Motorsav (igen :-)
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-01-02 21:50

Hej

Sidste år på denne tid spurgte jeg også ang. motorsav. Dengang blev det
bare ikke til noget.

Men nu har jeg lige været oppe med den gamle for at få den justeret og
spurgte self. til en ny sav.

En semiprofessionel sav, der blev jeg anbefalet en Husquarna 345 til
2995 kr. Den så egentlig meget fin ud, meeen...

Eller også kunne jeg, mod at aflevere den gamle motorsav, få en
Husquarna 351 til 3995 kr. Den model er straks mere min smag, og jeg har
da også en gammel elektrisk motorsav som sikkert kan indgå som
byttemodel - hvis den lige bliver samlet

Men er der nogen som har kommentarer til disse save?
Det er ikke voldsomt meget jeg bruger saven lige for tiden, men det kan
komme.... og jeg vil pinedød have mig en ordentlig sav, ikke noget
billigt skrammel.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 29-01-02 22:09

Mads Lie Jensen skrev:

> [...]
>Det er ikke voldsomt meget jeg bruger saven lige for tiden, men det kan
>komme.... og jeg vil pinedød have mig en ordentlig sav, ikke noget

Hold dig til Husqvarna 55 som jeg sagde dengang.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-01-02 22:30

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Hold dig til Husqvarna 55 som jeg sagde dengang.

Øh - der er den der ikke er en plasticsav

mvh
Bendt

Fra : Henning Lund

Dato : 29-01-02 23:20

manden med den gode hukommelse skrev:

>Øh - der er den der ikke er en plasticsav
>
>mvh
>Bendt

Ja da.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-01-02 22:37

On Tue, 29 Jan 2002 22:08:56 +0100, Henning Lund <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Hold dig til Husqvarna 55 som jeg sagde dengang.

Ahhja, det var 55 den hed...
Men den vil han jo have mindst 1000 kr mere for.

Men hvad er det galt med 345/351? Udover at du kalder den en plastiksav.
Så vidt jeg lige kan se i husquarnas katalog så er alle deres save
bygget op på den måde.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 29-01-02 23:23

Mads Lie Jensen skrev:

.. og jeg vil pinedød have mig en ordentlig sav, ikke noget

Derfor Mads.

>Ahhja, det var 55 den hed...
>Men den vil han jo have mindst 1000 kr mere for.

De er dælme (host host) undskyld sproget, også godt givet ud.

>Men hvad er det galt med 345/351? Udover at du kalder den en plastiksav.
>Så vidt jeg lige kan se i husquarnas katalog så er alle deres save
>bygget op på den måde.

Jep alle hobby og semi proff save er lavet af plastik nu om dage.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 09:41

On Tue, 29 Jan 2002 23:22:52 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

>. og jeg vil pinedød have mig en ordentlig sav, ikke noget
>
>Derfor Mads.

Det passer ikke - en 351 er ikke billig

>De er dælme (host host) undskyld sproget, også godt givet ud.

Det tror jeg gerne, men går f.eks en 351 oftere i stykker? Er den dyrere
at reparere hvis den gør det?

Det der 'plasticsav' kan jeg ikke bruge til særlig meget...

>Jep alle hobby og semi proff save er lavet af plastik nu om dage.

Men bare ikke en 55?
Har den i øvrigt kædestrammer fra siden?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-02 10:31

Mads Lie Jensen skrev:

>Det passer ikke - en 351 er ikke billig

Billigere end en 55ér

>Det tror jeg gerne, men går f.eks en 351 oftere i stykker? Er den dyrere
>at reparere hvis den gør det?

Når plastik save arbejder optimalt i længere tid køles de ikke så
meget som save hvor krumtaphuset er i metal, krumtaplejerne ligger i
små bøsninger i plastiksaven, hvor de i metalsaven ligger i hele huset
og har større køling, hele saven køles bedre da metal er meget mere
varmeledende end plastik. Levetiden er længere på metalsave end på
plastik, der er lavet flere test af save hvor de har været testet
under hårde vilkår og der løber metalfætteren af med sejren, jeg kan
ikke lige huske hvad forskellen er, da det er 1½ år siden jeg sidst
var på kursus. Reservedelsprisen på en metalsav er billigere end den
anden pga. den er splittet op i flere dele, får du et træ i hovedet og
taber metalsaven på en sten og noget af krumtaphuset skades, kan du få
bare den ene del, da den er delt i to, hvor imod plastikfætteren er en
helhed.
Almindelige sliddele er det samme.

Jeg sad forresten og spekulerede på hvorfor bilfabrikkerne ikke laver
deres motorer i plastik, så ville bilerne jo ikke veje så meget?

>Men bare ikke en 55?

De proff er heller ikke

>Har den i øvrigt kædestrammer fra siden?

Ved siden af sværet på kroppen.

55éren kan forøvrigt også købes billigere, det er et spørgsmål om at
"prutte" som de kalder det i rene ord for pengene, forhandleren plejer
at være til at have med at gøre når det evt. er ren handel.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 10:54

On Wed, 30 Jan 2002 10:30:40 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

> [...]
>taber metalsaven på en sten og noget af krumtaphuset skades, kan du få
>bare den ene del, da den er delt i to, hvor imod plastikfætteren er en

Se, DER var noget jeg kunne bruge. Tusind tak for god forklaring.

>Jeg sad forresten og spekulerede på hvorfor bilfabrikkerne ikke laver
>deres motorer i plastik, så ville bilerne jo ikke veje så meget?

Jo tungere en bil er, jo større trailer må den køre med - derfor

>De proff er heller ikke

Hvad betegner du så som en proff-model?
Husqvarna lister selv 351 som en proff...

>Ved siden af sværet på kroppen.

Atså ikke _langs_ med sværdet?

>55éren kan forøvrigt også købes billigere, det er et spørgsmål om at
>"prutte" som de kalder det i rene ord for pengene, forhandleren plejer
>at være til at have med at gøre når det evt. er ren handel.

...men det er jeg ikke god til... (og har faktisk heller ingen
intentioner om at blive det...)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-02 13:22

Mads Lie Jensen skrev:

>Hvad betegner du så som en proff-model?
>Husqvarna lister selv 351 som en proff...

Proff og proff jeg er ikke sikker på at en skovarbejder vil sige det
samme, men hvem ved?

>Atså ikke _langs_ med sværdet?

Hmmmmmm det er en af de svære, står du med spidsen af sværdet mod din
krop, sidder skruen på højre side af sværdet, ind mod midten af saven,
og i selve kroppen af saven. Hmmmmmm holder den vand?

>..men det er jeg ikke god til... (og har faktisk heller ingen
>intentioner om at blive det...)

Mads, du er jyde !!

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 15:05

On Wed, 30 Jan 2002 13:21:46 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

>Hmmmmmm det er en af de svære, står du med spidsen af sværdet mod din
>krop, sidder skruen på højre side af sværdet, ind mod midten af saven,
>og i selve kroppen af saven. Hmmmmmm holder den vand?

På min nuværende motorsav skal skruetrækkeren vende _samme vej_ som
sværdet for at stramme kæden, dvs. man skraber hånden på kæden og får
nogle grimme sår. På de nye modeller er kædestrammeren på modsatte side,
der hvor sværdet er skruet fast på saven. Hvordan er den på 55'eren.

>Mads, du er jyde !!

Nej. Jeg er vendelbo (jo, der er forskel Jeg lider af en brist i min
opvækst....

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-02 17:18

Mads Lie Jensen skrev:

>På min nuværende motorsav skal skruetrækkeren vende _samme vej_ som
>sværdet for at stramme kæden,

Det gør den også på 55éren.

dvs. man skraber hånden på kæden og får
>nogle grimme sår.

Mads dog, det har jeg aldrig prøvet, jeg har skiftet hundredevis af
sværd og kæder, men det er der sæføli en løsning for, du kan få sværd
som justeres ind i siden, de er såmænd ikke meget dyrere.

>Nej. Jeg er vendelbo (jo, der er forskel Jeg lider af en brist i min
>opvækst....

En jyde er sq en jyde, og man bliver aldrig for gammel til at lære
Mads.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 18:43

On Wed, 30 Jan 2002 17:17:46 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

> [...]
>sværd og kæder, men det er der sæføli en løsning for, du kan få sværd
>som justeres ind i siden, de er såmænd ikke meget dyrere.

Jeg har en grim vane med at skære mig/få grimme sår på mine hænder når
de kommer i nærheden af skarpe metalgenstande. Det være sig en motorsav,
når jeg skilder pc'ere ad eller bare skal pumpe cyklen....

Jeg har nu set mig særdeles lun på den Stihl-sav med de ekstra muskler.
Kender du noget til sådan en?

>En jyde er sq en jyde, og man bliver aldrig for gammel til at lære
>Mads.

Men en vendelbo er ikke en jyde Og jeg kan ikke engang snakke
sproget (vendelbomål). Jeg kan dog for det meste forstå det.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-02 19:49

Mads Lie Jensen skrev:

>Jeg har en grim vane med at skære mig/få grimme sår på mine hænder når
>de kommer i nærheden af skarpe metalgenstande. Det være sig en motorsav,
>når jeg skilder pc'ere ad eller bare skal pumpe cyklen....

Hmmmmm

>Jeg har nu set mig særdeles lun på den Stihl-sav med de ekstra muskler.
>Kender du noget til sådan en?

Se nu snakker vi sq endelig save nå jeg må hellere passe på det er
ikke sikkert alle har den mening, Stihl er et godt mærke, kælet for
til den mindste detalje og meget brugt af kendere af save, jeg havde
også forhandlingen af dem da jeg drev forretninger/værkstedet, så dem
har jeg også haft inde på livet.

>Men en vendelbo er ikke en jyde

Det kræver en forklaring?

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 20:19

On Wed, 30 Jan 2002 19:48:51 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

> [...]
>til den mindste detalje og meget brugt af kendere af save, jeg havde
>også forhandlingen af dem da jeg drev forretninger/værkstedet, så dem

Jeg tror jeg holder mig til en Stihl... de ekstra kræfter den pt. gav
for pengene lyder tiltrækkende. Nu skal jeg bare have pengene skrabt
sammen.

>Det kræver en forklaring?

'Jyde' bliver ofte brugt nedsættende af f.eks københavnere. Det gør
vendelbo ikke
En vendelbo bor i vensyssel, altså nord for fjorden. Men der er en god
del jyde i en vendelbo....

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-02 20:46

Mads Lie Jensen skrev:

>Jeg tror jeg holder mig til en Stihl... de ekstra kræfter den pt. gav
>for pengene lyder tiltrækkende. Nu skal jeg bare have pengene skrabt
>sammen.

Fornuftigt valgt, kan jeg få lidt data og pris?

Mig forstå.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 21:06

On Wed, 30 Jan 2002 20:45:33 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

>Fornuftigt valgt, kan jeg få lidt data og pris?

Det har jeg da postet i denne tråd tidligere på dagen. Men du får den
lige:
Stihl MS390 til 4390 kr

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-02 21:40

Mads Lie Jensen skrev:

>Det har jeg da postet i denne tråd tidligere på dagen. Men du får den
>lige:
>Stihl MS390 til 4390 kr
OK havde jeg ikke set.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 30-01-02 22:04

I artiklen <m0cg5usc4p94jt4r5hh9vosv4hqssp3ep6@4ax.com>,
skrev Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>:

[snip]
> Jeg har nu set mig særdeles lun på den Stihl-sav med de ekstra

Åhh, godt, jeg var lige ved at blande mig i debatten

--
Helge.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 22:53

On Wed, 30 Jan 2002 22:03:38 +0100, <juletrae@post4.tele.dk> wrote:

>[snip]
>
>Åhh, godt, jeg var lige ved at blande mig i debatten

Skal den forstås sådan at du sværger til Stihl?
(Man har vel Stihl? )

http://www.gartneriet.dk

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 01-02-02 23:45

I artiklen <9oqg5u4m1e4dcidbu5iunq5470ilskaicg@4ax.com>,
skrev Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>:

> Skal den forstås sådan at du sværger til Stihl?
> (Man har vel Stihl? )

Næh Mads, jeg er hverken religiøs eller handler med motorsave,
men jeg handler hos Orla i Aars
(Motorservice - Husquarna og Stihl forhandler).

Jeg har de sidste 25 år været hele raden rundt, Homelite Jobu
Jonsered Husquarna, både profsave og 'plastic'. Alle har været
gode save, men føj, hvor har de fleste af dem været tunge.

Af gode grunde har jeg nu valgt min sav efter vægt/ydelse,
faktisk har jeg valgt 2 forskellige. Jeg har nu en Stihl 020,
(den hedder vist 200 nu), en fremragende professionel sav med en
lav vægt, ydelsen er i orden til de fleste opgaver, men den er
tilbøjelig til at 'gå død' hvis man presser den for hårdt.
Alligevel er det den der har førstevalg.

Den anden sav er en Stihl 026 uden dikkedarer, _det_ er en
mestersav. Den er ikke tungere end man kan holde ud at gå med
den en hel dag og den kan klare alle de store opgaver, selv
store udgåede elmetræer. Den ville jeg vælge hvis jeg var dig.

--
Helge.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-02-02 09:00

On Fri, 01 Feb 2002 23:44:59 +0100, <juletrae@post4.tele.dk> wrote:

>Næh Mads, jeg er hverken religiøs eller handler med motorsave,
>men jeg handler hos Orla i Aars
>(Motorservice - Husquarna og Stihl forhandler).

Snakkede med en Stihl-forhandler, han sagde at Stihl-save det svarede
til at køre i BMW. Nu forstår jeg så ikke hvad folk ser i en BMW når man
kan få en VW Taro, men jeg forstod da meningen med hans udsagn

> [...]
>den en hel dag og den kan klare alle de store opgaver, selv
>store udgåede elmetræer. Den ville jeg vælge hvis jeg var dig.

Det er også lige nøjagtigt sådan en jeg har udset mig. Men den hedder
260 nu. Og så med værktøjsfri kædestrammer. Lidt dyrere end jeg
oprindelig havde forestillet mig, men det var en dejlig sav at have
mellem hænderne - den vejede ikke voldsomt meget.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 30-01-02 19:57

"Henning Lund" <FJERNhla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Mads Lie Jensen skrev:
>, får du et træ i hovedet og
> taber metalsaven på en sten og noget af krumtaphuset skades, >

Ja hvis jeg fik et træ i hovedet ville jeg nok ikke være i stand til at
interessere mig for om saven er med plastik- eller metaldele.

Lisbeth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 20:19

Ahr.. man har vel sin hjelm på

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-01-02 22:50

wrote:

>Hold dig til Husqvarna 55 som jeg sagde dengang.

Nu jeg ser nærmere på 55'eren - den vejer også 400 gram mere end 351, og
den syntes jeg i forvejen var en smule tung - tungere end jeg havde
forestillet mig i hvert fald.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 29-01-02 23:26

Mads Lie Jensen skrev:

>Nu jeg ser nærmere på 55'eren - den vejer også 400 gram mere end 351,

Kvalitet vejer hehe

og
>den syntes jeg i forvejen var en smule tung - tungere end jeg havde
>forestillet mig i hvert fald.

Smag og behag, jeg har selv gået med en masse save og jeg synes
egentlig ikke en 55ér er tung, men sådan er vi jo så forskellige.
Mads du skal være glad for at du ikke skulle købe en sav i 70érne, den
var tung, føj for en led, armene hang ved jorden om aftenen når man
var færdig med at save pind.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 09:43

On Tue, 29 Jan 2002 23:25:53 +0100, Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>
wrote:

>Kvalitet vejer hehe

Så jo tungere saven er jo bedre?
Der var vist også en i kataloget på lidt over 10 kg

> [...]
>Mads du skal være glad for at du ikke skulle købe en sav i 70érne, den
>var tung, føj for en led, armene hang ved jorden om aftenen når man

Jeg kan godt se at det er hvad sådan en vejer, omkring 5 kg. Jeg gik
bare og forestillede mig at en motorsav nu var lettere end den 15 år
gamle sav vi har - det var den bare ikke, ikke meget i hvert fald.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-02 10:38

Mads Lie Jensen skrev:

>Så jo tungere saven er jo bedre?
>Der var vist også en i kataloget på lidt over 10 kg

Næe det mener jeg ikke, men en 55ér føles ikke tung, den har en
fremragende balance , men en vil have moderen en anden datteren.

>Jeg kan godt se at det er hvad sådan en vejer, omkring 5 kg. Jeg gik
>bare og forestillede mig at en motorsav nu var lettere end den 15 år
>gamle sav vi har - det var den bare ikke, ikke meget i hvert fald.

Nej der er ikke sket meget de sidste 15 år med vægten, det er jo
begrænset hvad de kan pille af, men 70ér savene var dælme tunge, jeg
har haft et par stykker stående til reservedele, de var ikke rare at
løfte på.
Det er jernsvinghjul der sidder på dem, og de er store, selve kroppen
på savene er også betydelig større.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-01-02 22:23

> [...]
> da også en gammel elektrisk motorsav som sikkert kan indgå som
> byttemodel - hvis den lige bliver samlet

Hej Mads

Jeg købte en 351'er sidste år, og har endnu ikke oplevet problemer (undtagen
i sidste uge, hvor jeg fik bukket sværdet - men det var vist ikke savens
skyld).

Der hvor jeg købte, var han ikke interesseret i nogen byttesav - prisen var
den samme.

Sidste år fik jeg 16 rummeter brænde hjem og det kørte den igennem uden
problemer - i næste weekend skal jeg igang med 20 rummeter.

Da det jo nok ikke var alle der fulgte med sidste år, så til nye læsere -
Jonsered og Husqvarna har kun farven til forskel - De bliver lavet på samme
fabrik, og har kun skjoldet til forskel.

mvh
Bendt

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-01-02 23:04

On Tue, 29 Jan 2002 22:22:33 +0100, "Bendt Rasmussen"
<razz2@post.tele.dk> wrote:

>Jeg købte en 351'er sidste år, og har endnu ikke oplevet problemer (undtagen
>i sidste uge, hvor jeg fik bukket sværdet - men det var vist ikke savens
>skyld).

"vist ikke"?

> [...]
>
>Sidste år fik jeg 16 rummeter brænde hjem og det kørte den igennem uden
>problemer - i næste weekend skal jeg igang med 20 rummeter.

Så meget skal jeg nok ikke engang bruge den til, til gengæld skal jeg
tit ud og vælte et par træer for venner og bekendte...

>Da det jo nok ikke var alle der fulgte med sidste år, så til nye læsere -
>Jonsered og Husqvarna har kun farven til forskel - De bliver lavet på samme
>fabrik, og har kun skjoldet til forskel.

Kunne de så bare bruge samme modelnummer, men nej, man skal sidde og
gætte sig frem...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-01-02 23:31

> "vist ikke"?

Jeg skulle lige pille en gren af et af mine "små" pæretræer (2 stk på ca. 15
meter), så vognmanden kan komme til at læsse mit brænde af. Grenen er vel en
20-30 cm i diameter. I alle tilfælde så flækkede grenen og kilede sig ind
mod stammen med min sav imellem. Det kostede et nyt sværd.

> Kunne de så bare bruge samme modelnummer, men nej, man skal sidde og
> gætte sig frem...

Det undrer også mig, men der er vel noget markedspsykologi i at markedsføre
den samme maskine til samme pris i 2 forskellige farver og navne. Det giver
da indtryk af, at der er 2 aktører på markedet der konkurrerer med hinanden.

mvh
Bendt

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 30-01-02 10:19

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 11:02

On Wed, 30 Jan 2002 10:19:16 +0100, Finn Hybjerg Hansen <fhh@kom.auc.dk>
wrote:

>Jeg har en Jonsered 2145 (=Husqvarna 345) og den klarer så rigeligt mit
>behov for at fælde træer og save brænde (25rm hvert 2. år).
> Jeg tvivler på at du får meget mere ud af at springe op til 351'eren,
>eller for den sags skyld 55'eren. De er selvfølgelig lidt kraftigere, men
>det er stadig en velslebet kæde der giver den største effekt.

Næh, der er nok ikke rigtig nogen grund til at gå til 351/55, men jeg
vil til hver en tid foretrække at stå med en sav som er lidt større end
egentlig nødvendigt - så kan man altid gå i krig med nogle opgaver som
er større end det man har nu.

>Alternativ til "Jonsqvarna" kunne være Stihl, som jeg bestemt også vil
>kigge på hvis min sav engang skal skiftes ud.
>
>Kig lidt på disse sider, hvis ikke du allerede har set dem....
>
>http://www.husqvarna.skov-have.dk/
>http://www.jonsered.dk/
>http://www.stihl.dk/

De første har jeg studeret grundigt, stihls er jeg nu i gang med. Deres
save ser lidt mindre ud end husqvarnas, men ellers er de nu meget ens.
Trist de ikke har priser på...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-02 11:13

wrote:

>Alternativ til "Jonsqvarna" kunne være Stihl, som jeg bestemt også vil
>kigge på hvis min sav engang skal skiftes ud.

Det er godt nok nogle ualmindeligt lækre save Stihl de har
Fandt en tilbudsliste med priser i.. man får noget mere motorkraft for
pengene end hos Husqvarna.

En Stihl MS390 til 4390 kr, det lyder slet ikke tosset...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-01-02 22:26

On Wed, 30 Jan 2002 11:12:35 +0100, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

>En Stihl MS390 til 4390 kr, det lyder slet ikke tosset...

Nu har jeg været ude at kigge på den. Den er godt nok stor..... Til
gengæld var en MS 260 så en rigtig dejlig sav. Især det der kædespænding
uden værktøj var imponerende. Til gengæld koster den så også 4795....
Men jeg _må_ have sådan en sav

http://www.gartneriet.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 31-01-02 23:05

> Nu har jeg været ude at kigge på den. Den er godt nok stor..... Til
> gengæld var en MS 260 så en rigtig dejlig sav.

MS 260 ? Jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside ?

mvh
Bendt

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-01-02 23:13

On Thu, 31 Jan 2002 23:05:13 +0100, "Bendt Rasmussen"
<razz2@post.tele.dk> wrote:

>MS 260 ? Jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside ?

Næh, på hjemmesiden hedder den nemlig MS 026 - de har tilsyneladende
givet nogle save nye numre i året katalog.

http://www.gartneriet.dk