Skrive direkte til printer
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 29-01-02 15:40

Hej

Hvordan får jeg NEMMEST sendt en enkelt ASCII værdi (eller en serie af ascii
værdier) direkte til en printer ?

Eks.
Jeg har en bon printer på LPT1, hvortil jeg kan sætte en pengeskuffe.
Denne pengeskkuffe kan åbnes ved at sende ASCII værdi 28 til printeren.

Laver jeg et DOS program i Turbo Pascal, hvortil jeg skrive #28 til LST,
springer min pengeskuffe op.

Men hvordan får jeg gjort til samme i Delphi 5 ?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Michael Vilhelmsen

Fra : Ingolf

Dato : 29-01-02 16:53

hvad med :

var
fil : file:
begin
assignfile(fil,'lpt1');
reset(fil);
writeln(fil,chr(28));
closefile(fil);
end;

måske skal
assignfile(fil,'lpt1');
ændres til
assignfile(fil,'lpt1:'); // KOLON

Fra : Jacob Kjer

Dato : 31-01-02 21:43

Hvis det drejer sig om en Citizien eller CBM bonprinter kan jeg nok hjælpe
dig med en generisk printerdriver.
Det er rimeligt svært at producere en selv.
Kontakt mig, hvis det har interesse.

Hilsen Jacob

Cybermed@post8.tele.dk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 02-02-02 15:23

"Michael Vilhelmsen" <ccc37780.NoSpam@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:_uy58.8263$Eu2.880741@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en bon printer på LPT1, hvortil jeg kan sætte en pengeskuffe.
> Denne pengeskkuffe kan åbnes ved at sende ASCII værdi 28 til printeren.

Hvis det er til en Star bonprinter har jeg skrevet cirka 50% af et sådan
program....du kan få et kopi af den hvis du smider en email(og hvis jeg kan
finde koden

MVH
Thomas

Fra : Carsten Bager

Dato : 04-02-02 07:59

Michael Vilhelmsen wrote:

> [...]
> Med venlig hilsen / Best Regards
> Michael Vilhelmsen
> Remove.NoSpam from email before replaying !

Jeg er ved at lave noget i samme retning.
Jeg er ikke 100% færdig men det virker.
Jeg vedhæfter 2 små PAS filer hvor I kan se
hvad jeg gør.

MVH

Carsten