Kan dette være rigtigt??(!)
Fra : merlin

Dato : 29-01-02 17:01

Hej NG,

Jeg har lige læst
http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20020125114504 og kom til at
tænke på, hvor vidt kan regeringer/etc egentlig gå i kopibeskyttelsens navn?

Mvh
Thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-01-02 18:34

In article <3c56c684$0$89104$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, merlin wrote:
> [...]
> tænke på, hvor vidt kan regeringer/etc egentlig gå i kopibeskyttelsens navn?

Er det ikke et politisk spørgsmål ??

Fut: dk.politik

JonB

Fra : JBH

Dato : 29-01-02 18:58

Ja, det skal nok passe..
Er det ikke lidt samme problematik som f.eks Viasat fører ved at man ikke må
tage sit parabolkort med til udlandet og se paraboltv der, selvom det er
teknisk muligt og ikke kan kontrolleres.

mvh
JBH

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-01-02 21:34

Hmmmm, sur røv...., men så kan man jo bare hente filmene fra nettet... om
man gør sig skyldig i at hente film ulovligt fra nettet uden at betale noget
eller i at købe dem ulovligt fra USA giver nok ca samme "straf"/bøde eller
hvad de nu har tænkt sig...

Og chancen for at blive opdaget ved at købe film via postordre er nok en del
større en at blive snuppet for at hente film fra nettet?

Det kan kun blive filmselskaberne som taber på det!

- Rasmus

trist at de vil forbyde det når man lige har ofret 500 kr for at få sin dvd
kodefri!

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-01-02 21:59

> [...]

> tage sit parabolkort med til udlandet og se paraboltv der, selvom det er
> teknisk muligt og ikke kan kontrolleres.

Er det godt nok ulovligt? Nu har jeg ikke selv parabol, men jeg har da en
campingvogn, og der er rigtig rigtig mange campingvogne der har parabol
monteret, og som (for danskernes vedkommende) bruger den til at se de danske
programmer når de er sydpå. At jeg personligt ikke gider se dansk tv når jeg
er i udlandet er en anden ting, men er det ligefrem forbudt?!

Hilsen
Lisbeth

Fra : JBH

Dato : 30-01-02 21:25

Ja, mange soldater ville gerne se dansk tv (TV3), da de var udstationeret i
Kosovo, det måtte de ikke

mvh
JBH

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-02 01:33

On Wed, 30 Jan 2002 21:24:51 +0100,
JBH <JBH@12move.dk> wrote:
> Ja, mange soldater ville gerne se dansk tv (TV3), da de var udstationeret i
> Kosovo, det måtte de ikke

Er en dansk militærbase ikke Danmark ?
Ambassaden er. Så måske skulle ambasseden sørge for at få
godkendt et TV rum på hver dansk militærbase i udlandet ?

Fra : Jakob Paikin

Dato : 29-01-02 22:59

On Tue, 29 Jan 2002 17:00:30 +0100, "merlin" <merlin@c.dk> wrote:

>Jeg har lige læst
>http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20020125114504 og kom til at
>tænke på, hvor vidt kan regeringer/etc egentlig gå i kopibeskyttelsens navn?

Grænserne for hvad der kan lovgives om (og hvordan) sættes at
grundloven.

Diskussioner om, hvorvidt det er rimeligt at lovgive mod forskellige
kopieringsformer mv. hører til i dk.politik

--
Jakob Paikin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-02 00:50

On Tue, 29 Jan 2002 22:59:04 +0100,
Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> wrote:

> Grænserne for hvad der kan lovgives om (og hvordan) sættes at
> grundloven.

Hvis jeg har købt en DVD i USA, så er den vel min ejendom.
Jeg må vel også anvende den ? Hvis staten at at borttage mig
denne ret, altså ekspropriere den, så skal jeg vel have erstatning ?

Med hensyn til at knække koder, så har Visat vist tidligere af
de danske politikere fået at vide, at det ikke er politikernes
problem at Viasat ikke anvender tilstrækkelig god beskyttelse /
kryptering.

Er TV1000's "kryptering" af porno i Norge tilstrækkelig ?
Det er/var nemlig sådan, at hvis man havde indstillet sin satelit
modtager til at køre med norske tekster, så vistes en helt sort
baggrund når der sendtes pornografisk indhold (fra Sverige, det må
ikke sendes fra England. Døgnets resterende timer sender kanalen fra UK,
så de kan vise øl/spiritusreklamer).

Er det en omgåelse af kopibeskyttelse når man fravælger norsk undertekst
?

Umiddelbart vil jeg sige ja. Og samtidig vil jeg sige, at de kan da
bare beskytte deres data bedre.

Min DVD afspiller er født regionsfri. Og den billige chip der er i
udgangen har desværre ikke indbygget Macrovision, så jeg kan også optage
DVD'er på video.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-01-02 03:55

Povl H. Pedersen skrev:

> Hvis jeg har købt en DVD i USA, så er den vel min
> ejendom. Jeg må vel også anvende den ?

Lad os nu vente med at diskutere den pågældende lov, til den er
vedtaget. Reglerne er strengere i England, hvor de vil gøre det ulovligt
at importere dvd'er fra andre regioner end den europæiske. Der er ingen,
der siger, at den danske lov vil komme til at se lige sådan ud.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Peter G C

Dato : 30-01-02 09:54

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvis jeg har købt en DVD i USA, så er den vel min ejendom.

I Danmark kan en sælger bestemme, hvorledes en køber må anvende
salgsgenstanden. Du får den rettighed til genstanden som du betaler for -
det skal selvfølgelig fremgå af aftalen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-01-02 17:27

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> I Danmark kan en sælger bestemme, hvorledes en køber må anvende
> salgsgenstanden. Du får den rettighed til genstanden som du
> betaler for - det skal selvfølgelig fremgå af aftalen.

Dvs. en sælger kan bestemme, at jeg ikke må bruge min gaffel som gaffel
men kun som ske?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 01-02-02 08:05

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Dvs. en sælger kan bestemme, at jeg ikke må bruge min gaffel som gaffel
> men kun som ske?

Grrr. Det var ikke lige det eksempel jeg ville bruge.

- Velkommen tilbage til virkeligheden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-02 12:22

> Grrr. Det var ikke lige det eksempel jeg ville bruge.

Nej det var også mest en halvskidt joke. Jeg går ud fra, at du
hovedsaligt tænker på licensbetingelser mv. i forbindelse med software,
film og lignende?

> - Velkommen tilbage til virkeligheden.

Jo tak. Det er ufatteligt rart at have eksamensræset overstået desværre
er der i princippet semesterstart i dag

Fra : Peter G C

Dato : 01-02-02 12:31

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> desværre er der i princippet semesterstart i dag

Jep! Ikke blot i princippet - også i praksis.

/Peter

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-01-02 10:07

On Tue, 29 Jan 2002 23:49:54 +0000 (UTC), nospam@home.terminal.dk
(Povl H. Pedersen) wrote:

>Hvis jeg har købt en DVD i USA, så er den vel min ejendom.
>Jeg må vel også anvende den ? Hvis staten at at borttage mig
>denne ret, altså ekspropriere den, så skal jeg vel have erstatning ?

Det argument kan du ikke bruge ubetinget. I så fald argumenterer du
for at alt, der er lovligt at købe i andre lande, skulle være lovlige
at importere i Danmark (eller erstatningsgivende). Det er jo absolut
ikke tilfældet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-02 01:36

On Wed, 30 Jan 2002 10:07:12 +0100,
Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
> for at alt, der er lovligt at købe i andre lande, skulle være lovlige
> at importere i Danmark (eller erstatningsgivende). Det er jo absolut

Kan du nævne andre masseproducerede ophavsretsligt beskyttede
værker som ikke lovligt kan indføres i Danmark ?
Udover børneporno, men jeg ved ikke om det kan købes legalt
i noget som helst land.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-01-02 00:13

nospam@home.terminal.dk (Povl H. Pedersen) skrev Tue, 29 Jan 2002
23:49:54 +0000 (UTC)

>Hvis jeg har købt en DVD i USA, så er den vel min ejendom.

Ja.

>Jeg må vel også anvende den ?

Ja, hvis du er bosiddende i Region 1.

>Hvis staten at at borttage mig
>denne ret, altså ekspropriere den, så skal jeg vel have erstatning ?

Staten fratager dig ikke noget. Du har aldrig haft ret til at bruge en
Region 1 film i Danmark.

> [...]
>de danske politikere fået at vide, at det ikke er politikernes
>problem at Viasat ikke anvender tilstrækkelig god beskyttelse /

Korrekt. Men det er noget helt andet, nemlig spørgsmålet om kopiret og
Royality betaling. Og det er iøvrigt senere blevet ændret, så det nu er
ulovligt at bruge 'alternative' kort.

>Er TV1000's "kryptering" af porno i Norge tilstrækkelig ?
>Det er/var nemlig sådan, at hvis man havde indstillet sin satelit
>modtager til at køre med norske tekster, så vistes en helt sort

Det er så noget helt tredie, nemlig et spørgsmål om den norske
lovgivning på porno området. Og selvom det virker komplet latterligt, så
er det vist tilstrækkeligt til at opfylde lovens krav.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-02 01:46

On Thu, 31 Jan 2002 00:12:52 +0100,
Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:
> nospam@home.terminal.dk (Povl H. Pedersen) skrev Tue, 29 Jan 2002
> 23:49:54 +0000 (UTC)

> Ja.

> Ja, hvis du er bosiddende i Region 1.

Regionssikringen er lavet for at sikre at filmene kun kan afspilles
i afspillere produceret til et Region 1 land. Amerikanere må vel
godt se region 1 DVD film på de amerikanske militærbase i Tyskland ?

> Staten fratager dig ikke noget. Du har aldrig haft ret til at bruge en
> Region 1 film i Danmark.

Er det mig eller postordrefirmaet der her laver noget forkert ?
Jeg mener de bør gå efter de forhandlere der laver ulovlig
eksport af filmene. Der er f.eks. meget software man ikke
kan købe i USA da de vil beskytte et europæisk forhandlernet
der gerne vil sælge det samme til dobbelt pris.

> Korrekt. Men det er noget helt andet, nemlig spørgsmålet om kopiret og
> Royality betaling. Og det er iøvrigt senere blevet ændret, så det nu er
> ulovligt at bruge 'alternative' kort.

Jeg har et ægte kort. Viser dog for mange kanaler, og udløber
i 2134. Man skal dog have et eller andet abonnement for at de
skal ved blive med at opdatere koderne. Er dette kort ulovligt ?

Fra : Neuman

Dato : 31-01-02 11:58

> Korrekt. Men det er noget helt andet, nemlig spørgsmålet om kopiret og
> Royality betaling. Og det er iøvrigt senere blevet ændret, så det nu er
> ulovligt at bruge 'alternative' kort.

Hvilket jeg synes er HELT urimeligt!
Hvis Viasat ikke vil have jeg kigger på deres kanaler, må de da undlade at
sende signalerne ind på min grund. Det kan da ikke være min fejl, at
udbyderne bombarderer mit hus med signaler.

Hvis en fabrik udleder sort sort røg fra deres skorstene, og jeg finder en
metode til at udnytte deres svineri til noget nyttigt (farvning af
vasketøj - hvad ved jeg?), har fabrikken så ret til at forbyde mig at gøre
det, så længe jeg kun benytter den røg som er indfalden på min grund?
Eller er jeg helt ude i hampen her?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-01-02 12:37

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev Thu, 31 Jan 2002 11:57:44 +0100

>Hvilket jeg synes er HELT urimeligt!

Det er en politisk diskussion, som ikke hører hjemme her.

>Hvis Viasat ikke vil have jeg kigger på deres kanaler, må de da undlade at
>sende signalerne ind på min grund. Det kan da ikke være min fejl, at

Det er jeg meget enig i. Men sådan er loven altså.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-01-02 00:13

"merlin" <merlin@c.dk> skrev Tue, 29 Jan 2002 17:00:30 +0100

>Jeg har lige læst
>http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20020125114504 og kom til at
>tænke på, hvor vidt kan regeringer/etc egentlig gå i kopibeskyttelsens navn?

Det har egentlig ikke det fjerneste med kopibeskyttelse at gøre.

Regionskoderne har til formål at filmselskaberne skal kunne bestemme
hvornår et ny film introduceres på DVD i den pågældende region - typisk
et halvt års tid efter at filmen har haft biografpremiere i regionen.

Det er altså et spørgsmål om at sikre filmselskaberne og biograferne et
vist forspring, før filmen bliver frigivet til 'hjemmebiografen'.

Det er iøvrigt en del af DVD standarden, og er en betingelse for at
nyere film overhovedet bliver udgivet på DVD.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : B.Ikkala

Dato : 31-01-02 10:36

Thu, 31 Jan 2002 00:12:52 +0100, Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk>

>Det er altså et spørgsmål om at sikre filmselskaberne og biograferne et
>vist forspring, før filmen bliver frigivet til 'hjemmebiografen'.

Den del forstår jeg godt - der bør/skal være et marked for
biograferne.

>Det er iøvrigt en del af DVD standarden, og er en betingelse for at
>nyere film overhovedet bliver udgivet på DVD.

Jeg ville (nok) ingen problemer have med en evt. begrænsning i min
adgang til R1 udgivelser, hvis bare :

R1 og R2 udgivelser var ens (med undtagelse af undertekster)
R1 og R2 udgivelser var af samme kvalitet.
R1 udgivelser altid havde en ditto R2 [1]

ingen af de tre forudsætninger er opfyldt idag. Derfor mener jeg at
det fortsat _burde_ være min ret at kunne vælge netop den udgave, som
jeg mener er den bedste.

Hvorfor mener du iøvrigt det er en "betingelse for at nyere film
overhovedet bliver udgivet på DVD" problemet ville da også være der,
hvis film kun blev udgivet på VHS ?

[1] Og så er der alle de gode film fra andre regioner, som aldrig
bliver udgivet i R2.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 31-01-02 10:49

Jeres diskution er offtopic, den er ikke længere jura.

FUT: en.eller.anden.gruppe

JonB

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-02 18:12

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in

> Det er altså et spørgsmål om at sikre filmselskaberne og
> biograferne et vist forspring, før filmen bliver frigivet til
> 'hjemmebiografen'.

så må de vel bare lære at lave premiere i hele verden samtidig, hvor
svært ka det være...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Eko sum lapis
..o0(Ja, det var mig der før hed Mickey)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-02-02 00:42

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> skrev Thu, 31 Jan 2002 17:11:35 GMT

>så må de vel bare lære at lave premiere i hele verden samtidig, hvor
>svært ka det være...

Spørgsmålet er egnetlig off-topic.

Men det kan være rimeligt svært og rimeligt dyrt at lave tilstrællig
mange kopier på rullefilm, til at opnå det du foreslår.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-01-02 17:28

"merlin" <merlin@c.dk> skrev:

> Jeg har lige læst
> http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20020125114504 og
> kom til at tænke på, hvor vidt kan regeringer/etc egentlig gå i
> kopibeskyttelsens navn?

Det er sandsynligvis en and.
Alt om data blander en engelsk dom sammen med nogle påståede EU regler,
der skulle træde i kraft i 2003. Disse oplysninger har jeg ikke kunnet
finde et eneste andet sted.

Regionsbeskyttelsen har iøvrigt intet med kopisikring at gøre og
iøvrigt er der lidt mere pålidelige rygter om, at EU rent faktisk
ønsker at se på regionssystemet, da det er en handelshindring.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 31-01-02 19:21

"Morten Bjergstrøm" wrote:

> Det er sandsynligvis en and.
> Alt om data blander en engelsk dom sammen med nogle påståede EU regler,
> der skulle træde i kraft i 2003. Disse oplysninger har jeg ikke kunnet
> finde et eneste andet sted.

Næ, det er jeg desværre ikke enig i, svjh har EU afsagt dom til fordel
for at segmentere markeder, svjh var det Levis, så en regionalisering
af DVD flugter vist godt den afgørelse.

Forudsat jeg har ret, er der vist markedskræfter, der har større
indflydelse end forbrugerne.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-01-02 20:08

Erik G Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev:

> Næ, det er jeg desværre ikke enig i,

Lige for en god ordens skyld:

Er det ikke nedenstående citat du er uenig i?

"iøvrigt er der lidt mere pålidelige rygter om, at EU rent faktisk
ønsker at se på regionssystemet, da det er en handelshindring."

Men uagtet det så vil jeg slet ikke afvise, at du har ret men en ting
er nok et faktum og det er, at hvis en sådan lovgivning bliver
gennemført på grundlag af filmbranchens lobbyisme skyder de sig selv i
foden da et forbud mod import af region 1 film vil medføre en kraftig
stigning i folk, der henter DivX film via EDonkey for at få filmene
tidligere end de udkommer på region 2 i Europa.

> Forudsat jeg har ret, er der vist markedskræfter, der har større
> indflydelse end forbrugerne.

Problemet er jo desværre at jo flere penge man har jo større mulighed
har man for at udøve lobbyisme. EU har yderligere gjort det nemmere da
der laves megen fælleseuropæisk lovgivning.

FUT dk.politik da videre debat nok bliver politisk frem for juridisk.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-02-02 00:42

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev Thu, 31 Jan 2002 19:08:10
+0000 (UTC)

>Men uagtet det så vil jeg slet ikke afvise, at du har ret men en ting
>er nok et faktum og det er, at hvis en sådan lovgivning bliver
>gennemført på grundlag af filmbranchens lobbyisme skyder de sig selv i

For lige at gøre det færdig. En fjernelse af regionskoden, eller
tilstrækkelig mange omgåelser af samme, vil bare betyde at
filmselskaberne slet ikke vil frigive deres film i DVD format.

Så enkelt er det såmænd.

Og rent juridisk bygger det på det faktum, at regionskoden *er* en del
af DVD standarden - og altså helt legal at håndhæve.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-02 01:25

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:

> For lige at gøre det færdig. En fjernelse af regionskoden, eller
> tilstrækkelig mange omgåelser af samme, vil bare betyde at
> filmselskaberne slet ikke vil frigive deres film i DVD format.

For filmselskaberne handler det om én og kun én ting - nemlig at tjene
penge, så selvfølgelig vil de udgive deres film på DVD.

> Så enkelt er det såmænd.

Der er nogle simple mekanismer i et kapitalistisk samfund du ikke helt
har forstået.

> Og rent juridisk bygger det på det faktum, at regionskoden *er* en
> del af DVD standarden - og altså helt legal at håndhæve.

Regionskoden har rent ud sagt intet som helst med jura at gøre. Mange
amerikanere har den misforståelse og åbenbart en enkelt dansker.

Nogen grund til at dette blev ignoreret i og med at svaret egentligt
ikke var juridisk?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-02-02 01:40

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev Fri, 1 Feb 2002 00:25:09
+0000 (UTC)

>For filmselskaberne handler det om én og kun én ting - nemlig at tjene
>penge, så selvfølgelig vil de udgive deres film på DVD.

Hvis regionskoderne ikke var blevet indført, så var DVD-standarden
aldrig blevet udviklet.

>Der er nogle simple mekanismer i et kapitalistisk samfund du ikke helt
>har forstået.

Jo det forstår jeg udmærket. Problemet at du automatisk betragter
forbrugerinteresser som værende i modstrid med producentinteresser, det
er ikke nødvendigvis tilfældet.

Alternativet er jo at DVD-standarden aldrig var blevet indført, ville
det være i forbrugernes interesse.?

>Regionskoden har rent ud sagt intet som helst med jura at gøre. Mange
>amerikanere har den misforståelse og åbenbart en enkelt dansker.

Jo, Det er en del af standarden. Og som sådan kan de firmaer der står
bag denne standard kræve dette overholdt.

>Nogen grund til at dette blev ignoreret i og med at svaret egentligt
>ikke var juridisk?

Jeg mener jeg gav et juridisk svar på et politisk spørgsmål - og det har
jeg så gentaget her

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-02 01:44

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:

> Hvis regionskoderne ikke var blevet indført, så var DVD-standarden
> aldrig blevet udviklet.

Pjat.

> Jo det forstår jeg udmærket. Problemet at du automatisk betragter
> forbrugerinteresser som værende i modstrid med
> producentinteresser, det er ikke nødvendigvis tilfældet.

Nå øh?

> Alternativet er jo at DVD-standarden aldrig var blevet indført,

Igen pjat.

Og jeg vil gentage, at du ikke har forstået nogle grundprincipper i et
kapitalistisk samfund.

> Jo, Det er en del af standarden. Og som sådan kan de firmaer der
> står bag denne standard kræve dette overholdt.

Det er det rene og skære nonsens.

> Jeg mener jeg gav et juridisk svar på et politisk spørgsmål - og
> det har jeg så gentaget her

Du tager fejl. Det eneste du har vist ved dine to svar er en manglende
viden omkring de faktiske forhold. Det kan selvfølgelig være en fordel
idet man så ved, hvor du står.

FUT dk.snak.off-topic som bedes overholdt.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-02-02 02:07

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev Fri, 1 Feb 2002 00:44:06
+0000 (UTC)

>Pjat.

[.....]
>Nå øh?

[.....]
>Igen pjat.

[.....]
>Og jeg vil gentage, at du ikke har forstået nogle grundprincipper i et
>kapitalistisk samfund.

[.....]
> [...]
>Du tager fejl. Det eneste du har vist ved dine to svar er en manglende
>viden omkring de faktiske forhold. Det kan selvfølgelig være en fordel

Din evne til at argumetere sagligt for dine synspunkter er aldeles
overvældende - jeg har sjældent set noget så gennemført.

Selv om jeg egentlig føler, at jeg ved betydeligt mere om de her ting
end du gør, så ser jeg mig desværre ikke i stand til at matche dig mht.
kvaliteten af argumenter - så jeg afstår fra al yderligere diskussion.

>FUT dk.snak.off-topic som bedes overholdt.

-EOD-

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-02 02:19

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:

> Din evne til at argumetere sagligt for dine synspunkter er aldeles
> overvældende

Hvorfor skulle jeg dog komme med lange argumenter for noget som de
fleste jo nok kan indse er noget sludder?

Regionskoderne er helt og holdent uden juridisk betydning.

<Xns919263D651192.miljokemi.dk@130.226.1.34>
<3c3f4ed8$0$62878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

> Selv om jeg egentlig føler, at jeg ved betydeligt mere om de her
> ting end du gør,

Det er også ok at føle. I modsætning til at føle ved jeg dog jeg har
ret.

> -EOD-

De plejer ikke at virke.

--
Morten
Måske nogen kan se, hvorfor den første FUT burde være overholdt?