pro tools free fejlmelding 201.
Fra : Jakob H K

Dato : 28-01-02 19:17

Jeg har installeret protools free på en G4 med sys.9.1. Det har virket
en gang men nu får jeg en fejl meddelelse ved opstart. Det sker under
indlæsning af DEA, og lyder " DEA error -201 encountered". MEGET
frusterende. Er der nogen der har et bud på hvad der går galt ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-02 02:33

Hej Jakob

Har oplevet nøjagtig det samme, - bortset fra, at jeg aldrig fik den til
at virke. Fik meddelelsen allerede første gang, - men med en tilføjelse
"DEA file missing in systemfolder".

Det jeg så forsøgte var at gå ind i PT mappen i systemmappen og
dobbeltklikke på DEA filen, - og så startede PT uden problemer, men
såsnart jeg forsøgte at ændre noget gik den ned - skiftevis med type 1 og
2 fejl + DEA 201-fejlen. Da jeg havde prøvet det et par hundrede gange
slettede jeg den igen..(-

- Så nu holder jeg mig til BiasPEAK og Amadeus II, - det véd man da, hvad
er og det kører bare...-))

Jakob H K wrote:

> [...]
> indlæsning af DEA, og lyder " DEA error -201 encountered". MEGET
> frusterende. Er der nogen der har et bud på hvad der går galt ?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jakob H K

Dato : 29-01-02 11:28

> Har oplevet nøjagtig det samme, - bortset fra, at jeg aldrig fik den til
> at virke. Fik meddelelsen allerede første gang, - men med en tilføjelse
> "DEA file missing in systemfolder".

Men nu virker det pludselig. Jeg har intet gjort siden igår hvor det
ikke virkede . Det virker garanteret lige længe nok til at jeg får
produceret en masse filer, for så at stå af

Hygge

Jakob H K

Fra : tom dissing

Dato : 29-01-02 12:34

Det hedder altså DAE... Digital audio Engine.. Og jep dens skal installeres
og ligge i system folderen ( på Mac)
Den kan så evt. Konfigureres individuelt.. Alt efter hvor mange spor der
afvikles i PT Le
Tom

Problemet lyder som et RAM pronblem !?
Enten til pgm eller ram til DAE

Fra : Jakob H K

Dato : 29-01-02 12:01

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Problemet lyder som et RAM pronblem !?
> Enten til pgm eller ram til DAE

Jeg har prøvet at sætte ram tildelingen voldsomt i vejret, men det hjalp
ikke.

Hygge

Jakob H K

Fra : Emmerik Warburg

Dato : 14-02-02 11:27

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at sætte ram tildelingen voldsomt i vejret, men det hjalp
> ikke.
Hej Jacob og gruppen.
Lidt sent ude... jeg er lige startet med nyhedsgrupper. For fedt!
Jeg er Pro Toolsbruger og vil anbefale at lave et specielt udvidelsessæt
til Pro Tools med kun det allermest nødvendige.
Det er en god idé at checke Pro Tools siderne:
http://www.digidesign.com/
under Support:
under Answerbase søger man på strengen:
optimum settings for Pro Tools
og indstiller sit udvidelseskontrol-sæt (eller Conflict Catcher set)
efter de anbefalinger.
Jeg indrømmer det kan være svært at få det hele til at virke, men
alligevel...
Med forsinket hilsen
Emmerik

Fra : Jakob H K

Dato : 14-02-02 23:38

> [...]
> efter de anbefalinger.
> Jeg indrømmer det kan være svært at få det hele til at virke, men

Det vil jeg prøve hvis jeg skal bruge programmet en anden gang , men
jeg må blankt erkende at programmer der skal behandles som rådne æg for
at funge ikke er noget for mig

Hygge

Jakob

Fra : tom dissing

Dato : 15-02-02 00:27

ProTools kræver under normale omstændigheder Hardware.. Masser af dyr
hardware..
Har du prøvet med softversionen ( light) har det sikkert været etspørgsmål
om at DAE ikke fik ram nok, eller at der slet ikke var en DAE..
Det kunne også være programmet der ikke fik ram nok..
Slutteligt kan det også være MIDI, Audio I/O intern routing med mere..

Jeg synes dog at jeg kan huske at fejl 201 i PT handler om DAE !?
Tom

Fra : Jakob H K

Dato : 15-02-02 18:22

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> Det kunne også være programmet der ikke fik ram nok..
> Slutteligt kan det også være MIDI, Audio I/O intern routing med mere..

Det var le udgaven jeg prøvede. Der var DAE installeret og både protools
og DAE fik hele armen med hensyn til ram. Desuden prøvede jeg også
reduceret udvidelses sæt uden stort held.

Hygge

Jakob H K

Fra : tom dissing

Dato : 15-02-02 20:44

Det var ikke for at virke bedrevidende, at jeg kom med en kommentar.. Jeg
kender jo heller ikke hele jeres menings udveksling..
Eneste jeg ved er at der har været en del problemer med light versionen..
Som både jeg og andre jeg kender ... Lige har brugt i en håndevending..
Problemet er også at man hurtigt begynder at "forlange" for meget af
softwaren.. Så cpu "knækker"
Tom

Fra : Jakob H K

Dato : 29-01-02 12:00

> Men nu virker det pludselig. Jeg har intet gjort siden igår hvor det
> ikke virkede . Det virker garanteret lige længe nok til at jeg får
> produceret en masse filer, for så at stå af

Det virkede så ikke længe nok Nu får jeg samme meddelelse, jeg
skifter hermed hest.

Hygge

Jakob H K