Lodret centrering i tabelcelle ?
Fra : Jens Jespersen

Dato : 29-01-02 13:56

Hej.

Jeg er sikker på at løsningen er simpel, men jeg har altså ikke kunnet greje
den......
I nedenstående HTML+CSS har jeg defineret en tabel med tre celler over
hinanden. Hver celle indeholder en <a> som har et baggrundsbillede med en
ensfarvet gif på 250px*50px. Dette baggrundsbillede skifter farve når musen
føres over (a:hover). Oven i denne gif vil jeg gerne have en højrestillet og
lodret centreret tekst. Højrestillingen virker fint, men ikke centreringen.

Pls. hvad gør jeg galt ?

************* test.htm **************
<head>
<link rel=stylesheet type="text/css" href="style.css">
</head>

************* style.css **************
a.red {
background-image: URL(red.gif);
width: 250px;
height: 50px;
text-align: right;
}

a.red:hover {
background-image: URL(green.gif);
}

a.blue {
background-image: URL(blue.gif);
width: 250px;
height: 50px;
text-align: right;
}

a.blue:hover {
background-image: URL(green.gif);
}
a.yellow {
background-image: URL(yellow.gif);
width: 250px;
height: 50px;
text-align: right;
}

a.yellow:hover {

--
Jens

Fra : scn

Dato : 29-01-02 14:23

"Jens Jespersen" <jens_jespersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c569bec$0$62897$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> lodret centreret tekst. Højrestillingen virker fint, men ikke centreringen.

<snip>

Prøv med dette:

vertical-align: middle;

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Jens Jespersen

Dato : 29-01-02 14:25

scn <scn@falsk-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a367bj$1l7$1@sunsite.dk...

> "Jens Jespersen" <jens_jespersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det har jeg prøvet uden held - både i forbindelse med <td> og <a>.

--
Mvh. Jens

Fra : Jens Jespersen

Dato : 30-01-02 08:32

Jens Jespersen <jens_jespersen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c56a2df$1$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> højrestillet og
> centreringen.

> Det har jeg prøvet uden held - både i forbindelse med <td> og <a>.

Er der ingen løsning på mit problem ?

--
Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-02 08:54

Wed, 30 Jan 2002 08:32:13 +0100, skrev "Jens Jespersen"
<jens_jespersen@hotmail.com>:

>Er der ingen løsning på mit problem ?

Ikke, hvis du vil bruge et baggrundsbillede og hover.

Du kan bruge nedenstående:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title></title>
<!--
td   {text-align: right}
-->
</head>
middle"
onMouseOver = "this.style.backgroundColor='red';"
onMouseOut = "this.style.backgroundColor='green';">
Her står noget tekst

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark