Andet multimedie
bentjuul 3670
Til dem der installerer InDesign 2.0 på PC
Fra : Thomas

Dato : 28-01-02 20:44

Jeg har lige fået InDesign 2.0 til PC, og har haft en f...... bøvl med at
installere den. Efter at have snakket med Adobe support (som i øvrigt ikke
have fået version 2.09 endnu), blev jeg ikke meget klogere, de havde ingen
løsning. Mit problem var, at jeg kunne fint installere, men så snart der kom
en dialogboks frem på skærmen inde i programmet, så frøs InDesign.

Efter lidt prøven frem og tilbage, fandt jeg ud af, at det fungerer, hvis
desk98 ikke kører på computeren (desk98 er noget der bliver installeret med
ATI skærmkort, til brug ved Hydravision). Når jeg lukker det program, så
kører InDesign fint.

Håber ovennævnte kan spare andre for den oplevelse jeg lige har haft.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Madsen

Dato : 28-01-02 21:04

Thomas skrev:

> [...]
> noget der bliver installeret med ATI skærmkort, til brug ved
> Hydravision). Når jeg lukker det program, så kører InDesign

Hmm, og det er så den første negative oplevelse ved ATI's drivere
og sådan et kort skifter jeg til i næste måned. Jeg er ved at få
kolde fødder allerede.

> Håber ovennævnte kan spare andre for den oplevelse jeg lige
> har haft.

Takker for info.

PS. Hvorfor Indesign 2.09? Jeg troede kun den hed 2.0 eller er der
allerede kommet opdateringer til den?

Madsen.

Fra : Thomas

Dato : 28-01-02 22:46

> PS. Hvorfor Indesign 2.09? Jeg troede kun den hed 2.0 eller er der
> allerede kommet opdateringer til den?

Aner ikke hvordan det nital har sneget sig ind der. Der skulle selvfølgelig
bare stå 2.0.

Fra : Madsen

Dato : 28-01-02 22:57

Thomas skrev:

> Aner ikke hvordan det nital har sneget sig ind der. Der skulle
> selvfølgelig bare stå 2.0.

Nå ok.

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-01-02 20:29

Hey Madsen !

Jeg bliver nødt til at kontakte dig hér, da du ikke er i skærm NG'en
længere.

Du nævnte tidligere, at du havde fået problmer med din 24' FW900 - er
de blevet løst elelr hvad ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Madsen

Dato : 29-01-02 21:05

Dr. Ralph skrev:

> Jeg bliver nødt til at kontakte dig hér, da du ikke er i skærm
> NG'en længere.

Jo, det sker da, men ikke så meget som en overgang.

> Du nævnte tidligere, at du havde fået problmer med din 24'
> FW900 - er de blevet løst elelr hvad ?

Ja, de er forsvundet sporløst af sig selv.

Har du ikke læst:
<news:Xns91A41464E63E1copy.if.you.wish@195.24.12.24> ?

Madsen.

Fra : Thomas

Dato : 29-01-02 23:02

> Ja, de er forsvundet sporløst af sig selv.

Hvad var det for et problem der havde med jordens magnetfelt at gøre? Vi har
en på arb, men har ikke haft nogle problemer med den, efter vi fik et
grafikkort, som kunne håndtere en opløsning, som passede til den.

Fra : Madsen

Dato : 30-01-02 00:40

Thomas skrev:

> Hvad var det for et problem der havde med jordens magnetfelt
> at gøre? Vi har en på arb, men har ikke haft nogle problemer
> med den, efter vi fik et grafikkort, som kunne håndtere en
> opløsning, som passede til den.

Mit grafikkort skulle også sagtens kunne trække den skærm, men jeg
aner virkelig ikke hvad den koksede over. Det startede engang i
oktober eller november og stod på helt frem til nytår, men det er
så ikke sket her i det nye år, indtil videre. (7-9-13)

Fejlbeskrivelsen jeg forsøgte at beskrive burde kunne ses her:

Madsen.

Fra : Ammitz

Dato : 28-01-02 21:24

Ja, det er jo en almindelig kendt procedure, at man skal lukke alle
kørende programmer ned, før nye installationer påbegyndes.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 28-01-02 22:48

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det er jo en almindelig kendt procedure, at man skal lukke alle
> kørende programmer ned, før nye installationer påbegyndes.
> Ammitz

Også dem du ikke kan se kører ...? Jeg måtte lukke programmer vha.
Ctrl-Alt-Delete, da jeg allerede havde lukket dem, som lå i taskbar uden
held. Det er første gang jeg oplever det på den måde.

Fra : Henrik

Dato : 29-01-02 10:14

> [...]
med
> ATI skærmkort, til brug ved Hydravision). Når jeg lukker det program, så

Efter min erfaring er det generelt en god idé at lade være med at installere
hyper-smarte-super-se-hvad-jeg-kan-programmer, som følger med til
forskellige kort, som lydkort, grafikkort etc. De fylder og tager som regel
bare systemresourcer og gør at windows tager 100år om at starte. For det
meste er driverne nok.
OK indrømmet, Desk98 falder måske ikke lige helt under denne kategori - men
det var også bare ment som et tip.

-Henrik

Fra : Thomas

Dato : 29-01-02 12:38

"Henrik" <henrik@adrenalin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
regel
> bare systemresourcer og gør at windows tager 100år om at starte. For det

Enig.

> OK indrømmet, Desk98 falder måske ikke lige helt under denne kategori -
men
> det var også bare ment som et tip.

Jeg mente det var nødvendigt for at få dual monitor funktionen til at virke,
men det kører fint uden, så hvad den præcist gør aner jeg ikke.

Fra : Madsen

Dato : 29-01-02 15:47

Henrik skrev:

> [...]
> etc. De fylder og tager som regel bare systemresourcer og gør
> at windows tager 100år om at starte. For det meste er driverne

Også enig her.
Jeg hader når der bliver installeret alverdens ragelse og jeg har
også hørt at softwaren til Radeon 8500 har mange ting som bliver
installeret ved en standardinstallation. Problemet er jo så hvis
disse ting er nødvendige for at få visse funktioner til at fungere,
men noget tyder på at de heldigvis godt kan undværes og hurra for
det.

Madsen.