Timepris ?
Fra : Sverre Stokke

Dato : 28-01-02 07:12

Er der nogen, der vil give et bud på, hvad de samlede omkostninger pr.
reelle arbejdstime er for en offentligt ansat administrativ medarbejder -
og en privat ansat ?

Alt - ALT - skal medregnes.

Hilsen Sverre.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-01-02 14:59

Sverre Stokke wrote:

> Er der nogen, der vil give et bud på, hvad de samlede omkostninger pr.
> reelle arbejdstime er for en offentligt ansat administrativ medarbejder -
> og en privat ansat ?
>
> Alt - ALT - skal medregnes.

Der er næppe en entydig forskel mellem off. og private, men en
del mellem forskellen mellem "produktion" og adminstration,
samt hvor stor en del "udstyr", der anvendes fx IT.
Men en assistent ligger mellem 250 - 350 kr pr time og en
akademisk medarbejder mellem 350 - 500 kr pr time.
Der er ca 1950 brutto timer pr år, hvoraf ca 80% (max) kan
henregnes til en form for arbejdstid (incl kurser m.v.)

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Sverre Stokke

Dato : 28-01-02 18:26

egc@post1.tele.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>Der er ca 1950 brutto timer pr år, hvoraf ca 80% (max) kan
>henregnes til en form for arbejdstid (incl kurser m.v.)

Tak for svaret, men det undrer mig at omkostningerne ikke er større.
Måske skulle jeg præcisere, hvad jeg er ude efter.

Med reel arbejdstime mener jeg den tid, hvor personen faktisk laver det,
som vedkommende er ansat til - altså fx sidder ved sit skrivebord og
administrerer.

Der skal altså fratrækkes timer for kurser, ferie, sygdom, tandlægebesøg,
private telefonsamtaler, ikke arbejdsrelevant snak med kolleger, barns
første omsorgsdag og hvad det hedder alt sammen.

Og alle udgifter skal med : Bygningen, grunden, opvarmningen, rengøringen,
inventar, kontormaskiner, kantine, forsikring, telefonforbrug, fryns og
sikkert en masse andet. Plus selvfølgelig løn og pension.

Jeg er godt klar over at det må blive et skøn, men er der aldrig nogen,
der har prøvet at lave et sådant ? Studerende ville da elske deres lærer
for det

Et kvalificeret gæt på en ansat i en mellemstor kommune med et centralt
beliggende rådhus ?

I den private sektor må det da næsten være til at slå op - hvis man ved
hvor man skal søge. Det er vel blot at finde en virksomhed, som
nyetablerer sin administration. Alle udgifter er kendte (og ingen er
skjulte, som de måske er i den offentlige sektor). Og antallet af
effektive arbejdstimer (altså ved skrivebordet) må der være lavet
adskillige undersøgelser af.

Hilsen Sverre.