OT. EDB hardware der aldrig var defekt
Fra : Dansk

Dato : 29-01-02 18:56

tja for at gørre en historie kort, valgte jeg at få min CPU tilbage. efter
trusler om advokater osv.
jeg henter den, jeg får den sat i maskinen, og BIB den kører fint
og jeg vil da gerne kører nogle test for at bevise at jeg hade ret angående
at den virker
men fjolset siger bare at det var nok bare hans bundkort
der ikke var kompatibel !
morale....

jens

jens@elbaekhus.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-01-02 19:47

Hmmm sådan en padehat.

Fedt at blive hængt ud på nettet som en svindler , fordi han ikke har s***
forstand på hardware.
Han burde give dig en undskyldning , i de evt. grupper , hvor emnet har
været oppe..

Damn..det kan bringe mit pis i kog , når en , pga. sin egen dumhed , straks
smider skylden vidre.
Det var sq da godt , at han ikke selv havde brændt den af , og givet dig
skylden

Nå - men det var da godt , at jeres sag fik en ende UDEN en retsag - og kors
hvor ville det have været flovt , hvis det var gået såvidt.

hygge
Martin

Fra : Egon Sorensen

Dato : 29-01-02 20:36

Hejsa,
Jeg undskylder med det samme med at poste et off-topic indlæg, men jeg vil
lige fremlægge min side af sagen (igen).
Det ser ud til at sælger og jeg er kommet frem til en fredelig løsning, men
jeg vil takke alle som har bidraget med svar.

> tja for at gørre en historie kort, valgte jeg at få min CPU tilbage. efter
trusler om advokater osv.
Jeg sendte den tilbage til dig, også selvom du har skrevet at du ikke ville
have den retur.
Altså, 'valgte' du ikke at få den retur - du valgte kun at modtage pakken da
den kom med posten.

> jeg henter den, jeg får den sat i maskinen, og BIB den kører fint
Som jeg skrev til dig, så er problemerne forhåbenlig løst nu.

> og jeg vil da gerne kører nogle test for at bevise at jeg hade ret
angående at den virker
Da du har et dual bundkort, og jeg har et bundkort der kun understøtter 1
cpu, kan jeg ikke se nogen grund til at få de resultater.
(Omend, det kunne være interessant at se om det var værd at skifte til et
system med dual processore)

> men fjolset siger bare at det var nok bare hans bundkort der ikke var
kompatibel !
'Fjolset' her kan så på nuværende tidspunkt bruge muligheden for at advare
andre personer, som tænker på at anskaffe sig en Slot-1 Intel P3 850E
(stepping cB0), at det ikke virker i følgende bundkort:
Asus P3B-F
Freetech P6F91i
(Begge med nyeste biosversion)

Jeg undskylder hermed, som du siger jeg skal, i nyhedsgruppen hvor du jo
selv startede med at skrive indlæg. (Og, som er den eneste gruppe hvor jeg
har skrevet ang. denne sag)

> morale....
Morale er skam en meget god ting at have. Jeg vil nu vente på at "du må
simpelt hen vente til de kommer ind." m.h.t. de penge du har lovet at
overføre til min konto.
Jeg skal nok informere her, når jeg har modtaget dem.

> jens
> jens@elbaekhus.dk

Mvh,
Egon Sørensen

Fra : Egon Sorensen

Dato : 01-02-02 16:29

Hejsa,

> Jeg skal nok informere her, når jeg har modtaget dem.

Så modtog jeg pengene idag.
Jeg har istedet købt en ny Intel Celeron 1.1 Ghz, fra en online-forretning,
og monteret den i mit trofaste gamle Asus S370 Socket370<->Slot1
converterkort.

Da mit system, som forventet, kører stabilt med den nye Celeron - kan jeg
hermed fraråde alle med et Asus P3B-F bundkort til at købe Intel's P3 850E
slot1 processor, men istedet bruge en Celeron i et adapterkort.
(Man skal dog være opmærksom på revisionsnummeret på adapterkortet, idet de
ældre mangler en printbane til reset#2 på cpu'en. Det er beskrevet ret godt
hvordan man evt. kan modificere sit adapterkort her:
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/index.html (Det er kun
nødvendigt med reset-lusen))
Ifølge
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_II
I.htm er det dog kun nødvendigt ved visse revisionsnumre.

Mvh, og tak for svarene igen.
Egon Sørensen