Starte Eks. Word fra browseren
Fra : John Reinau

Dato : 28-01-02 10:12

Hej NG
Jeg er ved at lave et Intranet og vil derfor gerne gøre det nemt for mine
brugere, med bla. at kunne starte Word/Exell og lign. fra Intranettet.
Hvordan gør man det nemmest ?

--
John Reinau

Fra : Andreas Paasch

Dato : 31-01-02 10:16

Umiddelbart gætter jeg da på at du bare skal lave en link til Word og pege
det på word.exe-filen, skulle være nemt nok.
Så er der så bare lige diskussionen om sikkerheden, selvom det er et
intranet.
Sætter du sikkerhedsniveauet i browseren så man ikke hele tiden får
advarsler når man vil starte word, er det jo en indstilling der SKAL
begrænses til intranettet, går du det ifm. internettet kan det medføre store
problemer.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : John Reinau

Dato : 06-02-02 13:40

Det har jeg prøvet altså det med at pege på Word.exe.. men det der sker er
at den vil have lov til at downloade filen eller åbne den, og det er jo ikke
meningen.... Kan det have noget at gøre med at office skal installeres på
serveren ??

Fra : Andreas Paasch

Dato : 06-02-02 14:22

Hvis det er selve Word eller Excel du vil starte, har det noget med din
server at gøre, du skal give de to programmer rettigheder til at blive
eksekveret, altså udført, som programmer.
Som standard foreligger disse indstillinger ikke, det er noget du skal gøre.

Drejer det sig derimod om at åbne selve word-dokumenter eller
excel-regneark, skal linket bare pege på de omtalte filer og så vil -
forudsat brugeren har programmet installeret - filen blive åbnet i rette
program, hvis programmet er korrekt installeret og dermed
fil-associationerne er korrekte.

På en Apache server er det ikke så svært at gøre, men på IIS ved jeg det
ikke.

Fra : John Reinau

Dato : 13-02-02 15:16

Tak for svaret. Jeg skal skrive hvordan når jeg finder en løsning.