Roadrace - dæktryk
Fra : Michael K.S.

Dato : 29-01-02 14:18

Kan jeg få et bud på hvad folk her vælger at køre med af dæktryk på
hvilke cykler.Specielt er jeg interesseret i at høre,hvilket dæktryk
man vælger under regnvejrbetingelser/tørvejr.Grunden er at jeg hørte
noget om at nogle havde valgt at anvende hvad der forekom som et
sindsygt højt tryk under regnvejrsbetingelserne sidst - anyone ??

-M

Fra : Tommy Roenn

Dato : 29-01-02 14:43

Jeg kører med 22/20psi bag/front tør. 50/50psi bag/front våd.

Det med det våde må virke for jeg har kun kørt 1 regnvejrsløb og der
vandt jeg i 125std. ob klassen. Faktisk i en så hurtig tid at jeg ville
have været 3. i senior klassen.

A tror sgi det dur´!

Tommy
Den hurtige #55 125 std. (Mads skyder mig nu )

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-01-02 14:43

On Tue, 29 Jan 2002 14:43:06 +0100, Tommy Roenn <tommy@alphatech.dk>
wrote:

>Jeg kører med 22/20psi bag/front tør. 50/50psi bag/front våd.

Ja det var lige netop også det jeg havde hørt,og det forkom mig
vildt,måske det er fordi det accentuerer mønsteret ?? Hvis det passer
er der vist noget jeg skal kraftigt revurdere ),kørte med højere
tryk på min,men ikke _så_ højt

Meget interesant ....thx

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-01-02 17:14

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<ni9d5ugg4fm4p3siu6qbtvir8kovhodj1t@4ax.com>...

> [...]
> vildt,måske det er fordi det accentuerer mønsteret ?? Hvis det passer
> er der vist noget jeg skal kraftigt revurdere ),kørte med højere

Ja jeg kan da en historie om hvordan det går hvis man *ikke* hæver trykket
- om det skal helt op til 50 vil jeg ikke vove et gæt på.

Den korte udgave er at jeg trillede rundt i græsset allerede på første
opvarmningsrunde...

Jeg er iøvrigt enig med tørvejrs tallene, virkede ret så glimrende på mine
Dragon Corsa'er.

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-01-02 17:22

On 29 Jan 2002 16:13:30 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Jeg er iøvrigt enig med tørvejrs tallene, virkede ret så glimrende på mine
>Dragon Corsa'er.

Lyder også sandsynligt ja,brugte selv 24/26 i tørvejr på min lidt
tungere 250'er og 28/32 i regnvejr på et givet råd...men det er måske
for lidt,for som sagt talte med en anden 250 - kører og han var vist
også helt op omkring 45-50...det lød af meget dengang og flere andre
brugte også en del mindre.

-M

Fra : Rune Larsen

Dato : 29-01-02 17:08

Tommy Roenn wrote:

> Jeg kører med 22/20psi bag/front tør. 50/50psi bag/front våd.

Jeg læste engang at Dunlop ikke mente et D207 nogensinde skulle komme under
25 psi.

--
/Rune