Andet multimedie
bentjuul 3670
2D til 3D hvordan.......
Fra : Bo G. Christensen

Dato : 29-01-02 01:15

Hej !

Jeg har et 2D logo, som skal animires, så det ser ud som om det drejer som
sin egen akse, til det formål havde jeg tænkt mig at producere en række
billeder hvor logoet er drejet lidt hver gang, i den tredje dimmension, for
så at samle disse til en ani-gif.

Men hvilket program tilbyder at lave denne serie billeder ?!?, jeg har
fundet en masse som kan lave alt muligt, men der skal jeg hver gang tegne
logoet fra bunden.... hvilket ikke er særligt sjovt, når jeg nu har et ret
lækkert billede i forvejen, som bare er i 2D.

Findes der et program, som kan tage et tif / jpg et eller andet, klistre det
på en kasse, og dreje det hele om sin agen midterakse, i den tredje
dimension, og lave outputs af dette i enten tif / gif som enkelt billeder
eller måske endda producere en ani-gif direkte ?

Der må findes noget som gør det, men hvad ?

Best Regards !

Bo G. Christensen

Fra : Madsen

Dato : 29-01-02 01:18

Bo G. Christensen skrev:

> [...]
> enten tif / gif som enkelt billeder eller måske endda
> producere en ani-gif direkte ?
>
> Der må findes noget som gør det, men hvad ?

Har du tjekket indlægget fra S. Peters her i gruppen?

Dimensions ville kunne lave sådan noget, men du mener måske et
shareware/freeware-program?

Madsen.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 29-01-02 02:49

Crystal 3d Impact! Pro kan lave dette, du kan oven i købet have en kasse med
hver sin film kørende på hver sin side samtidig (shareware) men koster ca.
50$.
Kan dovnloades fra http://www.crystalgraphics.com/
Grafik på min side er lavet med dette program + fotoshop.

John

Fra : Punishers Inc.

Dato : 29-01-02 12:42

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message

> Grafik på min side er lavet med dette program + fotoshop.

Link?

-Rasmus

Fra : Punishers Inc.

Dato : 29-01-02 13:02

"Punishers Inc." <PunisherOlsen@Hotmail.com> wrote in message

> Link?

Fandt det i et andet svar

-Rasmus

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-01-02 01:29

Undskyld jeg ikke har været her lidt tid, men her er et linh til min side

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

John

Fra : Niels Svendsen

Dato : 30-01-02 00:16

Der findes et jawascript der kan bruge til websites Det heder noget med Cube
og er lavet af Fabio Ciucci.
Hvis du ikke kan finde det så skriv.
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-02 04:15

Wed, 30 Jan 2002 00:15:37 +0100, skrev "Niels Svendsen"
<niels.svendsen@mail.dk>:

>Der findes et jawascript der kan bruge til websites Det heder noget med Cube
>og er lavet af Fabio Ciucci.

Det er ikke et javascript, men en javaapplet, som enhver seriøs
webdesigner undgår at bruge.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : webjensen

Dato : 30-01-02 08:30

"Bo G. Christensen" <bgc@nospam.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dimension, og lave outputs af dette i enten tif / gif som enkelt billeder
> eller måske endda producere en ani-gif direkte ?

Altså lidt i retning af Xara 3D?

mvh
webjensen

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 31-01-02 10:31

Takker og bukker....

Der er lidt der skal afprøves, så må vi se hvad der virker.

Best regards !

Bo

Fra : Ingolf

Dato : 31-01-02 17:43

Asymetrix 3dFx

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 31-01-02 19:05

Så fik jeg prøvet lidt af hvad jeg kunne få fat i, og det blev så XARA som
jeg valgte til opgaven....

Hvorfor ?
Lille program, nemt at gå til, gør hvad jeg vil, og så tog det kun 4
minutter fra jeg startede, til at det fungerede, så på en eller anden måde
er dem der har lavet XARA, og jeg enige om hvor funktionerne bør side, og
hvad de skal hede, tak for et langt levende indspark til videre grafik-leg.

Best regards !

Bo