findes der en max funktionalitet, eller sk~
Fra : Fleetwood

Dato : 29-01-02 15:59

Hej

Jeg leder efter en "Max" funktionalitet, som kan give mig det største tal af
2 indtastede. Jeg er ingen "haj" med VB, men kan da klare noget simpel
programmering.

Jeg tænker på noget i retning af

A= 10 * rnd(100)
Randomize
C= 10 * Rnd(100)

C=max(A,B)

C skal så indeholde det største tal af de to

Jeg ved at man kan anvende IF THEN ELSE
men det er ikke så pænt. Jeg må indrømme at min forbavselse var stor da jeg
ikke kunne finde noget om denne i hverken manual, MSDN, newsgroups m.v.

Hvis der er nogle der kan hjælpe vil det glæde mig

på forhånd tak

Allain

Fra : Carsten Suurland

Dato : 29-01-02 19:47

Hejsa...

Den skal du lave selv.

Public Function Max(ByVal ValueOne As Double, ByVal ValueTwo As Double) As
Double
If ValueOne >= ValueTwo Then Max = ValueOne Else Max = ValueTwo
End Function

/Carsten Suurland