Hupsan. Jeg skal have nyt grafikkort...
Fra : Øistein wind

Dato : 28-01-02 21:01

....er der nogle forslag. Jeg har en maxpris på 2000.-
I min Computer er der
500mhz p3
196mbram
asus P2BF bundkort
Det skal hovedsageligt være til et spilforbrug.
Jeg havde tænkt på et Asus V8200 geforce3 Ti200 Pure 64mb
NOgen forslag?
Hilsen Øistein

Fra : Thomas

Dato : 28-01-02 21:30

"Øistein wind" <windw@mail.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> asus P2BF bundkort
> Det skal hovedsageligt være til et spilforbrug.
> Jeg havde tænkt på et Asus V8200 geforce3 Ti200 Pure 64mb

Et kort med ATI Radeon 8500 chippen, du kan få et til 2099,- ifølge EDB
priser. Det er hurtigere end Ti200.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Øistein wind

Dato : 28-01-02 23:10

Jepper...det er hurtigere, men er det stavilt? jeg har læst, at der ikke
skulle være nogen ordentlige drivere til kortet?
Og er et noname Radeon kort noget man kan regne med kører ordentligt?

Fra : Thomas

Dato : 29-01-02 07:44

> Jepper...det er hurtigere, men er det stavilt? jeg har læst, at der ikke
> skulle være nogen ordentlige drivere til kortet?
> Og er et noname Radeon kort noget man kan regne med kører ordentligt?

Jeg har selv et, og bortset fra jeg havde nogle beta drivere inde, så har
det kørt upåklageligt. Men kan du få fat i et retail, så er det jo
selvfølgelig at foretrække. Mit LE kort siddende i en PIII933 slog et
Geforce3 Ti200 i en P4 1,8 (begge med 512 mb ram) i 3Dmark2001. Jeg ved dog
ikke hvordan det er med spil kompatibiliteten, men jeg har ikke oplevet
nogle problemer endnu.

Fra : montego

Dato : 29-01-02 22:03

Det er som at skyde Gråspurve med kanoner,køb et kort der passer i forhold
til din processor,så som et MX2 kort til 500kr eller noget der er
tilsvarende.Når du skifter maskine er dit geforce 3 nok aligevel
forældet,alså hvis du købt sådanne en

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-01-02 14:10

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-01-02 14:11

Hmmm--- Måske en større processor?!?

/Henrik!

Fra : Poul Christensen

Dato : 29-01-02 14:28

> Det skal hovedsageligt være til et spilforbrug.
> Jeg havde tænkt på et Asus V8200 geforce3 Ti200 Pure 64mb
> NOgen forslag?

Hej.

Et GeForce 3 Ti200 er et fedt kort, og du vil sikkert glemme din aldrende
processor.

Vil blot sige, at min kammerat havde endog _meget_ store problemer med, at
Asus-kortet ikke var kompatibelt med forskellige spil - spillene ville
simpelthen ikke anerkende, at der sad et grafikkort i computeren.

Selv har jeg SUMA og er vældig godt tilfreds, og hvis du punger lidt ekstra
på SE-udgaven, kan du overclocke det efter behag

Hilsen Poul

Fra : Per Larsen

Dato : 29-01-02 16:45

Enig!, jeg har Asus v8200 ti200 deluxe og det kører 240/540 jeg scorer 7660
3dmarks, og jeg er helt sikker på at jeg kan få mere med yderligere køling
af grafikkortet og et bedre airflow i mit kabinet.

-Per