Udfordringen - Hvad er dette for en film??~
Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 28-01-02 14:00

Hej Gruppe.

Her er så en svær en.

Jeg så en gang for en 20 -23 år siden en gyser på tysk tv. Jeg
mener at titlen (oversat fra tysk) er noget i stil med
"Frygtelige Øjne fra Slottet Baltimore".

Filmen handler, så vidt jeg husker, om nogle drab, hvor folk
findes forstenede. Sagen er at en eller anden kvinde skulle
være blevet besat af onden fra uhyret Medusa, hvis blik
kan få ethvert menneske til at blive til sten. Jeg kan mindes at
den gav et meget skræmmende indtryk.

Jeg har ledt og ledt og ledt på hele internettet, uden held. Filmen
er simpelthen ikke til finde.

Er der nogle veteraner som bare har det mindste bud til hvad filmen
hedder?

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-01-02 14:41

"Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>hvis blik kan få ethvert menneske til at blive til sten. Jeg
>kan mindes at den gav et meget skræmmende indtryk.

Det kunne lyde som Hammer-filmen "The Gorgon" med Peter Cushing og
Christopher Lee.

Vh Henrik

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-01-02 14:46

Hmm, jeg gættede rigtigt. Kabel1.de er en vældig nyttig database hvis
man interesserer sig for tyske tv-udsendelser og videoudgivelser.
http://www.kabel1.de/cgi-bin/function/filmdatenbank/fd.cgi?filmnr=19650

Vh Henrik

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 29-01-02 00:55

> Det kunne lyde som Hammer-filmen "The Gorgon" med Peter Cushing og
> Christopher Lee.

Findes der en side hvor man kan få en liste over og læse lidt mere om de her
Hammer film?
Jeg synes tit man hører om dem, men jeg tror aldrig jeg har set nogen af
dem.
Hvad er Hammer? et filmselvskab en speciel gyser genre eller hvad?

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-01-02 08:38

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message
> [...]
> dem.
> Hvad er Hammer? et filmselvskab en speciel gyser genre eller hvad?

Et gammelt gyserselskab - primært har de udgivet B-Z film, men ganske
underholdende.
Søg på gode gamle Google, her er link for de dovne:
http://www.google.com/search?q=hammer+horror&hl=da&lr=

Torben

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-01-02 11:24

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> wrote in message

> Søg på gode gamle Google, her er link for de dovne:
> http://www.google.com/search?q=hammer+horror&hl=da&lr=

Hov, det der = til sidst skal med i linket. Sorry.

Torben