Motorola Accompli 008
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 28-01-02 13:43

Hejsa,

Jeg købte for nogle uger siden subj., så her er lige et lille
mini-review af den. Jeg havde før en Palm Vx, men den blev stjålet :(
Dette er den første mobil jeg har ejet om end jeg selvfølgeligt har
brugt en mobiltelefon jævnligt.

Generelt er jeg udmærket tilfreds med telefonen - det er klart det
bedste kompromis mellem mobil og PDA, jeg indtil videre har set.
Samtidigt må jeg, desværre, sige at det stadigt sagtens kunne laves
bedre:

* Jeg synes den generelt er lidt for langsom. Der er for lang ventetid
mange steder. På min tidligere Palm Vx var der generelt *aldrig*
ventetid. En hurtigere processor ville have gjort underværker.
* Ovenstående punkt gør også at Java simpelthent er for langsomt til at
det er praktisk anvendeligt.
* Skriftgenkendelsen er ligeledes for langsom og fungerer heller ikke
overbevisende med mine kragetæer. Palm's "Grafitti" system er der langt
overlegen IMHO.
* Der mangler en cut&paste funktion.
* Synkronisering er unødvendigt kompliceret og igen synes jeg Palm's
Hotsync er bedre. Hvorfor skal jeg ind og vælge et specifikt punkt i en
undermenu på telefonen for at kunne synkronisere?
* Den "cradle" der medfølger, er kun til opladning - hvorfor inkluderer
den ikke synkronisering også?
* Der er ikke nogen USB kabel med, kun serielkabel == langsomt.
* Sync kablet er ikke specielt langt.
* Jeg frygter at jeg en dag ødelægger de stik der benyttes. De ligner
meget de der benyttes til mange PCMCIA kort, og de er ikke specielt
holdbare :(

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : Claus Svanholm

Dato : 28-01-02 23:42

Hej

Kan kun dele dine synspunkter. Min blev hurtigt solgt igen, og bruger nu min PalmVx og min T68 som fungerer fint sammen (via IR).

VH Claus

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 29-01-02 08:49

"Claus Svanholm" <svanholm@gmx.net> wrote in message
> Hej
>
> Kan kun dele dine synspunkter. Min blev hurtigt solgt igen, og bruger
nu min PalmVx og min T68 som fungerer fint sammen (via IR).

Så utilfreds er jeg ikke med min. Jeg regner med at beholde min.

Fra : Jens Peter Hansen

Dato : 30-01-02 10:37

Joergen Ramskov wrote:

> Generelt er jeg udmærket tilfreds med telefonen - det er klart det
> bedste kompromis mellem mobil og PDA, jeg indtil videre har set.

Absolut enig

> [...]
> * Skriftgenkendelsen er ligeledes for langsom og fungerer heller ikke
> overbevisende med mine kragetæer. Palm's "Grafitti" system er der langt

Selvom jeg blot har min indstillet til mellemeste hurtighed kan den fint
følge med. Prøvede f.eks. lige nu med en række simple o'er uden det
lykkedes at skabe ventetid (I notepad funktion og ved skift mellem de to
skrivefelter). Går fint med genkendelse af mine kragetæer - tricket er at
kigge på dens genkendelse i.s.f. hvor man skriver, således at man
lynhurtigt kan prikke på et alternativt forslag.

> * Der mangler en cut&paste funktion.

Ja

> * Synkronisering er unødvendigt kompliceret og igen synes jeg Palm's
> Hotsync er bedre. Hvorfor skal jeg ind og vælge et specifikt punkt i en
> undermenu på telefonen for at kunne synkronisere?

Vi snakker her om i værste fald tre klik - ca. 5 sek.

> * Den "cradle" der medfølger, er kun til opladning - hvorfor inkluderer
> den ikke synkronisering også?
> * Der er ikke nogen USB kabel med, kun serielkabel == langsomt.

Og et reelt problem på notebooks uden infrarød og seriel port. Næste
version skulle komme med USB

> * Sync kablet er ikke specielt langt.
> * Jeg frygter at jeg en dag ødelægger de stik der benyttes. De ligner
> meget de der benyttes til mange PCMCIA kort, og de er ikke specielt
> holdbare :(

Til gengæld er telefonen solid. Røg i en to meter bue ud af min lomme for
derefter at ramme et flisegulv. Som tilsigtet røg batteriet ud og telefonen
led ingen overlast overhovedet.

Savner at kunne starte min bil med dimsen - ville sikre, at jeg aldrig
glemmer den.

mvh jph

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 30-01-02 11:06

"Jens Peter Hansen" <kontakt@JensPeterHansen.dk> wrote in message

> [...]
> kigge på dens genkendelse i.s.f. hvor man skriver, således at man
> lynhurtigt kan prikke på et alternativt forslag.

Du må skrive pænere end mig :)
Det undrer mig desuden at opsætning af tekstinput ikke findes under
opsætningsmenuen (eller også kan jeg ikke finde det?) alle andre er
der?!

> Vi snakker her om i værste fald tre klik - ca. 5 sek.

Man skal både klikke sig igennen nogle menuer på telefonen og starte
sync funktionen på PC'en. Derudover, når jeg skal sync'e på arbejde, så
ligger den ikke på et specielt tilgængeligt sted, så det er lidt
besværligt at skulle klikke på noget som helst på telefonen. Med Palm'en
skal jeg blot trykke på knappen på dens cradle - noget smartere.

> Og et reelt problem på notebooks uden infrarød og seriel port. Næste
> version skulle komme med USB

Ok, ved du hvornår det skulle komme?

> [...]
for
> derefter at ramme et flisegulv. Som tilsigtet røg batteriet ud og

Rart at vide.

> Savner at kunne starte min bil med dimsen - ville sikre, at jeg aldrig
> glemmer den.

hehe.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 30-01-02 11:53

Mht. tekstindtastning, så synes jeg den alt for ofte den genkender det
tegn jeg skriver for at være et snabel-a :(