Farve og DVD Player
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 29-01-02 15:48

Jeg sidder i øjeblikket og kører Wagners Walküre på DVD-drevet. Og jeg
synes faktisk at det ser temmeligt »dystert« ud.

Når jeg kigger på mulighederne i DVD Player, ser det ikke ud som om der
er nogen som helst mulighed for at gøre det hele lysere.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Terje Rydland

Dato : 29-01-02 15:51

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Jeg sidder i øjeblikket og kører Wagners Walküre på DVD-drevet. Og jeg
> synes faktisk at det ser temmeligt »dystert« ud.

Valkyrien er vel gjerne litt dyster? Helten dør, men ikke før han har
fått "kost seg" med sin søster - det er dystert så det holder for meg...

Terje

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 29-01-02 16:07

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Valkyrien er vel gjerne litt dyster? Helten dør, men ikke før han har
> fått "kost seg" med sin søster - det er dystert så det holder for meg...

Den er farvemæssig /for/ dyster. Og det sås selv under indledningen,
hvor dirigenten bestiger podiet.

Desværre kan jeg endnu ikke sammenligne med min DVD-afspiller. Jeg skal
først have installeret en KeyMaster på den, så jeg den bliver
regionskodefri.

Af en eller anden grund vil min Samsung 909 kun vise billedet på region
2 DVDere. Die Walküre er en region 0 - som burde være regionsfrit!

Fra : Terje Rydland

Dato : 29-01-02 16:14

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Den er farvemæssig /for/ dyster. Og det sås selv under indledningen,
> hvor dirigenten bestiger podiet.

Joda, jeg skjønte jo det. Skulle kanskje hatt en smiley med.

Jeg regner forresten med å få Ringen i løpet av et par dager (har
bestilt fra Amazon). Skal se om jeg ser det samme.
Hvilket system bruker du?

Terje

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 29-01-02 19:24

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Jeg regner forresten med å få Ringen i løpet av et par dager (har
> bestilt fra Amazon). Skal se om jeg ser det samme.
> Hvilket system bruker du?

MacOS X 10.1.2. Og det er fra Metropolitan Opera.

Fra : Terje Rydland

Dato : 30-01-02 08:52

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> MacOS X 10.1.2. Og det er fra Metropolitan Opera.

Jeg har bestilt Boulez' Ring fra Bayreuth, så da er det liten vits i å
sammenligne.

PS. Jeg kjører 10.1.3

Terje

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 30-01-02 10:45

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Jeg har bestilt Boulez' Ring fra Bayreuth, så da er det liten vits i å
> sammenligne.

Metropolitanoperaens udgave er med Wagners oprindelige scenografi ...

> PS. Jeg kjører 10.1.3

Den er da ikke kommet endnu. I hvert fald ikke på /dansk/.

Fra : Terje Rydland

Dato : 30-01-02 11:36

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Metropolitanoperaens udgave er med Wagners oprindelige scenografi ...

> Den er da ikke kommet endnu. I hvert fald ikke på /dansk/.

Når den kommer er den på dansk (samme språkressuser som 10.1.2).
Noen fordeler skal man ha som registrert utvikler...

Terje

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 30-01-02 12:35

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Noen fordeler skal man ha som registrert utvikler...

Man skulle måske melde sig til [jeg er datalog] .

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 30-01-02 22:11

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Man skulle måske melde sig til [jeg er datalog] .

Nå, med mange penge? Skal du have et Premium-medlemskab til $3500 pr. år
eller "kun" et Select til $500?

Thomas Tvegaard

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 31-01-02 02:44

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Nå, med mange penge? Skal du have et Premium-medlemskab til $3500 pr. år
> eller "kun" et Select til $500?

Den tilsvarende ordning til Oracle er nu gratis.

Fra : Terje Rydland

Dato : 31-01-02 08:56

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Nå, med mange penge? Skal du have et Premium-medlemskab til $3500 pr. år
> eller "kun" et Select til $500?

Jeg er select-medlem. Med det skaffet jeg meg 700$ rabatt ved kjøp av en
Cinema Display. Får omtrent det samme ved kjøp av en av de nye 1 GHz DP
maskinene, så jeg får utvikler rettigheter og 1400$ avslag i hardware
for en investering på 500$. God butikk spør du meg...

Terje