Hypotetisk spørgsmål - flugt
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-01-02 23:16

Hvis en dansker stikker af fra noget gæld til det offentlige (f.eks. Told&Skat)
eller private kreditorer, ved at flytte til f.eks USA - hvad er proceduren så?

Vil han blive krævet udleveret af de amerikanske myndigheder? Vil han blive
tilbageholdt, hvis han f.eks. tager på ferie i Danmark (dvs. bliver alle
passagerlister tjekket i Kastrup op imod Told&Skat's liste over tilgodehavender
eller lignende?)

Hvad angår forældelsesfristen, er en person der flygter, gældfri hvis han
vender tilbage efter 30 år, og Told&Skat f.eks. ikke har været i stand til at
kontakte ham?

--
Anders Vind Ebbesen
"Not all drugs are good, now. Okay? Some of em are great. Just gotta know your

Fra : Peter G C

Dato : 28-01-02 07:31

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message

[klip]

Jeg tror, at den almindelige procedure er inkasso - også internationalt i
det omfang det er muligt og meningsfuldt.

> [...]
> vender tilbage efter 30 år, og Told&Skat f.eks. ikke har været i stand til

Hvis T&S virkelig har forsøgt at finde manden og dette er *umuligt* så tror
jeg ikke, at gælden forældes.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Sandman

Dato : 28-01-02 19:58

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[klip]
> at
>
> Hvis T&S virkelig har forsøgt at finde manden og dette er *umuligt* så

Forældelse afbrydes ved at sende brev til skyldner, jf. Danske Lov 5-14-4

Forældelse af renter, som normalt er 5 år, forlænges, hvis kreditor ikke kan
finde skyldner, jf. Forældelsesloven §3.

/Leif

Fra : Henning Makholm

Dato : 28-01-02 20:03

Scripsit spam@boomer.dk (Anders Vind Ebbesen)

> [...]

> Vil han blive krævet udleveret af de amerikanske myndigheder? Vil han blive
> tilbageholdt, hvis han f.eks. tager på ferie i Danmark

Hvad skulle det nytte? Gældsfængsel er afskaffet for længe siden.

--
Henning Makholm "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i
den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra