Fra : Mikkel Thrane

Dato : 29-01-02 22:23

Fra: "Biker-Man" <tvn@linux.eucsyd.dk>
Emne: Luftfoto
Dato: 29. januar 2002 22:16

Hej NG

Jeg fandt et sted på nettet for et stykke tid siden, hvor man kunne se hele
danmark fra luften, og zoome ind, man kan zoome så meget ind at man kan se
de enkelt huse.

Nu er problemet bare at jeg ikke fik den gemt som foretrukne, og ikke kan
huske hvad siden hedder.

Håber at der en der kan hjælpe mig.

Mvh
Thomas

Hej Thomas

Det hedder www.kortal.dk

Fra : Børge Laursen

Dato : 01-02-02 00:42

> [...]
hele
> danmark fra luften, og zoome ind, man kan zoome så meget ind at man kan se

Jeg har tidligere også set "Danmark fra luften", men kan heller ikke erindre
adressen.
Jeg har prøvet den ovenfor foreslåede adresse, men det var ikke den, jeg
oprindeligt
så. 'Kortal' kommer ikke så tæt på, så man kan se detaljer på den enkelte
matrikel.
Den jeg oprindelig benyttede, mener jeg havde noget at gøre med amter
og/eller matrikel-
styrelsen. Jeg erindrer, at jeg, når jeg søgte på mit eget matrikelnummer,
kunne se min
bil i indkørslen, de enkelte træer og mit drivhus i haven, og det er ikke
muligt i 'Kortal'
at komme så tæt på. Desværre gemte jeg heller ikke adressen i Foretrukne,
men jeg ville
gerne have adressen igen.
M.v.h.
Børge Laursen
Slangerup

Fra : Mikkel Thrane

Dato : 01-02-02 22:55

"Børge Laursen" <bklaursen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> muligt i 'Kortal'
> at komme så tæt på. Desværre gemte jeg heller ikke adressen i Foretrukne,

Nogle amter har rigtig nok et GIS system som kan vise luftfotos, men de
kommer altså ikke hverken tættere på, eller har flere detaljer end
www.kortal.dk
Prøv selv på gis.nja.dk som er Nordjyllands Amts GIS side.

Mvh.
Mikkel Thrane