FAIR
Fra : Lars Andersen

Dato : 29-01-02 00:03

HEJSA

Er der nogen som har nogle erfaringer med forsikringselskabet Fair??

Er der bøvl hvis man laver skader, hærværk etc. på sin mc

De er nemlig de billigste for mig i øjeblikket

Mvh

Lars Andersen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-01-02 08:55

hehe du laver vel ikke hærværk på din mc

--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Kim K

Dato : 29-01-02 12:16

"Lars Andersen" <larsandersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> HEJSA
>
> Er der nogen som har nogle erfaringer med forsikringselskabet Fair??
Jeg brugte dem sidste år, men deres billige pris til mig gjorde at jeg ikke
havde særlig mange km til rådighed så jeg skiftede til GF til omtrent samme
pris
mvh Kim

Fra : Jens Hansen

Dato : 29-01-02 12:36

> Er der nogen som har nogle erfaringer med forsikringselskabet Fair??
>
> Er der bøvl hvis man laver skader, hærværk etc. på sin mc
>
> De er nemlig de billigste for mig i øjeblikket

Omvendt for mig
Kasko :Top = 2800,- Fair =12600,- (ja, næsten 5 gange højre)
"Kun" Ansvar : Top= 713,- Fair = 2800 ( kun 4 gange højre)
Men det er måske fordi at der er en "gammel" cykel jeg har og Top sænker
prisen efter hvor meget handels værdien (totalskade dækningen) de skal
dække.
Det har Fair ikke der er det samme pris hele tiden.

Hilsen Jens
(TR1 -82)

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-01-02 18:05

"Lars Andersen" <larsandersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har nogle erfaringer med forsikringselskabet Fair??
> De er nemlig de billigste for mig i øjeblikket

Jeg er også interesseret i at høre svar, jeg er nemlig også ved at overveje
skift til Fair.

Rittig

PS: Jeg har hørt et rygte om at de er svære at få penge ud af, er der nogen
der kender noget til det?

Fra : John Jensen

Dato : 29-01-02 19:14

Jeg har indtil videre kun gode erfaringer med FAIR forsikring, jeg har
samlet alle mine forsikringer
hos dem, og de er PT. langt det billigste selskab, - OGSÅ mht. den 2hjulede,
og jeg kører
superelite.

Jeg har haft en skade på min bil, og den blev repareret uden jeg udfyldte
noget som helst papir/
skadesanmeldelse, jeg ringede blot og anmeldte skaden til dem, og resten
kørte så direkte mellem
værkstedet & taksatoren, og et par måneder efter modtog jeg blot en
information fra dem om
hvad skaden havde kostet, og hvilke konsekvenser det havde for mig mht. evt.
selvrisiko, ændret bonustrin
osv.

Alt i alt er jeg godt tilfreds.

/ john

Fra : Brian Lænø

Dato : 29-01-02 20:05

"Claus Rittig" skrev >

> [...]
> skift til Fair.
>
> Rittig
>
> PS: Jeg har hørt et rygte om at de er svære at få penge ud af, er der

Det ved jeg ikke, men de kan være svære at få regning fra .
Sidste år ville deres computer ikke opkræve præmie fra mig.
Jeg måtte ringe til dem 2 gange før jeg fik mit girokort.
Om forsikringen havde dækket, hvis jeg ikke havde betalt ved jeg ikke (var
tilmeldt betalingsservice).
Men jeg turde ikke regne med det.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jacob

Dato : 31-01-02 17:08

Hej...

Her er hvad FAIR opfatter som FAIR :

Jeg er elitebilist
32 år gammel
Har 13 års anciennitet på MC

Jeg købte en Honda CBR1100 fra 1999 og ville høre hvad FAIR kunne tilbyde nu
vores firma har aftale med dem. Inden jeg ringede til dem, havde jeg
selvfølgelig snakket med TOP. Her er priserne :

TOP :

Kasko : 7500,-/år
Selvrisiko : 8288,-

FAIR :

Kasko : 27000,-/år !!!!!!!!!!!!!!
Selvrisiko : så langt nåede vi ikke !!!

Idag er jeg forsikret hos Runa, hvor jeg giver 6072,- i kasko pr. år og
selvrisikoen er på 3520,-. Godt nok skal man være medlem af en af de
foreninger, der er angivet på deres hjemmeside, men jeg fandt en, der hedder
Dansk Vintage Motorklub, der også omfatter gamle motorcykler. Den meldte jeg
mig ind i for 250,- kr. om året.

Var der mere ? Så spørg ! Jeg har nemlig været godt tilfreds !

MVH Jacob

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-01-02 18:35

"Jacob" skrev
> [...]
jeg
> mig ind i for 250,- kr. om året.
>
> Var der mere ? Så spørg ! Jeg har nemlig været godt tilfreds !

Jeg syndes Fair er rimelig fair.
Fairs høje priser på sports motorcykler, er bare Fairs måde at sige ,at de
ikke er interesserede i at forsikre sportsmotorcykler.
Der er urimeligheder ved alle selskaber, alt efter hvordan de vurdere
motorcyklerne, og hvilken kundegruppe de er interesseret i.
Er det rimeligt at man ikke kan få trinsikring ved alle selskaber ?
Er det rimeligt at man ved nogle selskaber har 20% selvrisiko ved tyveri ?
Der vil altid være nogen der betaler forholdsvis for meget, før andre kan få
det billigt.
Ved Runa skal jeg eks. give 4597 for kasko for min Cagiva Elefant 750
(1988), det er over 1000. kr mere end jeg giver ved Fair (jeg er +30 og
elite).
Det der gør Fair mest fair, er at man kan opsige sin forsikring med 14 dages
varsel, uden at man behøver at omregistrerer.
Så hvis man finder et bedre tilbud, så kan man bare skifte selskab.
Jeg kan få min mc forsikret billigere ved Top Danmark, men da jeg ikke
finder 20% i selvrisiko ved tyveri rimeligt, beholder jeg Fair.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-01-02 18:45

On Thu, 31 Jan 2002 18:35:18 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la@adslhome.dk> wrote:

>Jeg syndes Fair er rimelig fair.
>Fairs høje priser på sports motorcykler, er bare Fairs måde at sige ,at de
>ikke er interesserede i at forsikre sportsmotorcykler.

Og det synes du så er fair ?? Jeg synes det er komplet latterligt og
at holde folk for nar,mere reelt ville være at sige det lige ud
.....Der ligger jo i dit udsagn at du så ikke mener at det er udtryk
for en reel risikovurdering fra deres side,men mere en (skjult)
holdning,der er endnu aldrig fremlagt nogen dokumentation for at (MC)
prissætningen i noget selskab er baseret på reelle statiske data !!

Og så er der jo så også lige det med at forsikringstanken bygger på
princippet om solidarisk hæftelse,hvilket mange synes at ha'
fuldstændig glemt....naturligvis skal der være en vis rimelighed i
tingene,det synes jeg så bare ikke der er nu.

-M

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-01-02 22:36

"Michael K.S." skrev

> Og det synes du så er fair ?? Jeg synes det er komplet latterligt og
> at holde folk for nar,mere reelt ville være at sige det lige ud

Det gør de jo også med deres pris.
Fair er da ikke de eneste der har noget i mod speciale mc typer.
En asurandør fortalte en gang, at de skulle have lov af hovedkontoret til at
tegne en kasko på harly, det vil sige at det kun var meget gode (læs store)
kunder der fik lov til at få deres harly forsikret der.

> [...]
> holdning,der er endnu aldrig fremlagt nogen dokumentation for at (MC)
> prissætningen i noget selskab er baseret på reelle statiske data !!

Det er nok meget få selskaber der har en retfærdig risikovurdering, hvis der
da er nogen.
I en retfærdig vurdering bør indgå følgende.
Den nuværende værdi, ikke ny prisen.
Mc typen, hk m.m., der bliver nok kørt noget mere frisk på en rr, end på en
virago.
Hvor stor risiko der er for at netop den type mc bliver stjålet, og hvor
risiko betonet området man bor i.
Hvor let en skade bliver til en dyr skade, en fuldkåbe mc kan blive skadet
for 10.000 - 15.000 bare ved at vælte ned fra støttebenet.
Så er der stadig den store ubekendte føreren, kører han/hun ordentlig, eller
har han/hun bare været heldig at køre skadefri.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-01-02 22:49

On Thu, 31 Jan 2002 22:35:38 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la@adslhome.dk> wrote:

>Det gør de jo også med deres pris.

Næh,det gør de _inddirekte_ med deres pris

>Fair er da ikke de eneste der har noget i mod speciale mc typer.

Næh,men det er næppe en brugbar undskyldning vel ?

>Det er nok meget få selskaber der har en retfærdig risikovurdering, hvis der
>da er nogen.

Nej - og det er da også det der er galt.

>I en retfærdig vurdering bør indgå følgende.

Man kunne opgøre det på mange måder,men en nem måde kunne jo være
efter udbetalingerne...eller fremlægge nogle statistiske data for den
enorme forskel der er,istedet nøjes selskaberne så med nogle aldeles
vage formuleringer som,vi tjener ingen penge på forsikringerne,men på
den anden side ønsker vi ikke at fremlægge nogen dokumentation af
konkurrencehensyn .....pfftttt.

Når du nu selv skriver at fordelingen ikke er retfærdig hvad er det så
liiiiige du synes er så "fair",udover at prisen for dig er attraktiv
.

-M

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-01-02 23:26

"Michael K.S." skrev

> [...]
> Når du nu selv skriver at fordelingen ikke er retfærdig hvad er det så
> liiiiige du synes er så "fair",udover at prisen for dig er attraktiv

At man kan opsige forsikringen med 14 dages varsel, man skifter bare selskab
hvis man får et bedre tilbud.
Ved andre selskaber er man nød til at vente til forsikringen udløber ( op
til 1 år ) , eller man skal afmelde mc'en.
Jeg kender ikke til andre selskaber, der tilbyder at man kan opsige
forsikringen med så kort varsel.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-01-02 23:35

On Thu, 31 Jan 2002 23:25:49 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la@adslhome.dk> wrote:

>At man kan opsige forsikringen med 14 dages varsel....

Ja jeg havde godt set det,undskyld det var lidt retorisk fra min side
- sorry )

-M