gasfyr i et skab??
Fra : Lars Bach

Dato : 29-01-02 21:08

jeg har set at menge har deres fyr gemt væk i et skab, jeg har også
ladet mig fortælle at montøre gør det, men sidst vi havde en tekniker
ude for at lave efter syn på vores gasfyr, fortalte han at jeg på ingen
måde måtte dække fyret til eller sætte et element op omkring det. Er der
nogen der ved lidt om det, har lige fået lavet nyt bryggers og er ret
træt af og se på det fyr når det nu kunne laves så pænt i et skab fx.
kan det gøres uden at ødelægge fyret??? den ene tekniker sagde det ikke
var et problem, men den sidste der var ude sagde at man ikke måtte da
fyret ikke kunne trække luft så????

Fra : Tommy Hansen

Dato : 29-01-02 21:22

1.
Du må ikke klæde et fyr ind, hvis det har en atmosfærisk brænder - d.v.s. at
fyret/brænderen trækker sin luft til forbrændingen fra det rum hvor i det er
opstillet.
2.
I de tilfælde hvor det er tilladt er fordi at fyret har et såkaldt
balanceret aftræk - d.v.s. at fyret/brænderen trækker sin luft til
forbrændingen ude fra det fri og også afgiver røggaserne i det fri.

I det første tilfælde kan du, hvis du hindrer lufttilførslen, risikere at
fyret udvikler CO - kulilte, som er dræbende i meget små mængder.

I du i tvivl så kontakt din gasleverandør og få råd. Det er livsfarligt at
ændre på gasinstallationer uden at vide hvad man gør.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Jens Jacobsen

Dato : 29-01-02 22:50

yeps
hvis dit fyr sidder i forb med et udv. aftræk(balanceret aftræk)
ingen probl. men får dit fyr luft inden fra skal du tænke dig godt om eller
søge proff. bistand
jens jelle@privat.dk

Lars Bach <lbach@post11.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C57011E.8D284A49@post11.tele.dk...