Skærme
Fijala 3554
Philips 150x
Fra : MLNielsen

Dato : 29-01-02 13:45

Hej NG,
Jeg har forelsket mig i en Philips 150x p.g.a. design og vil inden køb,
gerne høre om der er nogle som har gode/dårlige erfaringer med den.
Eller evt. erfaringer med andre fladskærme fra Philips.
Kan mine kr. 6000 gives bedre ud ?

Tak for hjælpen !

Malene

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 01-02-02 23:15

Tjaa, den ser slet værst ud .....elegant må jeg sige!

Jeg har selv en Philips Brilliance 150P, som jeg er rigtig glad for -
suveræn
skærm med fantastisk billede. Især farver, kontrast og skarphed.

Jeg har stadig min Sony FD 19" - og når jeg vender tilbage til den
virker den "gammeldags" og uskarp.
Så jeg tror ikke, at du kan blive andet end glad for den skærm.

Blot er strørrelsen en aaanelse for lille (på visse websider)

Skulle jeg købe en ny skærm idag tror jeg det skulle være en 16" Eizo
som også fås i sort (Mercedes inden for monitorer), model Eizo
FlexScan L465, som er netop kommet på det danske marked. Den sidste
tomme (2½ cm) er alligevel en del for skærme i denne størrelsesorden.
Og prisen, den er 7.481-. iflg pc-netto....ikke dårligt, sammenlignet
med Sony's 8-9000 for en 16" TFT

Du kan selv sammenligne begge modeller hér:
Phillips:
http://www.pcstuff.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/downloads/en_150x_lft.pdf

Eizo:
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l465/index.html

Mvh
Zulfqar Ali

Fra : MLNielsen

Dato : 05-02-02 07:40

Kære Zulfqar Ali

Tak for dit svar.
Jeg har sammenlignet de to modeller og jeg må give dig ret.Eizo er også en
dejlig skærm!
Hvad er det der gør at Eizo er "Mercedes" ?

Jeg vil lige overveje det en gang til, inden jeg handler.

/Malene

Zulfqar Ali Ahmad <a1awan@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bde1de2a.0202011414.4749148a@posting.google.com...

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 05-02-02 13:21

Hvis du f.eks. tager et kig på nogle reviews af skærme hvori Eizo's
også indgår vil du hurtigt indse, at netop Eizo løber med sejren hver
gang!!

Jeg har personligt kun set én Eizo-skærm i funktion og mødet med den
var bestemt ikke skuffende. Den var noget for selv - kvalitetsmæssigt,
billedmæssigt ikke mindst designet.

Og hvis du spørger en hvilken som helst EDB-butik om navnet Eizo vil
du med garanti få, et vide at du ikke kommer helt galt i byen med
sådan en skærm. Måske vil de forsøge, at overtale dig til, at købe
anden da det er de færreste der forhandler dem.

For et par år siden skulle man gi' skyhøje priser for deres skærme
hvilket afholdt mange fra dem. Men det er heldigvis vendt nu.... til
glæde for de, som ønsker sig det ypperste indenfor monitorer for
rimelige penge.

Derfor er min næste skærm helt sikkert en Eizo-skærm !

Mvh

Zulfqar Ali

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 05-02-02 13:22

Fra : MLNielsen

Dato : 05-02-02 15:36

Endnu engang TAK for din hjælp.
Jeg tror du har fået overbevist mig. Nu overvejer jeg mere om det skal være
L365 eller L465.

Pc-netto har ikke og kan (vil) ikke skaffe L465 i sort, så måske ender det
med den "lille".

nyhedsmeddelelse:bde1de2a.0202050421.2b308adc@posting.google.com...