Gastest
Fra : PHK

Dato : 28-01-02 16:51

Jeg har lige haft min campingvogn igennem en gastest.

Efterfølgende kan jeg ikke holde liv i mit varmeapparat. Efter 2-3 minutter
går den ud. Gasflaskeskifte blev forsøgt, samme resultat.

En af gangene trykkede jeg på knappen for gnist uden at påvirke regulatoren
.... BANG!

Jeg afmonterede pladen hen over ovnen. Et fund af en skruetrækker samt 2
meget mugne sutsko (ingen af delene kan dog have været skyld i fejlen) viser
at gastesten i hvert til fælde ikke har afstedkommet afmontering af plade -
lige som gastesten heller ikke har afstedkommet udskiftning af det lille
gule mærke ved gasflasken - der står stadig ´97 på.

Hvad bliver der egentlig lavet ved en gastest? Er det kun gastrykket, der
bliver checket?

Ingen kontrol af skorsten, aftræk m.m.?

--
_
|_|

Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-01-02 18:41

En gastest skal mindst indeholde følgende:

- En tæthedsprøve, hvor anlægget pumpes op på 150 mbar.
- En rensning af aftrækket fra køleskabet.
- En funktionsprøve af de gasforbrugende apparater.
- En test af at termoelementerne lukker for gastilførslen
- En kontrol af aftrækket fra varmeovnen.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : PHK

Dato : 28-01-02 19:29

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:a33s19$c45$1@sunsite.dk...

> Hvad bliver der egentlig lavet ved en gastest? Er det kun gastrykket, der
> bliver checket?
>
> Ingen kontrol af skorsten, aftræk m.m.?

Og hvorfor går flammen ud igen - løsningsforslag?

--
_
|_|

Fra : Kongen

Dato : 28-01-02 20:13

> Hvad bliver der egentlig lavet ved en gastest? Er det kun gastrykket, der
> bliver checket?

Det kommer an på hvilken test du har fået foretaget, det kunne jo godt tyde
på at du "kun" har fået en trykmåling.
næste gang skal du gå efter et DCU Testcenter.

Du kan her se hvilke forhandlere der er godkendte testcenter.
http://www.dcu.dk/indhold/artikel/webserve.asp?artikelid=18

--
Blomst # 92159636

Fra : PHK

Dato : 28-01-02 20:44

"Kongen" <jp@person.dk> skrev i en meddelelse news:a347rf$mo$1@sunsite.dk...

> Det kommer an på hvilken test du har fået foretaget, det kunne jo godt
tyde
> på at du "kun" har fået en trykmåling.
> næste gang skal du gå efter et DCU Testcenter.

Det kommer lidt bag på mig at en gastest ikke er en gastest ...

Jeg har ikke fået testen foretaget hos en af de i linket nævnte forhandlere

> Du kan her se hvilke forhandlere der er godkendte testcenter.
> http://www.dcu.dk/indhold/artikel/webserve.asp?artikelid=18

Nå - nu vil jeg gå ud at prøve igen - ikke at jeg tror det gør nogen
forskel.

Kan det være blæsevejret ... nahhh!

--
_
|_|

Fra : PHK

Dato : 28-01-02 21:44

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:a349l5$841$1@sunsite.dk...

> Kan det være blæsevejret ... nahhh!'

Og det måtte jeg så konstatere, at det var det. Underligt, fordi jeg har da
præsteret at køre med gas på en gang vi var desperate for at have varme på,
når vi landede. Men der sad de beskyttelsesplader på køleskabet nok også på.
Det _må_ de have gjort.

Førnævnte beskyttelsesplader har stor betydning for temperaturen i vognen om
vinteren. Har man ikke dem på, er det sgu ikke til at holde varmen, hvis man
kun kører med el-varme :)

--
_
|_|