Worldwide access til lokaltakst - 2. del
Fra : Carsten witt

Dato : 29-01-02 23:24

Jeg har tidligere forespurgt på internet access med mulighed på opkald hvor
som helst på kloden til lokaltakst (se tråd af 3-1-02).

Venlige mennesker har bl.a. foreslået TDC´s GRICDial samarbejde eller UNI2.

Desværre består vores problem i at vores ISP er Tiscali, der ikke tilbyder
denne service, og da vi skal kunne både hente og sende emails fra udlandet
via Tiscali´s mailservere, dur hverken TDC eller UNI2, da disse ikke
tillader at man sender mails via andres mailservere, når man f.eks. er
koblet op via GRICDial.

Findes der ikke et firma med den ønskede service, der tillader at både sende
og hente post ?

hilsen
Carsten

Fra : helloo.dk

Dato : 29-01-02 23:53

Ikke for at gøre mig klog på noget jeg ikke har en skid forstand på men jeg
har bare hørt at det hele kan lade sig gøre med Compuserve. Hvis du kender
det..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-02 01:31

On Tue, 29 Jan 2002 23:23:35 +0100,
Carsten witt <do.not.reply@this.adress.com> wrote:
> [...]
> koblet op via GRICDial.
>
> Findes der ikke et firma med den ønskede service, der tillader at både sende

TeleDK supporterer at man kan sende mail x minutter efter man har
checket. Er du sikker på at du ikke kan det med Tiscali ?

Fra : Henning Petersen

Dato : 30-01-02 02:24

On Wed, 30 Jan 2002 00:30:35 +0000 (UTC), nospam@home.terminal.dk
(Povl H. Pedersen) wrote:

> TeleDK supporterer at man kan sende mail x minutter efter man har
> checket. Er du sikker på at du ikke kan det med Tiscali ?

Hvorfor sender du så ikke bare post via TDC og henter post fra
Tiscali?

Jeg har i de sidste små 5 år hentet post fra mit webhotel i USA, CC,
WOL, TDC og get2net, selvom jeg er flyttet rundt mellem TDC, WOL og CC
med opkoblingen.

Den eneste ændring der er nødvendig er at du bruger udgående
post-server hos din aktuelle udbyder, eller sætter din egen op lokalt.

Begge dele virker upåklageligt.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Fischer

Dato : 30-01-02 05:56

> [...]
> via Tiscali´s mailservere, dur hverken TDC eller UNI2, da disse ikke
> tillader at man sender mails via andres mailservere, når man f.eks. er

Hvorfor er det nødvendigt at sende via Tiscali's mailservere?
Hvorfor ikke bare sende via den lokale SMTP server og så med
Tiscali-adressen som afsender?

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-02 07:11

Carsten witt skrev:

>Findes der ikke et firma med den ønskede service, der tillader at både sende
>og hente post ?

Hvis der gør, er det et spamhause, og sådan et ønsker du ikke at
benytte. Enhver seriøs udbyder lukker for afsendelse af post fra
alle andre end dem der er direkte koblet op hos dem.

Men en vilkårlig mailboks kan aflæses fra en vilkårlig opkobling.

--
Bertel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-01-02 08:09

"Carsten witt" <do.not.reply@this.adress.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> via Tiscali´s mailservere, dur hverken TDC eller UNI2, da disse ikke
> tillader at man sender mails via andres mailservere, når man f.eks. er

Jeg tror at du bytter om på årsag og virkning. Det er nok snarere Tiscali der
ikke tillader POP3 og SMTP når du er opkoblet via en anden udbyder. Langt
de fleste udbydere accepterer POP3-hentning fra fremmede opkoblinger, mens
det er helt normalt ikke at tillade brug af SMTP-afsendelse fra fremmede
opkoblinger.

Til orientering:
Man kan benytte TDC's SMTP-server med navnet "asmtp.mail.dk" fra fremmede
e-mailopkoblinger, hvis man har et postprogram (eksempelvis Outlook Express)
der giver mulighed for at logge på SMTP-serveren, med brugernavn og adgangs-
kode, når man sender posten. Det skal dog være én af ens egne TDC-emailadresser
der skal stå som afsender af mailen, for at SMTP-serveren vil sende mailen.

Claus

Fra : Carsten Witt

Dato : 30-01-02 11:10

Tak til alle for de gode forslag !

Det står nu lysende klart for mig, at jeg selvfølgelig sender via TDC server
og henter via Tiscali server.

Hvorfor tænkte jeg dog ikke lige på det selv først....?

Igen tak.

hilsen
carsten