Genladning
Fra : Per Jensen

Dato : 29-01-02 18:03

Jeg har nu endelig fået taget mig sammen og tilmeldt mig det lovpligtige
kursus man skal have for at kunne lade "der hjemme"

meeeen hvad koster nu et komplet sæt til hjemmeladning ? Jeg skal lade i
fortrinsvis 243 win, 308 og 30.06.

Jeg har hørt noget om at disse ting skulle være billige at købe i
Sverige?????

Mange hilsner

Store Per.

Fra : B.J.Hansen

Dato : 29-01-02 19:15

Du kan få tilsendt en liste med ladeudstyr og prisliste fra A/S Korsholm i Skjern. Ring og tal med Lars på tlf. 96802020.

hilsen Bent
Per Jensen <pjlyngby@post12.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3c56d659$0$274$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Frans Jensen

Dato : 29-01-02 19:17

On Tue, 29 Jan 2002 18:03:19 +0100, "Per Jensen"
<pjlyngby@post12.tele.dk> wrote:

> [...]
>kursus man skal have for at kunne lade "der hjemme"
>
>meeeen hvad koster nu et komplet sæt til hjemmeladning ? Jeg skal lade i

her er et begyndersæt til ca. 1600kr.

http://genladning.butik.jubii.dk/product.pml?prod=3964741&cat=8787012

>Jeg har hørt noget om at disse ting skulle være billige at købe i
>Sverige?????

jeg har for nogle år siden handlet hos nogen der hed Nillsson
Import, men de har ikke sendt mig deres katalog i flere år, de
havde ellers en mængde ladeudstyr + et hav af forskellige kugler

men om det er billigere når man medregner fragt og told ved jeg
ikke lige

--
"Enighed gør stærk, men for det meste også blind".
Sigmund Graff

Fra : Freddie

Dato : 22-02-02 13:51

Hej Per.
Som så meget andet her i livet, så får man ofte, hvad man betaler for.
Der er en ret stor forskel i kvalitet på de enkelte produkter på
markedet.
Det du først og fremmest skal finde ud af er hvad dit behov egentlig er
. Hvor meget ammo påregner du at fremstille. Derefter er det ret simpelt
at finde ud af hvad du bør investere i.
Du kan købe et udmærket komplet sæt lade udstyr i eksempelvis "Lee"
(prøv at se østjydsk våbenhandel) i prisklassen (1000- 1500). "RCBS" har
fine produkter og komplette sæt i prisklassen 3000-4000) Herudover skal
du påregne en pris på mellem 250 og 600 kr. pr. kaliber til "dies",
afhængig af kvalitet og kaliber. Regner du med en egentlig
storproduktion, er du eksempelvis aktiv skytte, så på du hellere
investere i dyrere udstyr, der kan "spytte" en del flere patroner ud i
timen (kontakt eventuelt din skytteforening for eventuelle rabatter).
Men ellers se at komme igang. Det er spændende og det giver dig helt
unikke muligheder for at skræddersy ammo til netop dit behov. Du vil
kunne købe virkeligt gode projektiler og fremstille ammo til omkring det
halve af hvad eksempelvis en norma jagtpatron koster i forretningen?
Held og lykke Freddie

http://www.kandu.dk/