Hvilken udstødning på Peugeot Buxy
Fra : Allan Johansen

Dato : 29-01-02 16:41

Hej NG!

Da der lige er rustet hul i min gamle udstødning (!), skal jeg jo have en
ny... men ved ikke hvilken en jeg skal købe, så måske kan i hjælpe mig. Den
gamle var en Proma Reverse, som jeg syntes var udemærket.

Prisniveau skal være omkring de 900 kr. og jeg går efter den der yder mest
på min scooter-konfiguration (vel meget normalt).

Jeg overvejer en af følgende:
Technics Next til 798,- (Protuna)

En anden udstødning jeg godt kunne tænke mig at få fingre i er en Polini
Star Traffic, da jeg har læst en del godt om den... jeg kan desværre bare
ikke finde nogle steder der forhandler sådan en til min scooter (Peugeot
Buxy).

Tun på min scooter:
70 Ccm. Polini Sport cylinderkit (m. orginal 12 mm. karburator), og
begrænser i vario fjernet. Ellers er der sådan set ikke lavet noget ved den.

Håber på et, eller flere svar:)

Mvh. Allan Johansen

Fra : Kasper Hauge

Dato : 29-01-02 22:41

star-traffic er primært bygget til 70 ccm polini sport-cylinderen. den kan
købes hos www.scooter-racing.dk eller www.scooter-attack.com
god fornøjelse !!!

Fra : Allan Johansen

Dato : 30-01-02 07:14

Nu kan jeg desværre ikke finde nogen Star Traffic til en Peugeot Buxy... og
nej, jeg har desværre ikke lige de ting der skal til, for at lave forrøret
om.

Jeg overvejer lidt at købe en HandMade RS hos scooter-attack, de skriver at
den yder godt på Sport-cylindere... hvad mener i?

Fra : Titan K. Møller

Dato : 30-01-02 02:00

Hvis det er fordi at forrøret ikke passer til din scooter kan du bare
lave lidt om på det, det leth'...

--
Venlig Hilsen
Titan K. Møller

Besøg Titan's Kælder !!!
http://crash.to/kaelderen/

|h4xX0r|-MadeNigga-
IRC: irc.xanthotech.com || #h4xx0r
http://www.h4xx0r-clan.cjb.net/

H4xX0r OGC Hook 7 *Tweaked*
www.h4xx0rcrew.cjb.net
- |H4xX0r|-MadeNigga
*UPDATE*

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-01-02 11:00

"Titan K. Møller" <dsl3789@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er fordi at forrøret ikke passer til din scooter kan du bare
> lave lidt om på det, det leth'...
>

> --
> Venlig Hilsen
> Titan K. Møller
> ICQ# 147321797

Og hermed ændre på resonans tiden på modtrykbølgen fra ekspansions kammeret?
Tjoe... det kunne man da godt, men samtidig må man finde sig i man laver om
på udstødningens dimentioner, og derved effekt...

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : Titan K. Møller

Dato : 30-01-02 11:37

> [...]
om
> på udstødningens dimentioner, og derved effekt...

Det tænkte jeg ikke lige over, men hvis det er den eneste mulighed?
Vi gjorde det på arbejdet igår. Og det var nemlig en polini moto
(traffic). Den mistede ikke ydelse ifølge speedo ihvertfald.

Fra : RpR

Dato : 30-01-02 12:40

> Det tænkte jeg ikke lige over, men hvis det er den eneste mulighed?
> Vi gjorde det på arbejdet igår. Og det var nemlig en polini moto
> (traffic). Den mistede ikke ydelse ifølge speedo ihvertfald.

Ydelse måler man i HK, ikke km/t.

Og som Tommy rigtigt nok skriver så skal man være ret sej med en svejser for
at få et godt resultat. Kender ikke mange der kan lave det så der ikke
kommer ujævnheder på indersiden osv.

En anden ting er så at det er komplet umuligt at lave en god udstødning til
Peugeot's knallerter hvis den stadigvæk skal bruge standard ophænget. De
bliver simpelthen for lange.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-01-02 20:04

> Og som Tommy rigtigt nok skriver så skal man være ret sej med en svejser
for
> at få et godt resultat. Kender ikke mange der kan lave det så der ikke
> kommer ujævnheder på indersiden osv.

He he.... giv mig en rustfast udstødning, en TIG værk med baggas... så skal
du se

Men jo, med en CO2 ting er det stort set umuligt!

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : RpR

Dato : 31-01-02 06:56

> He he.... giv mig en rustfast udstødning, en TIG værk med baggas... så
skal
> du se
>
> Men jo, med en CO2 ting er det stort set umuligt!

En af mine kammerater, der nu er under uddannelse som automekaniker, fik 13
i svejsekurset(!). Hans svejsninger med en CO2 svejser er som lodninger!
Imponerende =)
Nogen kan altså godt!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Titan K. Møller

Dato : 31-01-02 09:59

> [...]
13
> i svejsekurset(!). Hans svejsninger med en CO2 svejser er som lodninger!

Jeg synes det er totalt svært, jeg lærer det sgu aldrig :)
Jeg svejser et par gange om ugen og det bliver aldtid
noget lort. Men jeg har da svejset et par udstødninger
tætte, og tit kom jeg til at lave hul ;)