Gammel pc som www og mailserver
Fra : Bertel Torp \(The We~

Dato : 28-01-02 21:51

Jeg skal have sat en gammel pc op som www og mail server hvilken software
skal jeg bruge? (jeg leder efter en kompakt løsning)
Hvilket OS?
Jeg vil gerne kunne bruge den til php og mySQL.

Computer specs:

66mhz
1,2gb
64mb ram

Fra : Erik Klausen

Dato : 29-01-02 09:13

"Bertel Torp (The Webhiker)" wrote:

> [...]
> skal jeg bruge? (jeg leder efter en kompakt løsning)
> Hvilket OS?
> Jeg vil gerne kunne bruge den til php og mySQL.

Novell 3.11/3.2 eller til nød 4.11, med en tilsvarende ældre Groupwise.

Med venlig hilsen
Erik Klausen

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 30-01-02 01:44

"Erik Klausen" <Ekl@psykiatri.aaa.dk> wrote in message

> Novell 3.11/3.2 eller til nød 4.11, med en tilsvarende ældre Groupwise.

Hvad i alverden skal han med Novell??? Der er forhåbenlig en fornuftig
forklaring på dit foreslag...

Mvh
Jacob

Fra : Erik Klausen

Dato : 30-01-02 08:47

Jacob Kaagaard wrote:

> "Erik Klausen" <Ekl@psykiatri.aaa.dk> wrote in message
>
> Hvad i alverden skal han med Novell??? Der er forhåbenlig en fornuftig
> forklaring på dit foreslag...

Selvfølgelig. Manden søger et operativsystem der kan trække en www- og
mailserver. Jeg kommer med et forslag. Hvad er problemet?

Erik Klausen

Fra : Bertel Torp \(The We~

Dato : 30-01-02 14:37

"Erik Klausen" <Ekl@psykiatri.aaa.dk> skrev i en meddelelse
> Selvfølgelig. Manden søger et operativsystem der kan trække en www- og
> mailserver.
Nej ikke nødvendigvis jeg leder efter en kompakt løsning der kan køre www og
mail. Det betyder ikke at det skal være en alt i en løsning. Jo "kompaktere"
jo bedre.
Mvh. Bertel Torp

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 31-01-02 01:13

"Bertel Torp (The Webhiker)" <the@webhiker.dk> wrote in message

> [...]
Jamen er Novell ikke lidt eh overkill...(og forældet - sorry

> [...]
og
> mail. Det betyder ikke at det skal være en alt i en løsning. Jo

Hej,

Så gå efter en lille Linux Distribution... der er MANGE at vælge imellem

Mvh
Jacob

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-01-02 11:09

On Mon, 28 Jan 2002 21:50:32 +0100, "Bertel Torp \(The Webhiker\)"
<the@webhiker.dk> wrote:

>Jeg skal have sat en gammel pc op som www og mail server hvilken software
>skal jeg bruge? (jeg leder efter en kompakt løsning)
>Hvilket OS?
>Jeg vil gerne kunne bruge den til php og mySQL.

Du har det hele med i E-Smith, der nu hedder SME Server. Den kan
hentes gratis her: www.e-smith.org

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ# 9178476

Fra : Bertel Torp \(The We~

Dato : 29-01-02 15:04

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Du har det hele med i E-Smith, der nu hedder SME Server.
Kan det køre på en så gammel pc?
Er der evt. nogen der har erfaringer med SME ??

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-01-02 16:42

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Du har det hele med i E-Smith, der nu hedder SME Server.
Kan det køre på en så gammel pc?

e-Smith er en Linux.
Jeg har selv installeret noget tilsvarende
<URL:http://www.agol.dk/agol/teknik.html> på en 486 med 40 MByte ram og det
kører fint.
Men der er sikkert grænser for hvor tunge databaseting man kan lave på sådan
en maskine.

>Er der evt. nogen der har erfaringer med SME ??

Jeg har ikke, men at dømme efter deres hjemmeside ser det ret fornuftigt ud.

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 31-01-02 13:44

"Bertel Torp (The Webhiker)" <the@webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det køre på en så gammel pc?
> Er der evt. nogen der har erfaringer med SME ??

Jeg har en kørende som gateway på en 166MHz, med 128MB ram og 13,5GB hd.
Den kører fint, klarer også web og mail (dog ikke min "normale" konto endnu)

Nem at sætte op, og ok nem at administrere.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Anders Hansen

Dato : 05-02-02 12:38

Jeg har også brugt det med succes. Dog skal man konfigurere noget der bare
er lidt specielt så er man på den .. Men det er ekstremt nemt at brug og det
understøtter PPPoE som TDC Netexpress 2 benytter sig af.

--
Hilsen
Anders Hansen