Godt middel til polering af lakken...
Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-01-02 22:15

....efter vask af MC'en.
Udover vaskeskind og knofedt altså..
Jeg har noget der hedder lakforsejler, men det er lidt besværgligt at bruge
da det danner et hvidt pulverlag der skal pudses af. Og det efterlader
heller ikke MC'en specielt blank.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-01-02 22:47

jeg bruger noget der hedder "liquid glass" det er også hvidt, men efterlader
tilgengæld mcén blank og flot.

Det holder også i lang tid.

--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-01-02 22:51

> jeg bruger noget der hedder "liquid glass" det er også hvidt, men
efterlader
> tilgengæld mcén blank og flot.
>
> Det holder også i lang tid.

Danner det et hvidt pulverlag?. Eller er det bare hvidt i sig selv?

Mvh Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-01-02 18:27

det er hvidt og når det tørrer inden efterpolering danner det et hvidt lag

Fra : Foo Bar

Dato : 29-01-02 23:27

> [...]
bruge
> da det danner et hvidt pulverlag der skal pudses af. Og det efterlader

Lad mig lige starte med at understrege at jeg IKKE har afprøvet denne
tanke - og derfor IKKE anbefaler den, men blot 'lufter den'!

Når man nu sidder og forsumper i tv-reklamer, sker det jo uværgeligt at der
dukke en reklame op for 'rensemiddel til glas-keramiske kogeplader' - og så
kommer man jo til at tænke for sig selv... Ét eller andet sted har
indehaveren af en glas-keramisk kogeplade og ejeren af en fin motorcykel jo
samme interesser - nemlig at vedligeholde en blank skrøbelig overflade UDEN
at ridse den i processen... Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til på
diverse flasker VitroClen virker skidtet lidt i stil med et high-tech
viskelæder... Tilsyneladende består disse vidundermidler af noget 'blødt
fnadder', der bor i én eller anden finurlig silicone-agtig væske. Hvordan
lak har det med sårn' noget ved jeg ikke - og jeg må erkende at jeg tøver
lidt med at teste det på 'guldklumpen'...

Nogen der har haft samme tanke - eller måske ligefrem afprøvet den?

Claus, bestemt ikke 'Den Lille Kemiker'..!

Fra : boe

Dato : 30-01-02 08:56

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> wrote in message

> [...]

> lidt med at teste det på 'guldklumpen'...
>
> Nogen der har haft samme tanke - eller måske ligefrem afprøvet den?

Jeg har ikke prøvet, men rensemidlet har en ret kraftig slibeeffekt til
fjernelse af brændte madrester. Jeg ved ikke hvordan lak reagerer på den
slags. Til gengæld ved jeg, hvordan en autolakerer reagerer på scilicone,
hvis han skal male oven på eller i nærheden af det - og dét er ikke sjovt at
overvære

Bo, VF1000F

Fra : S.G

Dato : 30-01-02 20:12

hvad med det give det en tur med det du polerer cyklen med..
Det har jeg selv gjort, og det virker fremragende

Fra : Jon Larsen

Dato : 30-01-02 22:14

Jeg bruger selv noget der hedder "Custom Marine Polish" til at rense lakken
med. Det har en MEGET mild slibende effekt, men skader ikke lakken ( bruges
også til polering af glasfiber ) Dernæst får det hele en gang "Marine Hard
Wax" og så skinner hele mollevitten som var det nyt.

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : Hans Ole Jensen

Dato : 04-02-02 21:53

Det bedste polish der findes, hedder 1Z! (brun metal dunk ca. 1 liter)

Det købes i farvehandlen eller hos et marinecenter.

Jeg har brugt 1Z til bil, båd og MC med fantastisk restultat.

Til polish programmet findes også en lakforsegler, det får bare 1Z til at
virke endnu bedre.

Ovenstående er meget mere effektivt end de der Custom Marine Polish + Hard
Wax

vh HO

TZR 250
RGV 125 (44) som kommer til at virke i år!!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-01-02 21:59

> ...efter vask af MC'en.
> Udover vaskeskind og knofedt altså..

Hvad med Autosol?
Jeg ved ikke, om der er voks eller andet beskyttende i, men det giver en
meget blank overflade. Også godt til fjernelse af lig på forskellige hårde
flader og ikke mindst fastbrændt stads på udstødningen..
Når min motorcykel har stået i regnvejr, ses det tydeligt at vandet perler,
som om den var blevet vokset, så jeg tror nok, at Autosol har en beskyttende
virkning. Ihvertfald mod vand.

Husk at polere med en helt ren klud. Hvis der er rester af diverse midler
på, så bliver det ikke ordentligt skinnende.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-01-02 22:24

> [...]
>
> Husk at polere med en helt ren klud. Hvis der er rester af diverse midler
> på, så bliver det ikke ordentligt skinnende.

Tror jeg vil prøve det. Køber du det på tankstationer?

Mvh Thomas

Fra : jacob Stegelmann

Dato : 30-01-02 22:57

> Tror jeg vil prøve det. Køber du det på tankstationer?
>
> Mvh Thomas

ja tankstationer har det, ellers har et lettere velassorteret gør-det-selv
marked vel nok
Men mig bekendt er der ikke voks eller ligende i det.
Det skal lige siges at det er et slibe/polere middel så det slider også på
lakken!
men det får da hurtigt en gammel tank til at fremstå som ny

mit råd vil nok være at give den en gang med voks bagefter, og så ikke bruge
autosol alt for tit.

se evt.:
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73088082332535&Avis=IG&Dat
o=20010116&Kategori=ARKIV&Lopenr=11019022&Ref=AR

der er også lidt om hvilken type voks du skal bruge, for ikke at få hvide
pletter på cyklen.......(ingen kommentar tak)

--
Jacob

Fra : S@nd

Dato : 01-02-02 22:39

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med Autosol?
Jamen Autosol fører sådan set en komplet serie til lakpleje, med både
lakrens, polervoks og hård voks - og endda med citrusduft
Disse produkter virker ganske udemærket!!

/S@nd