hvordan definerer jeg pixelstørrelsen på d~
Fra : hviid

Dato : 27-01-02 23:04

hej ng!
jeg skal lave en hjemmeside, om min datters børnehaveklasse. Det er
ikke meningen siden skal udgives på nettet, men brændes ud på en
cd-rom til alle i klassen, og denne gruppe eller dk.internet.webdesign
forekommer mest relevant at søge hjælp i - er jeg galt afmarcheret, da
undskyld mig, jeg er desværre ikke en særlig flittig bruger af usenet,

jeg kan sagtens finde ud af, at lave autostart på cd-en ved hjælp af
en autorun.inf og en autorun.exe, det har jeg prøvet før og i den
retning er jeg helt tryg

mit problem er, at jeg gerne vil have, at det vindue, der åbnes når
cd-en lægges i drevet, gerne skulle have en bestemt størrelse, fx. 600
x 400 pixel.

det er så meningen, at der på index.htm, skal være et foto af klassen,
og i det hele taget har jeg styr på den del af projektet.

men findes der en måde, så jeg kan "tvinge" browseren til at åbne et
vindue af en bestemt størrelse fra start.

mvh Hviid

Fra : Mikael Hilligsøe

Dato : 28-01-02 09:21

Prøv det her!!!
Det ændrer størrelsen, dog efter at siden er hentet! Men det giver samme
virkning!

<script language="JavaScript">
if (IE)
{ window.resizeTo(400,600); } if (NS) { window.outerHeight = 400;
window.outerWidth = 600; }
</script>

....hillig