jar filer på mac
Fra : Bill Henry III Gates

Dato : 29-01-02 17:15

   hejsa

på en mac der har installeret java ønskes en lille instruktion til hvorledes
macen sættes op til at køre jar filer uden at den absolut tror at det er en
applet og leder efter en html fil...

jeg har ikke selv en mac og har derfor lidt svært ved at hjælpe mac ejere
der gerne vil prøve mit javaprogram...

kan nogen mon hjælpe?

--
-kbg

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 03-02-02 20:06

Bill Henry III Gates <billgates@microsorft.com> wrote:

> [...]
> applet og leder efter en html fil...
>
> jeg har ikke selv en mac og har derfor lidt svært ved at hjælpe mac ejere

Hvis det er til OS versioner før 10 så er det noget bøvl, startkoden og
dermed jar filerne skal wrappes ind i en native launcher applikation,
hvilket kræver en Mac til formålet og dermed virker en smule
diskvalificerende for din situation, men tag et kig på
http://developer.apple.com/java/ og ikke mindste
http://developer.apple.com/java/classic.html efter MRJ SDK'en.

Hvis de potentielle brugere har OS 10 så kan du fremstille et startende
shell script, som via kommandolinien kan starte dit program. Du kan dog
stadig udføre et wrapper trick som ovenfor med nogle OS 10 native
værktøjer.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Bill enry Gates

Dato : 04-02-02 02:50

> [...]
> shell script, som via kommandolinien kan starte dit program. Du kan dog
> stadig udføre et wrapper trick som ovenfor med nogle OS 10 native

kan du eller andre lave et sådan script? jeg aner intet om hvad scriptfilen
skal hedde osv... lad os bare sige at jar filen hedder "foo.jar" :+)

--
-kbg

logfilter v0.42 at
http://fermi.ruc.dk/~kbilsted/lf/

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 08-02-02 19:48

Bill enry Gates <billgates@microsorft.com> wrote:

> kan du eller andre lave et sådan script? jeg aner intet om hvad scriptfilen
> skal hedde osv... lad os bare sige at jar filen hedder "foo.jar" :+)

Noget ala:
#!/bin/csh
java -classpath sti/til/din/jarfil mainklasse

Fra : Bill enry Gates

Dato : 10-02-02 19:40

jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote in

> Noget ala:
> #!/bin/csh
> java -classpath sti/til/din/jarfil mainklasse

dette siger mig jo ikke meget om hvad filen skal hedde osv... jeg kan godt
selv finde ud af at starte jar programmer... desuden mener jeg at man boer
anvende -jar fremfor -classpath i jre 13 og nyere...

--
-kbg

logfilter v0.43 at
http://fermi.ruc.dk/~kbilsted/lf/