kåbe rep?
Fra : Bo Thomsen

Dato : 29-01-02 15:12

hvis der ligefrem er revet et stykke af kåben ( håndflade str. ).
kan man så rep/erstatte dette med glasfiber eller ligende?
mvh
bo thomsen, som fandt ud af at en vfr ikk er vinter velegnet

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-01-02 15:27

On Tue, 29 Jan 2002 15:12:21 +0100, "Bo Thomsen" <bbt@ishoejby.dk>
wrote:

>hvis der ligefrem er revet et stykke af kåben ( håndflade str. ).
>kan man så rep/erstatte dette med glasfiber eller ligende?

Ja det kan du godt og et lille glasfiberkit koster ikke meget,til den
størrelse rep kan du sagtens nøjes med et Bilka-kit til 150,- med både
måtte og polyester,men det fåes også endnu billigere.Det sværeste er
overfaldefinishen der kræver lidt arbejde at få helt pænt.

>bo thomsen, som fandt ud af at en vfr ikk er vinter velegnet

Trist.

-M

Fra : Bo Thomsen

Dato : 29-01-02 15:30

> Ja det kan du godt
tak for hjælpen
mvh
bo thomsen

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-01-02 15:40

On Tue, 29 Jan 2002 15:30:10 +0100, "Bo Thomsen" <bbt@ishoejby.dk>
wrote:

>tak for hjælpen

Glemte lige at hvis du stadig har stykket,får du sædvanligvis langt
det bedste resultat ved at bruge det til at udfylde defekten,og har du
ikke,så kan man få sådan noget aluminiumsnet til det samme ....

-M

Fra : Bo Thomsen

Dato : 29-01-02 16:08

> Glemte lige at hvis du stadig har stykket,får du sædvanligvis langt
> det bedste resultat ved at bruge det til at udfylde defekten,og har du
> ikke,så kan man få sådan noget aluminiumsnet til det samme ....

stykket har jeg ikke da det er slidt/flået af i faldet desværre.
det det aluminiumsnet, troede jeg var det samme som den måtte
du skrev var med i "bilka-sættet". jeg har ikke arb. med glasfiber el.l.
før så jeg må prøve mig frem når jeg har købt det.
bo thomsen

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-01-02 16:24

On Tue, 29 Jan 2002 16:07:43 +0100, "Bo Thomsen" <bbt@ishoejby.dk>
wrote:

>stykket har jeg ikke da det er slidt/flået af i faldet desværre.

Ærgerligt nok,men jeg har lært (på den hårde måde) at alle stykker
skal samles sammen,det er meget nemmere at arbejde med.

>det det aluminiumsnet, troede jeg var det samme som den måtte
>du skrev var med i "bilka-sættet".

Nej,sættet består af glasfibermåtte (trådet væv) og så en lim =
polyster plus polysterhærder,der vel bedst kan beskrives som den lim
der ved størkning giver glasfiberen dens styrke....For at få en vis
struktur og fasthed kan man så komme et stykke aluminiumsnet (har de
vist også i Bilka) i defekten,det kan godt gøres uden,men noget
nemmere med, idet den våde glasfiber (før størkning) er lige lovlig
blød ellers.

> jeg har ikke arb. med glasfiber el.l.
>før så jeg må prøve mig frem når jeg har købt det.

Jeg advarer på forhånd,første gang er det er h*lvedes bøvl ,og der
kommer jo også maling og lakering til...

Hvad skal DSS have for plasticdelen hvis de har den,har du undersøgt
det først,måske kan det godt betale sig ??

-M

Fra : Bo Thomsen

Dato : 29-01-02 16:35

> Hvad skal DSS have for plasticdelen hvis de har den,har du undersøgt
> det først,måske kan det godt betale sig ??
det har jeg ikke, men jeg skal ellers have både top og bundkåbe til
vfr'eren.
bundkåben har jeg før givet 3400 kr for i dk ( orig. )
så jeg prøver at reperarer først tror jeg, jeg kigger først på det når været
er
blevet varmere, så til marts findes der en "nakket" vfr mere i dk
bo thomsen

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-01-02 16:53

On Tue, 29 Jan 2002 16:35:07 +0100, "Bo Thomsen" <bbt@ishoejby.dk>
wrote:

>det har jeg ikke, men jeg skal ellers have både top og bundkåbe til
>vfr'eren.

Okay det lyder jo en kende smådyrt så,Jeg mener at (F)Armand
spurgte til netop VFR-plastic hos DSS og det var meget billigere end i
DK,men stadig ikke helt billigt...desværre,fordelen her er jo at delen
så er klar,malet og lakeret mit der gansze molevitten....Jeg har købt
såvel VF500 plastic,der var ustyrligt billigt og CBR600 plastic,der
også var pænt billigt (under ½-delen af prisen i DK ) hos DSS

>så jeg prøver at reperarer først tror jeg

Good luck

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-01-02 17:16

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<b6fd5u0dj6827lne564m877f5o0lk3vr2h@4ax.com>...

> Jeg advarer på forhånd,første gang er det er h*lvedes bøvl ,og der
> kommer jo også maling og lakering til...

Jeg burde egentlig holde mig ude af denne slags diskussioner, men dem der
har set min priller vil vide at Michaels udsagn er helt korrekt...

--
Mikkel

Fra : Bo Thomsen

Dato : 29-01-02 17:36

> Jeg burde egentlig holde mig ude af denne slags diskussioner, men dem der
> har set min priller vil vide at Michaels udsagn er helt korrekt...
lol
bo thomsen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-01-02 15:54

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c1a8e0$33bdec30$ca0b12ac@pc4814>...

> Jeg burde egentlig holde mig ude af denne slags diskussioner, men dem der
> har set min priller vil vide at Michaels udsagn er helt korrekt...
**********
Ja, der kunne en tastefejl jo have været ekstra sjov... hvis nu f.eks. din
r-tast ikke virkede...
--
Søren

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-01-02 19:59

Blå øgler fra Mars tvang Søren Lindholt til at skrive:

> [...]
> Ja, der kunne en tastefejl jo have været ekstra sjov... hvis nu f.eks. din

*GRILL* - Hvis og hvis...

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk