det nye
> Hotlist-vindue, se mere i "Fejlrettelser".

Det kan godt være at den retter et par fejl, men den har til gengæld
fået en anden: Indtil nu har den på en halv time crashet min mac tre
gange, så hvornår kommer 2.7.2 ?

Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-02 15:34

Hej Kaj

Hvordan crasher den din Mac? - Får du en bestemt fejlmelding, eller går
den bare i stå?

Smid først alle iCab indstillinger ud og gi' den noget mere RAM - ca.
15-20mb i min. str. og 20-30mb i ønsket str..

Kaj Christiansen wrote:

> Det kan godt være at den retter et par fejl, men den har til gengæld
> fået en anden: Indtil nu har den på en halv time crashet min mac tre
> gange, så hvornår kommer 2.7.2 ?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-01-02 18:19

> Hej Kaj
>
> Hvordan crasher den din Mac? - Får du en bestemt fejlmelding, eller går
> den bare i stå?

Det sker når jeg prøver at downloade en fil; den downloader ca 4 kb,
hvorefter stuffit expander går igang og melder fejl -39. Når jeg så
prøver at klikke på downloadlinket igen går det galt: icab lynlukker og
systemet fryser.
OS DK-9.2.2
Hardware: iMac DV-SE 400Mhz - 384 MB RAM.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 30-01-02 21:49

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> systemet fryser.
> OS DK-9.2.2
> Hardware: iMac DV-SE 400Mhz - 384 MB RAM.

Prøv evt. at fjerne afkrydsningen i Indstillinger->Download->
(Start/Efterbehandling)-> Efterbehandling med kontrolpanelet Internet.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-01-02 19:42

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> Prøv evt. at fjerne afkrydsningen i Indstillinger->Download->
> (Start/Efterbehandling)-> Efterbehandling med kontrolpanelet Internet.

Det hjalp. Nu kører taxien igen
Takker.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-02 04:34

Hej Kaj

Kaj Christiansen wrote:

> Det sker når jeg prøver at downloade en fil; den downloader ca 4 kb,
> hvorefter stuffit expander går igang og melder fejl -39.

StuffIt fejl -39 betyder svjh. 'incomplete file', så den fejlmelding skal
komme.

> Når jeg så prøver at klikke på downloadlinket igen går det
> galt: icab lynlukker og systemet fryser.

Har du prøvet at bruge iCabs 'Download Manager' og genstarte download derfra
istedet for at klikke på selve linket igen? - For mig at se tyder det mest
på for lidt RAM tildeling. Prøv at sætte iCabs min. RAM til ca. 20mb og
ønsket str. til ca. 35mb. - Du har jo RAM nok til det. Hvis du bruger
Virtual Memory, så prøv at slå det fra. Den eneste gang, jeg selv har haft
problemer med icab, var efter at jeg havde opdateret til OS 8.1 og VM var
blevet slået til automatisk, og efter jeg slog det fra, virkede alt fint
igen.

- Men alligevel...., - så burde det kun være iCab, der lukkede ned, så jeg
er nærmere til at tro, at du har en directory fejl på din HD.

Prøv derfor at slette hele iCab mappen fra din indstillingsmappe og kør en
Norton DiskDoctor for at se, om den viser fejl i MDB - 'Master Directory
Block' eller i din Extend B-tree fil. Det bedste vil dog være, hvis du har
DiskWarrior til at lægge en hel ny directory fil med.

Genstart så og genopbyg skrivebordet med COM+ALT holdt nede under starten.
Start så iCab for at gendanne en ny indstillingsmappe til den og prøv så at
downloade et eller andet for at se, hvad der så sker.

> OS DK-9.2.2, Hardware: iMac DV-SE 400Mhz - 384 MB RAM.

Umiddelbart skulle der ikke være noget i den konfiguration, der skulle
forårsage problemet. - Men har du specielle baggrundsprogrammer kørende? -
som fx. Suitcase, Kvikstart åbner ved start, FontSync Extension og evt.
Norton LiveUpdate, Norton Antivirus scheduler eller Virex scheduler. De kan
alle lave nogle underlige fejl af og til. Ligeledes kan 'Tidssynkronisering'
også finde på at gøre knuder.