/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Renovering af knast-lejer
Fra : Rasmus Buchwald


Dato : 28-01-02 17:51

Jeg har en Suzuki DR650, der har smidt al' oilen på motorvejen. Det medførte
at cylinder, stempel samt et knast-leje revet.

Cylinderen og stempel kan let laves med en honing og et nyt stempel.

Men kanstlejet er er lavet ud i et med topstykket, der er ingen bøsning! så
skal der et nyt leje til, skal hele topstykket skiftes.
Jeg har overvejet at skifte hele motoren, men en ny (brugt) motor er ikke
let at finde.

Er der nogen der her et godt råd til, hvordan jeg får min Suzuki til at køre
igen?
Kan man renoverer sådan et knast leje?

Mvh.
Rasmus Buchwald



 
 
Henrik B. Larsen (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 28-01-02 17:54


>
> Er der nogen der her et godt råd til, hvordan jeg får min Suzuki til at
køre
> igen?
> Kan man renoverer sådan et knast leje?
>
> Mvh.
> Rasmus Buchwald
>

Det skulle kunne lade sig gøre at bore det op og sætte løse lejepander i.
Prøv evt. Ingana, de skulle være skrappe til sådan noget. www.ingana.dk

Henrik
www.gsx.dk





T.T.Toft (28-01-2002)
Kommentar
Fra : T.T.Toft


Dato : 28-01-02 22:45

Jeg ved at de kan lave det, idet flere af landets absolut bedste håndværkere
er ansat dér, men hvorvidt de tager imod opgaver fra privatpersoner ved jeg
ikke.

Dem jeg skriver om er - selvfølgelig - Force Instituttet i nærheden af Park
Alle/Ringvejen i Brøndbyvester. (I gamle dage - 70' og 80'erne - hed de
Svejsecentralen, og havde altid 1 bil med 1-2 mand (bl.a. Arp) til alle
DM-løb i RR).

Prøv at kontakte dem, hvis alt andet skulle mislykkes. De har certificerede
svejsere m.m., som har lov til at lave konstruktive
ændringer/modifikationer, hvor selv vort Trafikministerium (læs også Statens
Biltilsyn) må bide i græsset, og acceptere disse uden at kny.

Med venlig hilsen
Thomas Toft


Rasmus Buchwald <rasmus_buchwald2@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a33vif$kna$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg har en Suzuki DR650, der har smidt al' oilen på motorvejen. Det
medførte
> at cylinder, stempel samt et knast-leje revet.
>
> Cylinderen og stempel kan let laves med en honing og et nyt stempel.
>
> Men kanstlejet er er lavet ud i et med topstykket, der er ingen bøsning!

> skal der et nyt leje til, skal hele topstykket skiftes.
> Jeg har overvejet at skifte hele motoren, men en ny (brugt) motor er ikke
> let at finde.
>
> Er der nogen der her et godt råd til, hvordan jeg får min Suzuki til at
køre
> igen?
> Kan man renoverer sådan et knast leje?
>
> Mvh.
> Rasmus Buchwald
>
>





Søren Lindholt (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 29-01-02 11:59


T.T.Toft <ttoft@mail.dk> wrote in article
<3c55c5e6$0$62883$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Jeg ved at de kan lave det, idet flere af landets absolut bedste
håndværkere
> er ansat dér, men hvorvidt de tager imod opgaver fra privatpersoner ved
jeg
> ikke.
>
> Dem jeg skriver om er - selvfølgelig - Force Instituttet i nærheden af
Park
> Alle/Ringvejen i Brøndbyvester. (I gamle dage - 70' og 80'erne - hed de
> Svejsecentralen, og havde altid 1 bil med 1-2 mand (bl.a. Arp) til alle
> DM-løb i RR).
>
> Prøv at kontakte dem, hvis alt andet skulle mislykkes. De har
certificerede
> svejsere m.m., som har lov til at lave konstruktive
> ændringer/modifikationer, hvor selv vort Trafikministerium (læs også
Statens
> Biltilsyn) må bide i græsset, og acceptere disse uden at kny.
>
Hov ja, og så er der Steffen Hansen (FA Værkstedet) på middelfartvej i
Odense. Han er også skrap til den slags har jeg tidligere set.

Men er det ikke også de der force der kan godkende ændringer som andre har
lavet? Samme Steffen H har flere gange brokket sig over nogen københavnere
der skal komme over og godkende noget når man er ved at bygge en Ford 32
coupe lidt om, og det koster i omegnen af 10.000! kroner pr. besøg. Og så
kommer de typisk lørdag middag på vej til familiebesøg i nærheden .... GRRR
--
Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste