Fejl i Nokia 8310
Fra : Jonas Agertoft

Dato : 29-01-02 19:57

Hej!

For ca 4 måneder siden erhvervede jeg mig en Nokia 8310 telefon. Siden da
har jeg oplevet, at den af og til opførte sig mærkeligt.
Fx "fryser" den nogle gange - dvs skærmen er helt blank, men stadig tændt,
og den eneste løsning er at slukke telefonen helt og tænde den igen.
Jeg oplever også, at den af og til spiller ringetonerne i halvt tempo som
om, at den sparer lidt for meget på batteriet.
Og til slut oplevede jeg her for nylig, at den slukkede mens jeg var ved at
skrive en sms - da jeg tændte den igen bemærkede jeg, at den havde slettet
alt i opkaldsregistret.

Er der andre, som har oplevet lignende fejl, eller er jeg den uheldige ejer
af en 8310 fuld af småfejl? Eller kunne det tænkes, at Nokias første parti
af telefonen havde småfejl som senere er blevet rettet?

Med venlig hilsen
Jonas Agertoft

Fra : Holmes

Dato : 29-01-02 20:14

> [...]
at
> skrive en sms - da jeg tændte den igen bemærkede jeg, at den havde slettet

Jeg har ikke selv oplevet det, men min forhandler sagde, at hvis jeg
oplevede noget tilsvarende, skulle jeg komme ind og få opgraderet
firmware...

Holmes

Fra : Jonas Agertoft

Dato : 29-01-02 21:05

Hvad er firmware?

Fra : Nick Christensen

Dato : 29-01-02 21:13

> Hvad er firmware?

Tast *#0000#

Du bør have mindst 04.56, ellers skal du kontakte din forhandler.

Eller f.eks. http://makeashorterlink.com/?C29F4285 hvis du ikke har
tid til at vente. De kan hjælpe dig mens du venter.

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Jonas Agertoft

Dato : 29-01-02 21:52

når jeg taster dette står der
"V 03.07
03-10-01
NHM-7"

Har man "krav" på at få dette opgraderet hos sin forhandler?

Mvh
Jonas

Fra : Nick Christensen

Dato : 29-01-02 21:50

> Har man "krav" på at få dette opgraderet hos sin forhandler?

Ved ikke om man kan kalde det et krav. Men du kan hvert i fald på gjort
det på garantien inden for et år. Og det vil jeg råde dig til at gøre.

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Per

Dato : 29-01-02 22:49

Hm, synes efterhånden jeg har hørt om så mange fejl på Nokia telefoner inkl.
min egen 8210, som jeg aldrig har anbefalet til nogen.
Det er kun størrelsen, der er attraktiv på den. Tastaturet og skærmen er ren
elendighed.

Mon Nokia falder af på den angående kvalitet, nu hvor de er blevet så
markedsdominerende!

<3c56eeb7$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Jonas Agertoft

Dato : 29-01-02 23:46

Det skal lige siges til Nokias forsvar, at jeg altid har været tilfreds med
min tlf - og det er sjældent, at fejlene opstår. Jeg har ihvertfald ikke et
eneste øjeblik fortrudt at have købt min 8310...

/Jonas

Fra : Christian Larsen

Dato : 31-01-02 18:08

Hej Jonas.

Software version 03.07 var en af de aller første SW version telefonen blev
solgt med. Der er lavet en masse rettelser siden, så tag hurtigt muligt og
smut forbi din forhandler (eller en Nokia Store) og få SW upgraderet. Min.
til SW version 4.56 eller højere.

m.v.h.
Christian.