Download af iPhoto
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 28-01-02 13:11

Er jeg den eneste, der ikke kan downloade iPhoto?

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Eliasen

Dato : 28-01-02 13:44

> Er jeg den eneste, der ikke kan downloade iPhoto?

Nej, min mormor kan heller ikke. Hun har ingen computer!

Har du prøvet flere end én gang? Linket fungerer fint herfra!

--
/ Eliasen - Ta' til genmaile på eliasen_remove@mail1.stofanet.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-01-02 14:03

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 28-01-02 15:06

> Nej, min mormor kan heller ikke. Hun har ingen computer!
>
> Har du prøvet flere end én gang? Linket fungerer fint herfra!

Adskillige gange. Fra det link, man får når man går ind under æblemenuen
og »Hent software til MacOS X« fra MacOS X.

Første gang gik den dog i gang, og downloadede de første 32 K. Derefter
stoppede den. Alle senere forsøg er endt uden at en eneste byte er
downloaded. Jeg har installeret iGetter, så den første download var i
gang i timevis ...

Fra : Jesper_Ø

Dato : 28-01-02 15:32

in article 1f6q5ly.1jaj6asq4tesiN%serse@diku.dk, Per Erik Ronne at
serse@diku.dk wrote on 28/01/02 15:05:

> [...]
> stoppede den. Alle senere forsøg er endt uden at en eneste byte er
> downloaded. Jeg har installeret iGetter, så den første download var i

Du kan hente iPhoto på din iDisk,kig ned i Software
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 28-01-02 16:51

Jesper_Ø <non@reply.here> wrote:

> Du kan hente iPhoto på din iDisk,kig ned i Software

Nu fik jeg langt om længe forbindelse tik min iDisk. Men hvor nærmere -
Software ser ud til at være et link til en bunke ting.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 15:43

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> [...]
> stoppede den. Alle senere forsøg er endt uden at en eneste byte er
> downloaded. Jeg har installeret iGetter, så den første download var i

kopiér url'et og brug curl eller wget - virker det ikke skal du nok
punke din ISP eller genstarte din router.

<icq:131382336>

Fra : Jesper_Ø

Dato : 28-01-02 15:59

in article 1f6q8ws.13s1h9i1sso37pN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 28/01/02 15:43:

> kopiér url'et og brug curl eller wget - virker det ikke skal du nok
> punke din ISP eller genstarte din router.

Må jeg anbefale den mere miljøvenlige iGetter, den er carboniseret og har en
"rigtig" mac brugerflade.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 16:20

> Må jeg anbefale den mere miljøvenlige iGetter, den er carboniseret og har en
> "rigtig" mac brugerflade.

muligvis (kender ikke iGetter) - men da du alligevel skal kopiere url'et
fra din browser kan du lige så godt bruge wget eller curl i et
terminalvindue.

<icq:131382336>

Fra : Jesper_Ø

Dato : 28-01-02 17:53

in article 1f6qaku.obunfp74cclzN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 28/01/02 16:19:

> muligvis (kender ikke iGetter) - men da du alligevel skal kopiere url'et
> fra din browser kan du lige så godt bruge wget eller curl i et
> terminalvindue.

Det skal du ikke, der følger en plugin med iGetter som fanger alle downloads
fra browseren.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 18:24

Jesper_Ø <non@reply.here> wrote:

> Det skal du ikke, der følger en plugin med iGetter som fanger alle downloads
> fra browseren.

ok - er det selve programmet der henter filer eller er det er en
frontend til komandolinie programmer? Hvad med CPU forbrug?

<icq:131382336>

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 28-01-02 20:31

> ok - er det selve programmet der henter filer eller er det er en
> frontend til komandolinie programmer? Hvad med CPU forbrug?

Jeg kan kun sige, at før jeg fik installeret iGetter [Jesper var hjemme
hos mig], var det umuligt at downloade CD-ROM images. Nu går det uden
problemer. 640 M tager vel en 5-6 timer [ADSL, 256 Mb/s, IE siger 26
KB/s].

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 20:40

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Jeg kan kun sige, at før jeg fik installeret iGetter [Jesper var hjemme
> hos mig], var det umuligt at downloade CD-ROM images.

Det har jeg nu aldrig haft problemer med, i hverken IE eller omniweb -
men jeg fortrækker wget til den slags, da den stort set ingen CPU tid
bruger (slet ikke hvis man bruger et alternativ til Apple's
terminal.app)

Desuden understøtter wget genoptagelse af afbrudte download (-c) uden
problemer (både http og ftp).

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-01-02 01:00

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> bruger (slet ikke hvis man bruger et alternativ til Apple's
> terminal.app)

Jeg er moden men uvidende. Hvad og hvor?

(wget er iøvrigt det eneste fornuftige til at hente fra Oracle med
brugernavn/password, da deres service ikke erstaibl nok til at kunne
holde en hel CD igennem).
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-01-02 01:34

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg er moden men uvidende. Hvad og hvor?

"GLterm" - den bruger OpenGl i stedet for Quartz, desuden er F-taster,
farve og mus undertsøttet (bla. mc venligt) OpenGl gør den vanvittig
hurtig sammenlignet med terminal.app (og selv xterm og rxvt).

Eneste minus er at vinduerne ikke kan gøres transperante og der ikke er
preview når de er "docket". Det er shareware og det koster 10$.

<http://www.pollet.net/GLterm/>

> (wget er iøvrigt det eneste fornuftige til at hente fra Oracle med
> brugernavn/password, da deres service ikke erstaibl nok til at kunne
> holde en hel CD igennem).

wget er det mest fornuftige til at hente alle filer via http og ftp

<icq:131382336>

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 29-01-02 05:32

Det lykkedes nu uden problemer for mig, ved hjælp af iGetter.

> wget er det mest fornuftige til at hente alle filer via http og ftp

Tja, jeg har endnu ikke forsøgt, så det kan jeg naturligvis ikke udtale
mig om ...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-01-02 10:52

> [...]

> farve og mus undertsøttet (bla. mc venligt) OpenGl gør den vanvittig
> hurtig sammenlignet med terminal.app (og selv xterm og rxvt).

Nu har jeg kigget paa den, men der er to problemer:

* Min 'ssh-agent' loginutility saetter nogen env-variable, og de kommer ikke med. Jeg kan altsaa ikke ssh'e rundt som jeg forventer.

* Fontene er ikke saerlig koenne.

Saa maa jeg klare mig med mindre hastighed

Hvor har du ioevrigt fundet en "mc"? Fink giver ikke noget fornuftigt
og jeg kan ikke oversaette den selv.

Ellers mange tak for tippene. Det sparer godt nok meget tid.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 28-01-02 16:51

> [...]

> Må jeg anbefale den mere miljøvenlige iGetter, den er carboniseret og har en

Men den er jo allered installeret.