Er det svært at skifte min harddisk?
Fra : Eskil Holten Haargaa~

Dato : 28-01-02 11:59

Jeg har en gammel ibook, hvor jeg godt kunne tænke mig at skifte hardisken
ud med en større udgave. Nu vil jeg bare gøre, om det er en svær opgave
eller jeg godt kan fikse det selv.

Desuden hvad koster en hardisk til ibook på rundt regnet 30 gb?( den må også
meget gerne være stille)

på forhånd tak

eskil

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-01-02 13:20

In article <B87AED8E.6A59%eskil@post.cybercity.dk>,
Eskil Holten Haargaard <eskil@post.cybercity.dk> wrote:

> Jeg har en gammel ibook, hvor jeg godt kunne tænke mig at skifte hardisken
> ud med en større udgave. Nu vil jeg bare gøre, om det er en svær opgave
> eller jeg godt kan fikse det selv.

Forestil dig din elskede iBook skilt ad i stort set samtlige dele, med
skruer af varierende længde spredt ud over bordet. Hvis det er et
billede du kan overskue, så kan du skifte din HD selv.

Find en 2.5" IDE HD på www.edbpriser.dk.

Fra : Michael Horn

Dato : 28-01-02 14:12

> [...]
> skruer af varierende længde spredt ud over bordet. Hvis det er et
> billede du kan overskue, så kan du skifte din HD selv.

Hej Fessor Edlich - Hvilken ata interface er der på Icebook og kan man også
her bruge "alm" 2,5 HD??

/Michael

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-01-02 14:17

In article <B87B0C9D.105AC%horn@gletcher.dk>,
Michael Horn <horn@gletcher.dk> wrote:

> Hej Fessor Edlich - Hvilken ata interface er der på Icebook og kan man også
> her bruge "alm" 2,5 HD?

Mjae, man skal i begge tilfælde lige sikre sig at diskene ikke er for
høje, ellers er det bare standard 2,5" diske.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 14:17

Michael Horn <horn@gletcher.dk> wrote:

> Hej Fessor Edlich - Hvilken ata interface er der på Icebook

ATA4, lukumsbrættet har ATA2 - i dem begge er der ike plads til diske
højere end 9.5mm

> og kan man også her bruge "alm" 2,5 HD??

Ja, jeg vil dog ikke anbefale at man skiller iceBook'en ad

Garantien ryger, også selv om udskiftningen forgår på et autoriseret
Apple værksted.

<icq:131382336>

Fra : Michael Horn

Dato : 28-01-02 15:22

> [...]
>
> Ja, jeg vil dog ikke anbefale at man skiller iceBook'en ad
>
> Garantien ryger, også selv om udskiftningen forgår på et autoriseret

Nå - Ja, så har man jo en autoriseret grund til at Psyko-diske

/Michael

(Allways look at bride site of life...., Life of Brian)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 15:43

Michael Horn <horn@gletcher.dk> wrote:

> Nå - Ja, så har man jo en autoriseret grund til at Psyko-diske

ja, alternativet er at man bliver tvunget til det

<icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-01-02 20:25

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Ja, jeg vil dog ikke anbefale at man skiller iceBook'en ad:

Jeg er glad for, at jeg kom med en forsigtig advarsel sidste emnet var
oppe at vende her i gruppen, husker du?

> Garantien ryger, også selv om udskiftningen forgår på et autoriseret
> Apple værksted.

Hvad!? Ryger garantien, hvis jeg som almindelig forbruger går ned med
en iBook og beder dem hælde ny disk i?

-j
[som pludselig glæder sig ekstra meget over de operationer, der gennem
tidens løb er gennemført med succes her i huset]

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 20:35

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Jeg er glad for, at jeg kom med en forsigtig advarsel sidste emnet var
> oppe at vende her i gruppen, husker du?

det har jeg ingen erindring om [sagt mens jeg agerer Viggo Fisher]

> Hvad!? Ryger garantien, hvis jeg som almindelig forbruger går ned med
> en iBook og beder dem hælde ny disk i?

ja, forhandlerne og autoriserede værksteder må end ikke åbne den.

For ti'ens vedkommende ryger garantien på fejl der _kan_ opstå i
forbindelse udskiftningen af disken.

> -j
> [som pludselig glæder sig ekstra meget over de operationer, der gennem
> tidens løb er gennemført med succes her i huset]

u should...

<icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-01-02 23:18

> For ti'ens vedkommende ryger garantien på fejl der _kan_ opstå i
> forbindelse udskiftningen af disken.

Ups, det lyder sgu' ikke godt.

Det betyder jo i praksis, at man er bundet til at beholde den HD, som
maskinen er udstyret med i (nu) 2 år?! Også selvom den måske piber alt
for meget til min brug (se tråden med Pibende HD), nå, piberiet er nu
aftaget så væsentligt, at jeg tror, at jeg beholder det som det er. Hvad
skal min tiBook dog i Holland? Den taler vist ikke hollandsk og den
tåler altså ikke Jennefer/Genever :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-01-02 01:00

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Det betyder jo i praksis, at man er bundet til at beholde den HD, som
> maskinen er udstyret med i (nu) 2 år?!

det er ikke nær så "farligt" at skifte disken i en ti

> [...]
> aftaget så væsentligt, at jeg tror, at jeg beholder det som det er. Hvad
> skal min tiBook dog i Holland? Den taler vist ikke hollandsk og den

Det tager formegentlig kun et par dage jvf Renes oplevelse med hans
Cube.

<icq:131382336>