Filtre i Hamster
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-01-02 23:03

Hej..

Jeg har netop bedt hamsteren om at hente mails for mig, men jeg
savner et overblik over hvordan man laver filte.

I første omgang har jeg brug for et filter der kværker mails hvor
min emailadresse ikke står i enten To: eller CC: eller indeholder
et godkendt maillistenavn i From:.

Sekundært, kan man filtrere på vilkårlig tekst i headeren på
breve? Jeg får en del koreansk spam, så hvis nu jeg kunne filtrere
mails fra der har koreansk tegnsæt i charset= ville det være
lækkert.

Hvordan gør I?

--
Hygge..
Thomas

Also a carnut? Check out:
<ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/> - danish users only
<ftp://strandvaskeren.dyndns.dk> - dk + international

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-01-02 14:31

Thomas Strandtoft skrev:

>I første omgang har jeg brug for et filter der kværker mails hvor
>min emailadresse ikke står i enten To: eller CC: eller indeholder
>et godkendt maillistenavn i From:.

Jeg har ikke et filter, der gør det der, men det er vel muligt at lave
et, der fjerner alle mails undtaget dem, du laver en anden regel for.

Noget i retning af 'Fjern alt til alle modtagere undtagen når modtager
er ........'

>Hvordan gør I?

Jeg fjerner en del ved at filtrere på subject. Jeg fjerner alt med
nogle af spammernes yndlingsudtryk som 'tjen hurtige penge', 'få
billig sex' og alt med '$$$' i subject. Det klarer da ikke alt, men
det hjælper.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-01-02 22:34

Kaj Svenningsen wrote:

> [...]
> et, der fjerner alle mails undtaget dem, du laver en anden regel for.
>
> Noget i retning af 'Fjern alt til alle modtagere undtagen når modtager

Det lyder brugbart. Er det et sted hvor jeg kan se hvilke
kommandoer jeg må bruge til scripts og hvordan de fungerer? Jeg
har fundet et par eksempler på filtre på nettet, men uden
dokumentation på hvorfor der bruges de kommandoer der nu bruges..

> [...]
> nogle af spammernes yndlingsudtryk som 'tjen hurtige penge', 'få
> billig sex' og alt med '$$$' i subject. Det klarer da ikke alt, men

Det er også min plan B.

Det er dog forbløffende effektivt med et filter på alt der ikke
har ens egen email i enten To eller CC, langt de fleste spammere
bruger BCC og så bliver mailen sgu spist. Jeg har sådan et filter
på min netscape, men samtidig har jeg sådan et "you've got mail"
program og det rapporterer alle mails, også spam. Planen er at
hamsteren skal hente og sortere mailen, og "you've got mail"
programmet skal checke min pop3 konto på hamsteren, dvs. at den
fremover ikke opdager spam.

Der er dog et par stykker der alligevel slipper igennem og dem vil
jeg så oprette ekstra filtre til..

Egentlig satans at man skal bruge krudt på at slippe for emails
fra idioter..

> En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
> http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Og en damn god af slagsen..

Fra : Dino

Dato : 29-01-02 00:03

Den 28-1 2002 skrev Thomas Strandtoft i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> har fundet et par eksempler på filtre på nettet, men uden
> dokumentation på hvorfor der bruges de kommandoer der nu bruges..

Læs i hjælpefilen om MailFilt.hst, der er filterfil for indkommende mail.

BTW, der findes en nyere version (1.3.23.4) af Hamster Classic, der kan
hentes på <http://www.tglsoft.de/misc/hamster_en.htm>

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 29-01-02 00:51

Thomas Strandtoft skrev:

>har ens egen email i enten To eller CC, langt de fleste spammere
>bruger BCC og så bliver mailen sgu spist. Jeg har sådan et filter

Dem med BCC ser jeg sjældent. Måske fanges de af et subjectfilter.
Derimod ser jeg en del, der bruger den adresse, jeg bruger på news og
på hjemmesiden.

>hamsteren skal hente og sortere mailen, og "you've got mail"
>programmet skal checke min pop3 konto på hamsteren, dvs. at den
>fremover ikke opdager spam.

Det jeg filtrerer som spam, henter Hamster ikke, det sletter den på
serveren.

>Egentlig satans at man skal bruge krudt på at slippe for emails
>fra idioter..

Ja det er træls.

>Og en damn god af slagsen..

Tak.