dansk ?
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-01-02 10:51

Ved anvendelse af MessageDlg får man åbenbart altid engelske tekster
(Yes / No) på knapperne uanset windows version. Er der nogen enkel måde
at ændre det på eller skal man lave en form til formålet? Jeg er
interesseret i, at teksten altid er dansk.

Hilsen
Uffe

Fra : Kurt Bilde

Dato : 29-01-02 11:24

Hej Uffe !

Uffe Kousgaard wrote:

> interesseret i, at teksten altid er dansk.

Ja, det er meget kedeligt... Jeg vil anbefale dig at bruge:
Application.messagebox(PChar('Hej Uffe'+#13+'Er knapperne
danske'),'Bekræft venligst',mb_iconquestion+mbYesNo);

-Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-01-02 12:15

Næ, de er ret engelske.

Den sidste del med "mb_iconquestion+mbYesNo" virker i øvrigt ikke, så
jeg prøvede mig frem med 0, 1, 2, 3 og 4.

Hilsen
Uffe

Fra : Kurt Bilde

Dato : 29-01-02 14:17

Hej Uffe !

Uffe Kousgaard wrote:

> Næ, de er ret engelske.
Bruger du en US-version af Windows????

> Den sidste del med "mb_iconquestion+mbYesNo" virker i øvrigt ikke, så
> jeg prøvede mig frem med 0, 1, 2, 3 og 4.

Det var out of "the box"... Check lige win32-hjælpen!

-Kurt

Fra : Ib Pedersen

Dato : 29-01-02 16:20

Det hedder MB_ICONQUESTION + MB_YESNO

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 29-01-02 16:04

Brug MessageBoxEx funktionen, hvor du kan angive landekode.
Det virker hos mig.

mvh

Gunnar Martensen.

Fra : Peter Vrist

Dato : 29-01-02 17:15

Du kan også ændre knapteksterne i filen const.pas som ligger i
..\Delphi4\Source\Vcl.

Du kan evt. kopiere den over i dit projekt bibliotek og inkludere den i dit
projekt, så er det tekterne i denne fil der bruges. Udelades filen i
projektet, er det den orginale med engelske tekster der bruges.

Med venlig hilsen

Peter Vrist
peter.vrist@mail.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-01-02 18:10

Tak for forslagene. Jeg lavede en ny form i stedet. Så er det i hvert
fald på dansk.

Fra : PA

Dato : 30-01-02 21:08

"Peter Vrist" <peter.vrist@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan også ændre knapteksterne i filen const.pas som ligger i
> .\Delphi4\Source\Vcl.

Jeps, at ændre i const.pas er en glimrende måde at løse problemet på. Og så
skal det kun
gøres en gang for alle.
--
PA

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-01-02 22:36

"PA" <pa@mail.dk> wrote in message
> Jeps, at ændre i const.pas er en glimrende måde at løse problemet på.
Og så
> skal det kun gøres en gang for alle.
> --

Hvis man altså kun laver applikationer til det danske marked.......