mekanisk træk i skorsten
Fra : Søren

Dato : 28-01-02 13:04

Hej NG.

Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle erfaringer med mekanisk træk
i skorstenen f.eks. vha. Exhausto.

Virker det godt?
Bliver forbrændingen bedre (som de lover) ?
Kan man selv montere ?
Hvad er prisen ?

tak for hjælpen Søren

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 29-01-02 21:48

Til de tre første spørgsmål ja!!!!

Jeg har i mange år haft på skoesten til mit centralfyr hvor jeg brugte koks
det virker fortræffeligt, der var et mindre spænd mellem højste og lavste
temperatur.
Jeg har selv monteret den det var uden problemer.

Tommy

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-01-02 21:58

"Tommy Pedersen" <tommyp@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> temperatur.
> Jeg har selv monteret den det var uden problemer.

Skal der trækkes ledninger op til toppen ?, og hvad med skorstensfejeren -
skal den så afmonteres eller kan den vippes op ?

Jeg har selv lidt problemer når vinden kommer fra den forkerte retning.

mvh
Bendt

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 29-01-02 22:11

Den jeg har/havde virkede ved at den vind der paserer skorstenen forstærker
suget, således at skorstenstrækket blev forøget med ca 2,5 mm. Det er nogle
riller som for vinden til at trække opad og derved forøger skorstenstrækket,
der er ingen elmotor.

Tommy

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-01-02 23:32

> [...]
nogle
> riller som for vinden til at trække opad og derved forøger

Var det en Exhausto ?

mvh
Bendt

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 01-02-02 22:43

Nej! Jeg husker ikke navnet, men mener den kommer fra et skorstenselement
firma.